Video Saver

Coen-Claassens schreef op 06.12.2023 om 14:39 uur

Zojuist Video Saver ontvangen maar het werkt voor geen meter :-(. Allereerst komt het signaal (zowel video als audio) niet door. Op zoek naar de oorzaak vind ik een melding dat ik het verkeerde land heb ingesteld (niet!!) en dat ik naar het configuratiescherm moet onder geavanceerd maar dat is nergens te vinden. Signaal werkt prima via Pinnacle Moviebox USB maar wilde graag s-video proberen ... Wie kan me helpen iets verder te komen?

RSVP, Coen

Reacties

Bol schreef op 06.12.2023 om 15:30 uur

@Coen-Claassens

Hallo Coen,

Allereerst zou ik van u willen u weten of u het hebt over deze Video Saver? Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd

...Op zoek naar de oorzaak vind ik een melding dat ik het verkeerde land heb ingesteld (niet!!)....

Waar hebt u dit gelezen?

...Signaal werkt prima via Pinnacle Moviebox USB maar wilde graag s-video proberen....

Omdat dit het Magix Forum is, kunnen wij geen uitspraken doen w.b.t. Pinnacle Moviebox. Stel uw vraag op het Pinnacle Forum

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Coen-Claassens schreef op 07.12.2023 om 11:21 uur

Hi Rob

Het fundamentele probleem (géén video/audio) inmiddels opgelost door de juiste video-dongel (USB video) te kiezen. Ik kijk later nog wel waar die (land)foutmelding vandaan kwam ..

Inmiddels aan het uitdokteren of s-video verschil geeft met cinch maar zie dat in eerste instantie niet ...

Thnx, Coen

Coen-Claassens schreef op 07.12.2023 om 11:23 uur

En ja: het ging over Redt uw video 😉

Bol schreef op 07.12.2023 om 11:51 uur

@Coen-Claassens

Hallo Coen,

....Het fundamentele probleem (géén video/audio) inmiddels opgelost door de juiste video-dongel (USB video) te kiezen.....

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Uw opmerking: "Signaal werkt prima via Pinnacle Moviebox USB maar wilde graag s-video proberen" zette mij op het verkeerde been. Zie ook eens: Ik krijg geen videobeeld in het programma op mijn PC (magix.info)

Het digitaliseren van uw banden via de s-video- of met de tulpplugaansluiting, laat nauwelijks grote verbeteringen zien. Zelf doe ik het altijd met Scart-adapter en tulppluggen

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Coen-Claassens schreef op 07.12.2023 om 12:37 uur

Programma weer gestart en ik heb het landprobleem terug kunnen tracen naar mijn (verkeerde) input selectie (Avermedia Polaris USB), waardoor bij uitgebreide instellingen NTSC kwam te staan. Begrijp het nog niet helemaal maar voldoende voor nu :-). Dank voor je bevestiging Cinch versus S-video (heb gewoon oud VHS).

Heb je wellicht ook nog ervaring met Enhance-programma's (als Video Cleaner / Topaz) of haalt dat ook weinig uit (t.o.v. Video Saver!)?

Groetjes, Coen

Bol schreef op 07.12.2023 om 13:00 uur

@Coen-Claassens

Hallo Coen,

Uw Avermedia Polaris USB Video Omzetter moet u niet verwarren met de Magix USB video omzetter. Dit zijn twee verschillende USB video omzetters met hun eigen instellingen.

Ik heb geen ervaring met Enhance-programma's zoals Video Cleaner / Topaz. Met het meegeleverde Magix Video Saver! 2023 kunt u uw gedigitaliseerde VHS banden overzetten naar uw computer. Zelf gebruik ik hiervoor VDL2024 of Pro X15.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-