Videobestand MP4 kan niet meer worden gelezen

Johan-Blaazer schreef op 18.02.2021 om 17:32 uur

Ik heb zojuist een update van Magix Video de Luxe gedaan. Kon MP4 bestanden niet meer importeren. Dit omdat Quick Time niet was geinstalleerd. Met tegenzin gedaan (berichten dat dit programma onveilig zou kunnen zijn). Daarna waren de bestanden nog niet te importeren (bestand niet te lezen). Daarna bij instellingen standaardwaarden teruggezet. Zowel oudere MTS bestanden als MP4 bestanden zijn niet meer te importeren/lezen. Heel graag een tip hoe ik weer met Magix aan de slag kan. Veel dank Johan

Reacties

Bol schreef op 18.02.2021 om 18:05 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

Voor zover ik het weet, hebben MP4- en MTS bestanden geen QuickTime nodig, wel als u MOV bestanden hebt. Wanneer u de volledige versie van QuickTime installeer, dan het u gelijk, deze kan een onveilig zijn. Daarom kunt het beste Light QuickTime versie installeren, die Magix Support op hun site hebt gezet. klik op: Quictime, deze kunt met een gerust hart veilig installeren.

Persoonlijk ondervind ik geen enkel probleem met de MP4- en MTS bestanden. U heb al het programma op de standaardwaarde teruggezet.

Wat u nog zou kunnen proberen, is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn dat dit INI bestand corrupt is geworden. Hiermee worden zowel de programma-instellingen teruggezet als wel uw persoonlijke instellingen en alles opnieuw opgebouwd.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.02.2021, 18:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Blaazer schreef op 18.02.2021 om 19:52 uur

Beste Rob, weer veel dank voor je snelle reactie. Het Ini bestand verwijderd, dat biedt geen soelaas.

Ik zie nu ook bij het opstarten dat ik een 'socket operation timed out' melding krijg. Ik heb (ongewild) kennelijk iets binnengehaald van simplitec. Het programma vind ik niet terug bij de Apps en niet terug bij Programma's via het configuratie scherm. Ik begrijp ook uit eerdere correspondentie dat het programma zich lastig laat verwijderen. Zeker een lastige opgave nu ik het nergens kan vinden. Heel graag nog een tip/advies daarvoor. Met zeer veel dank voor het meedenken, Johan

John- schreef op 18.02.2021 om 20:11 uur

Ik kan ook geen MP4 bestanden meer importeren na de update. (Video Pro X) Ik heb geprobeerd te her-activeren. Ik kreeg een mail met de nieuwe activatiecode, maar die klop niet. De gekregen code is 0. Dat klopt natuurlijk niet. Zijn er meer mensen met dit probleem?

mi-bo schreef op 18.02.2021 om 21:51 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan,

heeft U het over deze melding, nadat U de Patch van 33 MB heeft geladen,.

dit is bekend en wordt snel gerepareerd.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.02.2021 om 22:45 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

Dit ben ik regelmatig tegen gekomen op het forum. Waarschijnlijk hebt u Simpliclean ooit bij het installeren van Video Deluxe als extra programma mee geïnstalleerd.

Verwijder Simpliclean door te gaan naar: Instellingen / Apps / Apps en onderdelen.

Misschien is hiermee uw probleem opgelost.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.02.2021, 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.02.2021 om 11:50 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

Vanmorgen vond ik dit op het Duitse Forum, misschien heb u er wat aan. Het is wel Duitstalig. klik op: Update Notifier wieder der Socket operation timed out

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bemelmans schreef op 19.02.2021 om 14:25 uur

Onderstaande patch installeren én bij mij werkt inlezen etc. weer goed.

 

Groetjes Frank

BRON:

John- schreef op 19.02.2021 om 15:46 uur

Hiermee is ook mijn probleem opgelost!

mi-bo schreef op 19.02.2021 om 16:01 uur

@bemelmans

Beste Frank.

Dit is een positief bericht dat Uw probleem is opgelost met tussen komst van MAGIX Support.

En de ontvangen reactie van MAGIX Support op het Forum heeft gezet.

Daar MAGIX Support met systeemcheck werken kunnen zij directer zien wat Uw probleem is, en een oplossing bieden.

Veel montageplezier met het mooie MAGIX product

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 19.02.2021 om 20:23 uur

@bemelmans

Hallo Frank,

....Onderstaande patch installeren én bij mij werkt inlezen etc. weer goed....

Bedankt 👍 voor het plaatsen van deze oplossing, die @frankberger85 op het Duitse Forum hebt gezet om dit bestand (VC_redist.x64.exe) te downloaden en te installeren. klik hier

Fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.02.2021, 20:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Blaazer schreef op 23.02.2021 om 09:21 uur

Beste medegebruikers, ik heb dankzij jullie tip de Windows Patch VC redist enz. gedownload. Meteen kon ik weer alle bestanden importeren!!! Veel dank voor die gouden tip. Lastiger is dat ik de 2 simplitec meldingen bij het opstarten van de laptop nog steeds krijg. Rob heeft iets gevonden op het Duitse forum. Daarvoor veel dank Rob! Ik vind het technisch een heel lastig verhaal om te volgen. (Ben oud-docent Duits, aan de taal ligt het niet). Het programma simpliclean staat ook echt nergens in de Apps of bij Programma's. Dus mocht iemand nog een tip hebben, zeer welkom!

Met dank weer en groet Johan

Bol schreef op 23.02.2021 om 11:05 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

Helaas, heb ik voor u niet de oplossing.

Zie eens: "MAGIX Update Notifier" (Connect) bijwerken en verwijderen

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Blaazer schreef op 23.02.2021 om 12:35 uur

Beste Rob, grappig dat je schrijft dat je de oplossing niet hebt..... Ik heb je advies Magix Update Notifier verwijderen opgevolgd en.... Probleem opgelost. Kortom veel dank voor je verwijzing naar een heel duidelijk advies! Heel vriendelijke groet van Johàn

Bol schreef op 23.02.2021 om 14:37 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johàn,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn antwoord voor u wel de oplossing blijkt te zijn. Ik was in de veronderstelling, dat u uw probleem niet had kunnen oplossen via het Duitse forum. Ik schreef op 19.02.2021 om 11:50 uur dit: Update Notifier - Timeout Error nach Patch VDL20.0.1.79 / VPX18.0.1.9 en klik dan op Support-Artikel.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Herman-Spaargaren schreef op 10.09.2021 om 14:52 uur

Beste mensen,

Ik heb sinds de update van Magix Video De Luxe Premium soortgelijke problemen als jullie hierboven beschrijven.
Dezelfde time-out meldingen en ik kan geen videos meer omzetten in SD-formaat met 16:9 formaat. Het wordt automatisch vervormd naar 3:4.
Ik zie dat jullie antwoorden hebben, maar met mijn twee linkerhanden en beperkte begrip snap ik echt niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een goede versie zonder fouten installeren. Ik heb een nieuwe installatie geprobeerd en de oude eerst weggeveegd, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Staat er ergens een stappenplan van wat ik precies moet doen, want ik kom er niet uit.

Ik moet nu WMV-bestanden maken om nog naar 16:9 in SD-kwaliteit te kunnen omzetten. Ik baal enorm van deze update!