Video wordt onvolledig opgenomen

JoBo53 schreef op 01.06.2021 om 19:59 uur

Goededag,

Ik maak gebruik van RUV 8.1 premium met Windows 10 en loop tegen het volgende probleem op:

wanneer ik een video wil opnemen vanaf een VHS videorecorder of vanaf een Hi8 video camera, blijkt regelmatig dat na afronden de video niet compleet is opgenomen. Het tijdstip waarop de video wordt afgebroken lijkt willekeurig. Van enkele minuten, tot een kwartier, tot 50 minuten van een opname die eigenlijk 90 minuten of langer duurt. Dat verschilt per videoband/Hi8 bandje. Soms wordt de video wel volledig opgenomen of ontbreken er slechts enkele minuten.

Hebben jullie enig idee waar de oorzaak van dit probleem kan liggen en wat een mogelijke oplossing is? Alvast bedankt voor de hulp!

 

Met vriendelijke groet,

Jo

 

Reacties

Bol schreef op 01.06.2021 om 20:20 uur

@JoBo53

Hallo Jo,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers

Het lijkt erop, dat waar de video wordt afgebroken geen filmmateriaal meer staat. (Leeg). Wat gebeurd er als u daarvan weer verder gaat digitaliseren.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.06.2021 om 20:49 uur

@JoBo53

Beste Jo

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Het is mogelijk dat U bv tijdens de Vakantie heeft gekeken wat er op is genomen,(in hotelkamer)als dat is gebeurd, zal de band niet aansluiten waar U bent gestopt,wel enkele frames verder,dan is er een kleine onderbreking geen beeld (als de band niet van te voren is gezwart) RUV 8.1 zal zodra er geen beeld is stoppen.(deze versie heeft een robuuste omzetter)

Wilt U verder gaan met de opname,door weer op play te klikken zal er weer een nieuw hoofdstuk worden gemaakt..(zijn er meer onderbrekingen, zal dit moeten worden herhaald tot einde van de film.

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JoBo53 schreef op 01.06.2021 om 21:14 uur

@JoBo53

Hallo Jo,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers

Het lijkt erop, dat waar de video wordt afgebroken geen filmmateriaal meer staat. (Leeg). Wat gebeurd er als u daarvan weer verder gaat digitaliseren.

Groet, Rob

Hallo Rob,

Bedankt voor de vlugge reactie. Wanneer ik de videoband gereed zet vlak na dit punt en verder ga met digitaliseren, zal er een nieuwe opname worden gemaakt. Maar deze wordt vervolgens mogelijk weer op een willekeurig moment gestopt.

Mvg, Jo

JoBo53 schreef op 01.06.2021 om 21:21 uur

@JoBo53

Beste Jo

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Het is mogelijk dat U bv tijdens de Vakantie heeft gekeken wat er op is genomen,(in hotelkamer)als dat is gebeurd, zal de band niet aansluiten waar U bent gestopt,wel enkele frames verder,dan is er een kleine onderbreking geen beeld (als de band niet van te voren is gezwart) RUV 8.1 zal zodra er geen beeld is stoppen.(deze versie heeft een robuuste omzetter)

Wilt U verder gaan met de opname,door weer op play te klikken zal er weer een nieuw hoofdstuk worden gemaakt..(zijn er meer onderbrekingen, zal dit moeten worden herhaald tot einde van de film.

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Hallo Michael,

Bedankt voor je reactie. Dat klinkt als een aannemelijke verklaring.

Opzich is het geen ramp dat er een nieuw hoofdstuk/nieuwe opname wordt aangemaakt. Maar het is vervelend dat de software geen melding geeft of dat automatisch doet, waardoor ik pas na bijvoorbeeld 2,5 uur (nadat de band is afgelopen) erachter kom.

Bestaat hier mogelijk nog een trucje of handigheid voor? Zodat het geen proces van trial and error hoeft te zijn.

Mvg, Jo

mi-bo schreef op 01.06.2021 om 21:31 uur

@JoBo53

Beste Jo.

Dank voor Uw Feedback.

Ja,handigheidje maar daar heeft U nu niets aan,dat is de band van te voren te zwarten,dan komen alle 0 en 1 onder elkaar te staan en dan staat er al wat op de band wordt er dan naar gekeken dan wordt wel alles in een keer digitaliseert.

Als de opname automatisch is gestopt zal U geen beelden meer zien,dan weet U dat er iets niet goed is.

Er zit niet anders op om achter de Pc te blijven zitten,en als er een onderbreking is weer de opname knop in te drukken.

 

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JoBo53 schreef op 01.06.2021 om 21:47 uur

@JoBo53

Beste Jo.

Dank voor Uw Feedback.

Ja,handigheidje maar daar heeft U nu niets aan,dat is de band van te voren te zwarten,dan komen alle 0 en 1 onder elkaar te staan en dan staat er al wat op de band wordt er dan naar gekeken dan wordt wel alles in een keer digitaliseert.

Als de opname automatisch is gestopt zal U geen beelden meer zien,dan weet U dat er iets niet goed is.

Er zit niet anders op om achter de Pc te blijven zitten,en als er een onderbreking is weer de opname knop in te drukken.

 

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Beste Michael,

het beeld blijft wel doorlopen, maar de daadwerkelijke opname wordt wel afgebroken op de achtergrond. Daardoor valt deze fout helaas pas op wanneer ik het opnamebestand open.

Is er misschien een bepaalde instelling die ik mis, waarbij de beelden worden gestopt? Zodat een fout op tijd is te signaleren.

 

Groet, Jo

mi-bo schreef op 01.06.2021 om 21:55 uur

Beste Jo.

Zover mijn kennis gaat is er geen instelling in RUV 8.1 prem die uit of aangezet kan worden ivm blijven opnemen terwijl er geen beeld is.

Als er geen beelden worden (geen input)opgenomen zal de opname teller ook niet verder lopen

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

oma-wollie schreef op 12.06.2021 om 15:57 uur

Zelfde hier, 80 minuten...... alles koopt verder zie niks geen melding. Vin toch wel knap hoog irritant programma.

sipke schreef op 18.06.2021 om 16:34 uur

Ik denk aan een overdrachtsprobleem. Als de kabel tussen recorder en pc af en toe een misverbinding maakt houd het opnemen ook op.