Michael, bedankt voor je reactie. Ik heb de benodigde software gedownload en vervolgens uitgepakt. Echter dit heeft niets geholpen, de video-omzetter wordt nog steeds niet gezien. Wat nu?
Ik nam aan dat het analoge signaal via de video-omzetter digitaal op mijn laptop ingelezen zou worden en dat ik deze beelden met Open shot video editor zou kunnen bewerken. Andere programmatuur heb ik niet. Kennelijk is dit niet voldoende. Ik heb nergens kunnen lezen dat ik nog meer nodig heb. Ik heb bij de video-omzetter verder geen software gekregen. Wat nu?
Bedankt voor je reacties. Ruv 9 ken ik niet en kan ik op de site ook niet vinden. MAGIX video de luxe vindt ik wel erg duur voor het alleen omzetten van van analoge bestanden. Ik zal de proefversie downloaden en kijken of ik daar mee overweg kan. Als dat niet lukt overweeg ik om de video-omzetter terug te sturen.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat bij de beschrijving van de video-omzetter nergens gesproken wordt over benodigde software en ook bij MAGIX video de luxe staat nergens dat daar de omzetter voor nodig is en dat het niet als 1 set verkocht wordt.
De losse Video-grabber van MAGIX is een product wat onder toebehoren is te koop.
Dit apparaat is een stukje hardware die er voorzorg dat analoge beelden van een analoge Videorecorder/ camera naar de Pc/laptop word overgebracht, dan zal er Software op de Pc/laptop moeten staan om dit in te lezen, en te kunnen bewerken.
waar U geschoten( opgenomen ) beelden van Mobile, camera, Drone kunt inladen en bewerken, en met de Usb omzetter kunt U ook Uw dierbare beelden die moeten worden gedigitaliseerd inladen en bewerken, die kunnen daarna op een Dvd worden gebrand, of naar een externe schijf worden geëxporteerd , om dan overal via Tv, Beamer te laten zien,
Heel veel succes met het beslissen wat U wilt doen.
En na evt aankoop veel montage plezier met het mooie montage pakket MAGIX video Deluxe 2021.
Rustige feestdagen en een voorspoedig , gezond 2021.
U kunt een mail sturen naar shop@magix.net dat U in de veronderstelling was als leek, dat alleen met USB omzetter analoge bandjes konden worden gedigitaliseerd.
Nadat U op het Forum heeft gelezen dat het zonder software niet mogelijk is, wat kan ik het beste doen om RUV 9 compleet te krijgen, uit coulance weet ik dat er wel wat te regelen is.
Na een moeizaam contact met met de Magix shop heb ik de proefversie van Magix video de luxe, Red uw video's en Video easy geprobeerd. Hiervan is Video easy voor mij het meest geschikt, echter deze wordt niet meer door Magix geleverd en ondersteund.
Echter in alle drie programma's wordt mijn video-omzetter K0065 niet herkend. Mijn laptop geeft wel een signaal als ik hem aansluit maar geeft niet aan wat er is aangesloten. Zoals eerder gemeld heb ik de bijbehorende software gedownload en uitgepakt.
Weten jullie misschien een oplossing voor dit probleem?
Ik heb inmiddels Red uw video's video easy aangeschaft en er mee gewerkt. Ik vind het een super programma. Zeer eenvoudig en voldoende mogelijkheden. Ook de video-omzetter werkte gelijk goed.
Ik zit nog met 1 probleempje: Als ik een tekst wil invoeren en bewerken kan ik de tijdsduur niet instellen. Hij staat standaard op 3 seconden en reageert niet op de + en - knop. Is dit een bekend iets of ligt dit aan mij?
Ik zit nu dus met 2 omzetters en wil er 1 retoursturen. Hoe werkt dat. Waar kan ik hem heen sturen en moet er nog iets bijkomen?