Video saver 2023 geen beeld

Paulvan-Laere schreef op 27.09.2023 om 23:48 uur

Ik krijg na de installatie van mijn Video Saver geen beeld bij de opname...maar het geluid komt er wel doorheen. Hoe kan ik dit aanpakken? Ik draai onders Windows 11. De witte rode en gele stekkers zitten goed in het systeem. De video recorder werkt wel gewoon goed op de tv. Graag hoor ik een reactie ! Groet Paul

Reacties

Bol schreef op 28.09.2023 om 11:24 uur

@Paulvan-Laere

Hallo Paul,

Zie eens deze link: Geen beeld , wel geluid (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paulvan-Laere schreef op 28.09.2023 om 18:40 uur

Hoi Bol,

Mijn video recorder werkt wel op tv beeld als ik die aansluit. Dan speelt t wel goed af. Kan het dan toch aan de koppen liggen?

Anders koop ik voor niks een cleaner band.

 

Dank je !

Bol schreef op 28.09.2023 om 19:42 uur

@Paulvan-Laere

Hallo Paul,

Staat de scartaansluiting op OUT en heeft u RUV toegang verleent tot uw camera?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paulvan-Laere schreef op 28.09.2023 om 23:19 uur

Hoi Rob, Ik heb alle punten nagelopen scart staat op out en op de computer heb ik de RUV? gecontroleerd en alle staat dat ik de video saver ook toegang heb verleend tot uw camera.

Ik heb ondertussen alles eens gereset maar nog steeds geen beeld

Bol schreef op 28.09.2023 om 23:34 uur

@Paulvan-Laere

Hallo Paul,

Ik ben ervan uitgegaan, dat u de laatste versie VIDEO SAVER! 2023 heeft. Als u bij apparaat beheer kijkt, ziet u dan deze afbeelding. Hiervoor hoeft u geen drivers te installeren, want deze USB video omzetter is een Plug & Play versie.

Heeft u toevallig nog oude R.U.V drivers op uw computer staan. Als dat zo is verwijder deze dan eens en probeer het dan nog eens.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.09.2023, 23:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paulvan-Laere schreef op 29.09.2023 om 00:36 uur

Hoi Rob,

Mijn computer is denk ca 1,5 mnd oud Er staat bij mij inderdaad USB video dus plug en play. voor de rest had ik mijn webcam er ook afgegooid en dat geeft ook geen resultaat. Ik ben bang dat mijn Magix video saver niet werkt op deze computer.

jl week heb ik een beeldscherm rechtstreeks op de video aangesloten met een scart aansluiting maar daar had ik geen problemen mee. beeld was nog erg goed. Alle opties die je aandraagt zijn uitgevoerd.

Ik hoop dat je nog een idee hebt?

groet Paul

Paulvan-Laere schreef op 30.09.2023 om 22:39 uur

Hoi Rob, Ik heb de mankement gevonden. De scart stekker heb ik vervangen door een andere en toen werkte het beeld. Gelukkig.😐😊

Ik heb wel een vraag over de afstelling van het beeld. De films zijn van 1966 die ook wat ouder zijn maar ook al eens van 8mm naar video gezet. Hoe kan ik dit fine tunen om beter beeld te krijgen. Heb jij een tip?

 

groet Paul

Bol schreef op 30.09.2023 om 23:26 uur

@Paulvan-Laere

Hallo Paul,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u uw probleem uiteindelijk is opgelost door de scart stekker te vervangen voor een andere. Dit is het laatste waar ik aan zou denken, zeker omdat de scart stekker nieuw wordt meegeleverd bij aanschaft van VIDEO SAVER! 2023. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

...Hoe kan ik dit fine tunen om beter beeld te krijgen...

U zou hier de effecteninstelling van VIDEO SAVER! 2023 kunnen gebruiken.

Met een Video Deluxe Premium | Plus programma hebt u meer mogelijkheden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paulvan-Laere schreef op 01.10.2023 om 12:06 uur

Hoi Rob,

Dank je maar wat gaat mij dat kosten? Of is dat n upgrate?

Ik had van MI-BO een reactie gehad dat ze een nieuwe scart verloop zouden sturen. Maar ik heb liever dan een reductie op de nieuwere versie.

Kan je daar iets mee doen met de prijs?

Dan laat die verloop maar zitten.

 

Ok heb ik films die nogal veel kraakachtige beelden hebben dat zou ik ook willen fine tunen.

 

Met vriendelijke groet Paul

Bol schreef op 01.10.2023 om 12:40 uur

Hoi Rob,

Dank je maar wat gaat mij dat kosten? Of is dat n upgrate?

Ik had van MI-BO een reactie gehad dat ze een nieuwe scart verloop zouden sturen. Maar ik heb liever dan een reductie op de nieuwere versie.

Hallo Paul,

Als ik het goed begrijp, hebt u zelf de nieuwe scart verloop aangeschaft. Ik betwijfel of Magix Duitsland u een scart verloop zal toesturen. Ik ga niet in uw bovenstaand schrijven, omdat Mi-Bo geen Magix Supporter is. Mijn advies stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS: Zie mijn persoonlijk bericht aan u

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-