Reacties

mi-bo schreef op 14.07.2021 om 17:36 uur

@fboukamp

Beste Fred,

Wat bedoelt U precies met menukaart.

is dit het geopend voorbeeld

of bedoelt U iets anders met menukaart.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

fboukamp schreef op 15.07.2021 om 13:53 uur

In restaurant Ripassa aten we een 3-gangen diner. Op een menukaartje kon je zien welke keuzen je kon maken. Dat kaartje heb ik meegenomen en toen met de Panasonic SD9 ongeveer 9 seconden gefilmd. Het totale diner heb ik met dezelfde camera gefilmd. Het gefilmde menukaartje heb ik in de hoofdfilm ingevoegd en het op een dvd rw vertoonde resultaat was 9 seconden zwart!

Ik denk dat ik door de brander op HD zijn werk te laten doen, terwijl de video van het type AVCHD is, beter voor AVCHD kan kiezen voor meer 'power'. Of is dat onzin.

Bij voorbaat dank voor het meedenken. Fred B.

mi-bo schreef op 15.07.2021 om 14:31 uur

@fboukamp

Beste Fred.

Dank voor Uw uitgebreide informatie.

Als er van de menu kaart een jpg of bmp wordt gemaakt,en dit er dan als stilstaand beeld in MAGIX video Deluxe op de tijdlijn wordt gezet,lukt het misschien wel.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

fboukamp schreef op 15.07.2021 om 23:00 uur

Hoewel ik niet weet hoe de extensie, die nu 4mpeg is, kan veranderen in jpg of bmp ga ik dat morgen via Google uitzoeken.

Overigens gaat branden via AVCHD niet omdat dan 6,6 GB benodigd is terwijl de dvd rw maar 4,7 GB aankan.

Weer bedankt voor de support, FRB.

mi-bo schreef op 16.07.2021 om 07:28 uur

@fboukamp

Beste Fred.

Als op de tijdlijn de menukaart staat,positie op 5 frame zetten,dan met schaartje een splitsing maken aan 2 zijde dit activeren,bestand exporteren, optie bmp/jpg opzoeken en er wordt een stilstaand beeld gemaakt en opgeslagen.

Splits dan met schakel optie even beeld en geluid,verwijder de opname van menukaart,en zet het gemaakte bmp/jpg plaatje op de positie,beelden en geluid weer activeren zodat het weer aan elkaar zit,dan staat er een stilstaand beeld van menukaart en het geluid wat er onder staat loopt door .

Misschien heeft U iets aan deze Tutorial

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Een dvd branden is eerste optie DVD project opslaan(mvp),hier de naam van project zetten,opslaan,dan branden. als het project te groot is voor de dvd zoals aangegeven kan via Encoder-instellingen de Bitrate worden aangepast zodat alles wel op een dvd past(wel een vermelding hoe lager de Bitrate hoe slechter de kwaliteit is 90 minuten is wel de Max)

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

fboukamp schreef op 16.07.2021 om 09:03 uur

Dankjewel! Ik ga het straks proberen. Veel is voor mij nieuw. De optie 'bmp' heb ik bijv. nog nooit gebruikt. En grote bestanden, langer dan 90 min, komen ook niet meer voor. En een beetje minder kwaliteitsverlies is voor de doelgroep (familie, verjaardagen, vakantie e. d.) niet zo belangrijk. Alle video's brand ik daarom op HD ipv AVCHD niveau. Mijn video waar we het nu over hebben duurt 15 min en is via HD snel gebrand en met AVCHD duurt het veel langer dan 1 uur met 6,6 GB; via HD ongeveer een kwartier met rond de 1 GB.

Ik laat van me horen, Fred B.

.

mi-bo schreef op 16.07.2021 om 10:27 uur

@fboukamp

Beste Fred,

Dank voor Uw uitgebreide feedback,

Als U naar branden gaat, zijn deze 2 opties belangrijk voor aanpassingen,

hier staan belangrijke opties die kunnen worden ingesteld

waar nu (door gebruiker gedefinieerd) staat klik dit open, en zijn eigen instellingen te activeren

hier staan :

http://www.mi-bo.magix.net/album/

veel Tips ( kleine promo's) die misschien wel te gebruiken zijn

Sc6

M.vr.gr

Michael

fboukamp schreef op 16.07.2021 om 12:38 uur

Dank vooralsnog, ik ga direct kijken.

fboukamp schreef op 20.07.2021 om 10:38 uur

Hartelijk dank voor de aanwijzingen! Het menukaartje van het restaurant kon ik invoegen en het geheel (16 min) als 'video als mpeg' branden. Voor de mensen waarvoor ik de sticks gemaakt heb moet het geen probleem zijn de dvd (3.2 GB) nu af te spelen. Ik check dat altijd op een 20 jaar oude dvd-speler; als die de beelden laat zien moet het de ontvanger toch ook wel lukken.

Vriendelijke groet, Fred B.

mi-bo schreef op 20.07.2021 om 10:49 uur

@fboukamp

Beste Fred.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Goed bericht te lezen dat het is gelukt,en het resultaat op het Forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 23.07.2021 om 17:59 uur

Hallo Fred, als je een filmscene in mp4 of anderszins, en je hebt dit in een spoor geladen hebt en je wilt uit die film een stilstaand beeldje hebben in b.v.. .jpg dat kan je doen door de sneltoets <CTRL>+<ALT>+J te gebruiken dan wordt er gevraagd waar je het wilt opslaan en je kan het dan naar een spoor onder de film slepen en je kan het dan ook nog een kortere of langere tijd geven
Mvg Kees