Video uitsnede

Danny-Gooyer schreef op 11.09.2021 om 12:11 uur

Ik werk met Magix Video de Luxe Plus. Ik maak opnames van muziek/concerten en laad

deze in Magix in en op een apart spoor de opgenomen audio van het concert.

Als ik een uitsnede maak van een van de ingeladen video's en het project exporteer

als een mpeg video krijg ik altijd een zwarte balk, een vervormd

beeld dus. Ik zou graag willen weten waar dit aan ligt.

Windows 10 Pro Intel core i7. 3 Ghz . 32 G intern geheugen

Alvast bedankt

Danny Gooyer

Reacties

Bol schreef op 11.09.2021 om 12:59 uur

@Danny-Gooyer

Hallo Danny,

Om u een goed antwoord te kunnen geven, vraag ik om aan te geven welke versie van Magix Video Deluxe u op de PC geïnstalleerd hebt staan.

U vindt het versienummer door te gaan naar: Hulp / over Magix Video Deluxe (sneltoetsen Shift+Alt+F1)

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.09.2021 om 13:23 uur

@Danny-Gooyer

Hallo Danny,

Misschien komt het omdat bij u geen vinkje staat bij: Beeldvullend?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 13:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Danny-Gooyer schreef op 11.09.2021 om 13:41 uur

Het is deze Magix versie

mi-bo schreef op 11.09.2021 om 14:39 uur

@Danny-Gooyer

Beste Danny.

 

Gebruikt U één camera of meerdere camera's.

De audio opname waar komt die vandaan.

En met welke versie van MVDL plus werkt U

Heeft U de mogelijkheid om in Uw MVDL versie multicam te gebruiken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.09.2021 om 14:49 uur

@Danny-Gooyer

Hallo Danny,

Allereerst dit. Zet nooit privé gegevens op een openbaar forum. Als moderator heb ik in uw afbeelding het serienummer onzichtbaar gemaakt.

Ik zie dat u nog met VDL 2017 plus versie 16.0.1.22 werkt. Helaas kan ik uw probleem niet reproduceren. Kunt wat meer informatie geven, d.m.v. van een screenshot bijvoorbeeld.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 11.09.2021 om 14:56 uur

Hallo Danny, als je even rechts op help klikt dan krijg je een rolmenu met daarin een mogelijkheid om instructie's te bekijken daarin die lijst zit ook een promo hoe je multicam mode gebruikt.
Ik zelf heb dat meerdere keren gebruikt bij concert opname's en het audio gebruikte ik van de mengtafel van de audiomensen die meerdere mic's opgesteld hadden.
Mvg Kees

Bol schreef op 11.09.2021 om 15:35 uur

@Danny-Gooyer

Hallo Danny,

Ik heb het vermoeden, dat u dit bedoeld? Als u alleen de boven- en onderkant wijzigt en dan op beeldvullend zet, dan krijgt u inderdaad een zwarte balk aan de boven- en onderkant.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Danny-Gooyer schreef op 11.09.2021 om 18:02 uur

Ik knip het beeld met behoud van proporties natuurlijk dus ik wijzig geen onder of bovenkant. Multicam heb ik nog nooit mee gewerkt. Ik heb zojuist het vinkje "beeldvullend" nog eens aandachtig aangevinkt en weer een video gerenderd. Er is nog steeds een zwarte balk onderin beeld. Of beter gezegd: het beeld wordt eigenlijk gewoon aan de onderkant afgesneden zo het lijkt.
De audio (ik laad een wav bestand in) die ik gebruik is van de opnames die wij zelf maken via de microfoons van de muzikanten. We werken wel met verschillende camera's. Daar heb ik zelf ook over zitten denken, dat zou een probleem op kunnen leveren he? Verschillende formats.. hoewel ik nu wel zie dat de video's van beide camera's mp4 bestanden zijn. Op het YouTube kanaal van Matinee Mondiaal of Helende Geluiden kun je wat voorbeelden zien van wat we maken.
Blijft lastig ..dit probleem, ik gebruik nu steeds de zoomfunctie om nog wel close-ups te kunnen maken van de muzikanten.
Warme groenten
Danny

 

Danny-Gooyer schreef op 11.09.2021 om 18:07 uur

zie hier de zwarte balk.. of beter: afgesneden video

mi-bo schreef op 11.09.2021 om 18:16 uur

@Danny-Gooyer

Beste Danny.

Als er met verschillende camera's wordt gewerkt,en de instellingen staan niet allemaal het zelfde, kan dat een probleem zijn..bv 4:3, 16:9, een ander groot beeld.,enz.

Ja multicam is een mooi systeem,maar dit moet wel in U MVDL PLUS zitten..

Rustig weekend.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.09.2021 om 18:49 uur

@Danny-Gooyer

Hallo Danny,

Voor zover ik het uit u schrijven kan lezen, filmt u met een camera, waarmee u in- en uitzoomt. U hebt ook zo te zien c.q. lezen nog nooit gebruik gemaakt van de MultiCam modus. Klopt dit? Maar iets anders, kunt u aangeven welk filmpje u gebruikt hebt in uw voorbeeld, zodat ik 1:1 kan testen.

