Video recorder wordt niet gezien via Magix Grabber van RUV K0065

FHSAVPROD schreef op 11.10.2020 om 14:44 uur

Grabber werkt uitstekend met Video recorder en het software pakket RUV, maar in VideoDeLuxe17 Premium bij het aanklikken van analoge bron (Videorecorder) komt de melding in het systeem geen apparatuur gevonden. Wie kan me hier mee helpen.. Ik wil namelijk graag analoge video inladen in het software programma VideoDeLuxe17 Premium om het te bewerken en om te zetten naar Mpeg4. Ik werk met een Aser Laptop NITRO5 en Windows10. Betreffende laptop heeft geen DVD driver. De Software CD van Magix heb kik overgezet op USB stick. Hiermee de software geïnstalleerd. Zoals gezegd werkt de Grabber wel met de Videorecorder in het pakket van RUV. Hoe krijg ik e.e.a werkend.? Groet Freek.

Reacties

mi-bo schreef op 11.10.2020 om 15:09 uur

@FHSAVPROD

Beste Freek.

Een vraag schrijft U over MAGIX vdl 17 Prrm of MAGIX vdl 2017 Prem.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

FHSAVPROD schreef op 14.10.2020 om 00:04 uur

Beste Mi-bo excuus maar ik begreep uw vraag eerst niet. Volgens mij heb ik in het totale verhaal n.m.m. duidelijk aangegeven dat het een probleem betreft met Magix VideodeLuxe 2017 en RUV van Magix met de zwarte grabber K00065. Zal het nogmaals omschrijven. In mijn desktop PC werkte de grabber in Windows 10 uitstekend met het software programma van Magix RUV en met Magix VideodeLuxe 2017. Echter in mijn Acer laptop, Nitro5 en Windows 10 werkt de grabber ook prima met het software programma RUV. Echter in VideodeLuxe 2017 krijg na het aanklikken van de analoge invoer de melding "In uw systeem is geen opname apparatuur gevonden". Het werkt dus niet. Mijn voorkeur heeft VideodeLuxe 2017, omdat ik hier zelf kan bepalen op welke schijf en/of map het video materiaal opgeslagen dient te worden. Een oplossing van dit probleem zou mij zeer dier baar zijn. met vriendelijke groeten F.Fridrichs.

mi-bo schreef op 14.10.2020 om 10:51 uur

@FHSAVPROD

Beste F.Fridrichs.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback,

Even mee denken

Eerst bij begin aangeven in welke map, hier heb ik Uw naam gezet

Dan USB omzetter K00065 in de usb poort,

dan op rode knop onder preview venster drukken 

op analoog klikken en komt dit venster naar voren,

gezien het een laptop is, staat bij"video stuurprogramma" bij U het zelfde als laatste PNG.

want het is vreemd , als het wel met het MAGIX programma RUV9 werkt op de laptop en niet onder MAGIX vdl 2017 Prem.

Wat ook mogelijk is, als alternatief opnemen met RUV 9 vinkje zetten automatische scenedetectie aanmaken, dan komen alle start en stop apart achter elkaar te staan, dan niet op voltooien klikken maar via bestand "opslaan als "dit is dan in een daarvoor aparte map op te slaan met extensie MYV en kan daarna direct op de laptop onder MVdl 2017 Prem worden ingeladen en bewerkt, zonder kwaliteit verlies, dit is wel allemaal 4:3 720:576

Wel een opmerking MYV "dit is een verwijzing" die op de laptop staat, en zal niet werken als met de externe schijf ( als het hierop staat ).naar de Pc wordt gegaan om verder te werken, er moet wel eerst een Mpeg bestand worden gemaakt, die is dan wel te importeren op bv de home Pc en kan dan via scene detectie weer alle start en stop worden weer gegeven.

Sc6

M.vr.gr

Michael