Video Hapert MM 2015 premium

JackyX schreef op 19.10.2014 om 09:07 uur

Beste,

Ik werk met MM2015 premium op een nieuwe laptop i5 onder windows 8

Alles werkt naar behoren alleen als ik een videobestand (AVI) maakt niet uit van 1 min of 10 min importeer en ik wil het afspelen begint het te haperen .

Bestand is avi 608x256 Frame 25,00 ps

Wat kan ik hier aan doen.....

gr 

Reacties

mi-bo schreef op 19.10.2014 om 10:48 uur

Beste Jacky,

wat heeft muziek met video te maken.

is de vraag voor mm2015 of vdl 2015

gr

Michael

JackyX schreef op 19.10.2014 om 11:56 uur

Beste  Michael

bedankt voor je snelle reactie .

Het is zo dat je een muziekstuk kan maken onder een bestaande video .....

Dus ga je eerst een video importeren daarna muziek onderzetten 

maar die video hapert dus .....

snap je 

gr

mi-bo schreef op 19.10.2014 om 12:59 uur

Dit is duidelijk, oorzaak zal zijn avi bestand,maak hier een mpeg2 bestand van 720:576 en het probleem zal zijn opgelost

succes met uw moie hobby

Michael

JackyX schreef op 19.10.2014 om 13:26 uur

Hartelijk dank voor u snelle nuttige reactie!

JackyX schreef op 19.10.2014 om 15:41 uur

beste michael 

ik heb nog een vraag wat voor een programma kan ik het best gebruiken  om om te zetten naar mpeg2

gr

mi-bo schreef op 19.10.2014 om 15:55 uur

Beste Jacky,

 het mooiste zou zijn om vdl 2015  te kopen( wel een aantekening wilt U avchd bestanden importeren dient U wel voor € 4,99 een codex te kopen,in de Plus en Prem versie die duurder zijn zit deze codex wel), en dan kunt U via bijde programma's optie delen gebruiken, net zoalds bij Adobe.

succes

Michael

JackyX schreef op 19.10.2014 om 16:16 uur

oke 

ik alles gedan ook mmv avi mpeg-2 bestand 

alles speelt de computer goed af  zodra ik hem inlaad in mm 2015 hapert hij ik ben ten einde raad :-(

mvg

JackyX schreef op 26.10.2014 om 07:55 uur

Beste

Ik heb vanalles geprobeerd en zoals jij zei in mpeg-2 bestand maar al mijn players spelen het af en zeer scherp beeld maar music maker 2015 premium is gewoon geen vloeiend beeld en geen scherp beeld

heb ook al in de instellingen van MM2015 alles verzet gehad maar nee hoor.....

Ik vind het ook raar dat jij mij mpeg-2 adviseerd terwijl het programma ook alleen maar Avi mxv en Wmv ondersteund,mpeg-2 KUN je nog niet eens importeren geeft ie aan als je het probeert.

gr 
 

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2014 om 10:58 uur

Beste Jacky,

Ik heb alles wat hieronder beschreven is gelezen. Volgens mij kan je geen AVI, MTS, MPEG-2 zomaar op de tijdlijn van MMM2015 zetten. Je kan e.a. nalezen vanaf pag. 257 etc. in het handboek.pdf. (Hulp / documentatie / handboek.pdf) 

Als je een Video deluxe programma bezit, kan je het besten je film op de tijdlijn van Video deluxe plaatsen en exporteren.Ga naar bestand / film exporteren / MXV - AVI - Windows media export.

Ik heb met deze exporten geëxperimenteert en kon deze via bestandbeheer op de tijdlijn van MMM 2015 zetten. 

Succes,

Rob

PS. het beste resultaat is met de export MXV extentie. Video als Magix video.

JackyX schreef op 26.10.2014 om 19:49 uur

hoi

bedankt voor je reactie ieder geval 

 maar ik kan een avi of een wmv mxv gewoon naar de tijdlijn slepen en hij zet hem er gewoon op hoor geen probleem alleen kwaliteit zoals ik al zei is niet geweldig

maar een avi bestand is ook niet meer van deze tijd wel....

gr

Voormalige gebruiker schreef op 27.10.2014 om 13:03 uur

Beste Jacky,

Helaas heb ik de verkeerde pagina in getypt. Dit moet zijn pag. 269 en verder. AVI bestanden zijn volgens mij nog wel degelijk in gebruikt. Echter AVI staat voor Audio Video Interleaved

Algemene aanwijzingen over AVI video's
De AVI-indeling (Audio Video Interleaved) is eigenlijk geen ‘echte’ indeling! Het gaat hierbij om een zogenaamde ‘container’, waarbij alleen algemene conventies worden vastgelegd, over hoe audio- en videogegevens aan een programma worden doorgegeven. De exacte gegevensindeling wordt door de codec (coder/decoder)
bepaald. Een codec comprimeert audio/videogegevens in een eigen indeling, waarmee alleen de betreffende codec zelf kan werken. Tijdens het afspelen worden de gegevens weer gedecodeerd.Dit betekent concreet dat een AVI-bestand dat op een specifieke computer is aangemaakt alleen op een andere computer kan worden afgespeeld als hierop dezelfde codec is geïnstalleerd. Veel codecs (bijv. Intel Indeo Video) zijn inmiddels bestanddeel van de Windows installatie maar andere, zoals de populaire DivX codec zijn dat niet! Als u dus een AVI met een dergelijke codec aanmaakt, zorg er dan voor dat deze codec ook op de Menu Bestand 271
computer is geïnstalleerd waar de video op moet worden afgespeeld! Het best kunt u het codec-installatieprogramma naar uw exportdirectory kopiëren en dit altijd mee branden, als u een videodisk (MediaManager-disk) maakt die op een computer moet worden afgespeeld. Bij oudere videomontagekaarten kunnen sommige codecs problemen opleveren, als ze alleen samenwerken met de  hardware van de betreffende kaarten. Dergelijke AVI’s kunnen alleen worden afgespeeld op de computer waarop ze zijn gemaakt. Vermijd, indien mogelijk, het gebruik van dergelijke codecs!

Daarom adviseerde ik je ook, om je AVI film om te zetten naar een MXV bestand. Als dit nog niet het gewenste resultaat heeft, dan moet je het zoeken in je computerconfiguratie. Processor / videokaart / geheugen.

Succes,

Rob