Groet, Rob

Correctie: na het teruglezen van uw topic, lees ik dat u met meerdere camera's werkt

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 18:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Danny-Gooyer schreef op 12.09.2021 om 13:24 uur

We gebruiken wel drie verschillende camera's zelfs. Ik gebruik zelf vaak mijn Canon 60D fotocamera om te filmen. Daarbij heeft mijn collega (tevens oprichter van de muziekstichting) nog een canon handycam die alleen nog mooi beeld lijkt te leveren bij ingezoomde stand. En is er nu een andere camera bij een ietwat beter camera met wat meer mogelijkheden, wat professioneler. Maar zo zijn er dus wel drie verschillende camera's ..

mi-bo schreef op 12.09.2021 om 14:33 uur

@Danny-Gooyer

Beste Danny.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback .

De Canon 60D,hoe heeft U de instelling gezet,gezien het een foto camera is.1:1 of 16:9

Dan zal ik aannemen dat de Canon handycam de shots heeft gemaakt. 16:9

En de wat professionele camera het geheel+ geluid is opgenomen.16:9

En vandaar uit wordt nu gewerkt.

Is deze suggestie correct.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

Danny-Gooyer schreef op 12.09.2021 om 14:43 uur

Ja de Canon 60D is ingesteld op 16:9

Je krijgt ook vaak toch nog de vraag van Magix

Het actuele project heeft die en die formaten .. de video heeft die en die formaten..

wilt u ... aanpassen ?

Eigenlijk moet je dan altijd voor aanpassen project kiezen ?

Groet

Danny

mi-bo schreef op 12.09.2021 om 14:55 uur

@Danny-Gooyer

Beste Danny.

Dat is correct,maar zijn de aanpassingen dan wel daarna apart opgeslagen(mvp opslaan als)..als dit niet wordt gedaan,verval het geheel weer terug naar begin waarde.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.09.2021 om 15:10 uur

@Danny-Gooyer

Hallo Danny,

Bedankt 👍voor uw terugkoppeling.

Het klopt, als u met drie verschillende camera's werkt en opneemt met diverse resoluties, dan kunt u de vraag verwachten / krijgen om deze aan te passen. Maar kunt u de drie camera's niet op elkaar afstemmen. bv. 1920 x 1080 25i (16:9)? Ik begrijp er uit, dat u de opgenomen clips door elkaar heen op de tijdlijn zet en dan als een MVP projectbestand wegschrijft. Als u alle camera's op een en dezelfde resolutie zet, dan krijgt u de aanpasvraag niet meer.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2021, 15:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.09.2021 om 15:16 uur

@Danny-Gooyer

Beste Danny.

Daar er veel ruis wordt veroorzaakt door te herhalen wat eerder is omschreven ,veel succes met Uw compilatie.

Mijn email adres mi-bo@magix.info.

M.vr.gr

Michael

Danny-Gooyer schreef op 12.09.2021 om 15:25 uur

Ruis kun je onderdrukken

mi-bo schreef op 12.09.2021 om 15:29 uur

@Danny-Gooyer

Dat snap ik Danny.

Maar is wel vervelend

Sc6

M.vr.gr

Michael

Danny-Gooyer schreef op 12.09.2021 om 15:30 uur

Rob,

Ik zal er nog eens op mijn gemak naar kijken. Maar ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat als je kiest voor aanpassen dat Magix dan zorgt dat alles op elkaar aangepast wordt. Maar dat zou zomaar eens niet zo kunnen zijn...


Ja ik synchroniseer eerst alle video's met de audio van het concert die ik altijd in spoor 1 plaats. Daarna ga ik editen(knippen) en schakel ik dus naar de juiste hoek bij bepaalde momenten in de muziek. (solo's bijvoorbeeld) De nieuwste camera loopt het hele concert in groothoek door. Daar kunnen we dan feitelijk altijd op terugvallen met editen.

Dank je wel voor je meedenken en reacties

Groet,

Danny

Bise schreef op 12.09.2021 om 15:30 uur

Beste Danny,

Ik volg dit draadje met grote belangstelling van wege mijn probeersels video-opnamen met geluid van andere opnamebronnen te voorzien en dit synchroon te krijgen. Wat Bol als laatste heeft geantwoord kan ik mij helemaal in vinden. Wat mi-bo nu bedoelt met ruis en met herhalingen, dan gaat er bij mij een wereld van onbegrip open. Ruis kan er in geluid zitten maar.... dit? Succes met monteren.

Bise, gebruiker magix programma's sinds 1999!

Bol schreef op 12.09.2021 om 15:43 uur

Hallo Danny,

Als u op aanpassen klikt, dan neemt uw gehele MVP filmproject de resolutie aan waarmee de laatste clip is opgenomen. Als u bij het exporteren de keuze maakt om als bv. 1920x1080 25i te exporteren, dan wordt uw gehele film gerendeerd / geconverteerd naar 1920x1080 25i

Persoonlijk, vind ik wat betreft de ruis wel meevallen en vind het niet vervelend of irritant. Volgens mij wordt er steeds weer iets nieuws aangedragen, zodat u daar uw voordeel mee kunt doen. Tenslotte weten meerdere forumleden meer dan één forumlid.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2021, 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Danny-Gooyer schreef op 13.09.2021 om 11:10 uur

En ik film niet eens struikgewas

Danny-Gooyer schreef op 13.09.2021 om 11:12 uur

Wat ik me ook nog afvroeg: Heeft framerate er nog iets me van doen? Ik bedoel meestal is het 25 fr/s Maar die handycam heeft dat dan weer niet.. Dan heb je bijvoorbeeld 24 fr/s dan ineens 28 of zoiets