Video naar computer overdragen lukt niet door foutmelding

Jean-Louis-Koolen schreef op 17.05.2022 om 16:27 uur

Hoi Allen, vandaag Magix red je video's ontvangen. Volgens de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd en alles blijkt te werken, totdat ik mijn analoge opnames wil overdragen naar mijn computer via de button die daar voor bestemd is. Na het indrukken van deze knop verdwijnt het opname beeld. Hoor je 2 keer een bleep, maar je krijgt geen pop-up met een foutmelding. Ik heb al wat gelezen over een oude driver, oudere versie en Windows 11.

Ik heb de volgende configuratie: Magix USB convertor model no: K0065

Software versie : 7.0.1.12 (UDP3)

Ik werk onder windows versie 11 pro 64 bits versie

Weet iemand hoe ik deze foutmelding op kan lossen en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn oude videos naar mijn computer kan overdragen?

Reacties

mi-bo schreef op 17.05.2022 om 16:43 uur

@Jean-Louis-Koolen

Welkom Jean als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Misschien heeft U iets aan deze Tutorial

https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

En hier nog enkele Tips hoe te werken mrt RUV2022

http://mi-bo.magix.net/album/#albums-3316187

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Jean-Louis-Koolen schreef op 17.05.2022 om 16:58 uur

Hoi Michael, dankjewel. Ik heb deze bijdrage al gezien en bekeken. De werking is me helemaal duidelijk. Alleen het opnemen van de video is waarschijnlijk door een technische of softwarefout niet mogelijk. Alles werkt technisch perfect, totdat ik op de knop druk 'video overdragen naar computer'. Dan gebeurt er niets dan 2 foutmelding beeps. Ik zit zelf te denken aan iets softwarematigs of niet de meest recente versie. ik weet namelijk niet of deze software werkt onder Windows 11.

Jean-Louis-Koolen schreef op 17.05.2022 om 17:03 uur

Of adviseer je om eerst alles te deinstalleren en dan opnieuw te installeren volgens jouw handleiding?

mi-bo schreef op 17.05.2022 om 21:38 uur

@Jean-Louis-Koolen

Beste Jean.

Dit is altijd mogelijk, alles verwijderenen opnieuwinstalleren,maar heeft U al gekeken via hulp online actualiseren of en nog een nieuwe Patch is.

Vriendelijke groet.

Michael

Jean-Louis-Koolen schreef op 20.05.2022 om 15:03 uur

Beste Michael,

vandaag het programma opnieuw geïnstalleerd, maar helaas nog steeds dezelfde fout. Het Magix red je video programma stopt en neemt het beeld en geluid dat ik zie in het opname scherm niet op naar de harde schijf van mij computer. Ik heb een printscreen toegevoegd van het beeld wat ik op dat moment als laatste zie. Ik weet nu even niet meer wat te doen. Groet Jean- Louis

mi-bo schreef op 20.05.2022 om 15:09 uur

@Jean-Louis-Koolen

Beste Jean.

Wat gebeurd er als U op de rode knop drukt, dan gaat namelijk de opname beginnen.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Jean-Louis-Koolen schreef op 20.05.2022 om 15:21 uur

Hoi Michael, bedankt voor je snelle reactie. Dat is wat ik iedere keer doe en wat dus niet werkt. Als ik op die rode knop druk, dan stop het beeld en het geluid van de opname. Ik krijg binnen 10 seconden 2 maal een computer error geluid. Een soort bleep, bleep. Vervolgens gebeurt er niets meer en wordt er geen opname gestart. Ik kan dan terug in het programma gaan en ik heb het op dit moment al 20 maal geprobeerd, maar zonder resultaat. Dit is de kern van mijn probleem. Groetjes Jean-Louis

mi-bo schreef op 20.05.2022 om 15:42 uur

@Jean-Louis-Koolen

Beste Jean,

Heeft U de usb-omzetter al in een andere Usb poort gedaan.

Eerst RUV2022 opstarten, daarna pas de usb-omzetter k0065 in de usb poort van de Pc doen, hoort U dan een Windows melodie (als dit niet het geval is , zou de usb-omzetter defect kunnen zijn)(dan een mail sturen naar infoservice@magix.net met)Uw probleem

Gebruikt U een analoge videorecorder via scartkabel aansluiting.(hoe staat de swits of heeft U geen swits aan de stekker (in-out)

Of heeft U een analoge camera .

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

Jean-Louis-Koolen schreef op 20.05.2022 om 16:05 uur

Hoi Michael, Ik gebruik mijn Sony video camera met mini dv bandjes als bron. Deze heb ik met meegeleverde tulp stekkers aangesloten om deze af te spelen via de usb stick van Magix op mijn laptop. Dit gaat allemaal zoals het hoort. De Sony video camera speelt netjes het beeld en geluid af op de computer. Dit is prima zichtbaar en hoorbaar. Echter, als ik dan op de rode knop druk dan krijg ik de reeds eerder genoemde errors. Er wordt niets opgenomen en het programma stopt. Dus hardwarematig klopt het allemaal, maar softwarematig waarschijnlijk niet. Ik heb zojuist op de doos gekeken van Magix en daar staat voor Windows 8 en 10 op. Ik heb Windows 11. Misschien moet ik alles nog maar een keer proberen met een computer met Windows 10. Ik heb namelijk de meest recente software versie van Magix gedownload, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik zou graag willen weten of er meer gebruikers zijn met Windows 11 en waar het wel bij werkt.

Groetjes Jean-louis

mi-bo schreef op 20.05.2022 om 17:02 uur

@Jean-Louis-Koolen

Beste Jean-Louis.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Heeft U een usb 3 aansluiting op de laptop gebruik deze eens.

Als U de usb-omzetter k0065 aansluit op de usb poort hoort U dan wel een Windows melodie.

U heeft geen fire-wire aansluiting op de Laptop zal ik aannemen, gezien de bandjes al gedigitaliseerd zijn, namelijk Dv.

U schrijft dat als de camera aanstaat en afspeel dat U wel beeld en geluid heeft.

Dan mijn advies, stuur een mailtje naar infoservice@magix.net( U heeft 2 jaar garantie op de usb-omzetter ) zij kunnen via een systemcheck kijken wat er verkeerd gaat.

MAGIX Support is zaterdag en zondag gesloten.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

Bol schreef op 20.05.2022 om 18:06 uur

@Jean-Louis-Koolen

Hallo Jean,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Persoonlijk, doe ik niets meer met Red U Video, maar hebt u al gekeken of u Magix Video converter 3 (USB - DShow) kan activeren?

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.05.2022 om 18:28 uur

@Jean-Louis-Koolen

Beste Jean-Louis,

Misschien is dit nog een optie:

onder door gebruiker gedefinieerd, klik hier uitgebreid aan

kijk dan eens bij Audiobron of daar MAGIX video converter 3( WDM ) staat

vriendelijke groet

Michael ( FM )