Video Easy kan geen video 90° draaien

erikwindenkitesurf schreef op 13.02.2011 om 10:54 uur

LS,

 

Met de 30 dagen trial versie van Magix Video Easy is het mogelijk om een video een kwart slag te draaien. Op grond van mijn positieve oordeel van deze trial versie heb ik Magix Video Easy aangeschaft, maar met deze Video Easy blijkt dat het alleen mogelijk is om foto's (en geen video's) te draaien. Hoe kan dit nu? Is het mogelijk om deze feature separaat te downloaden, oid?

 

Omdat ik mijn camera in masten en kites hang (die vaak op de kop hangen) is deze functie voor mij erg belangrijk.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Erik wind- & kitesurf

Reacties

mi-bo schreef op 13.02.2011 om 14:13 uur

Beste,

als u een stukje van project activeer door er op te klikken en u gaat naar effecten, de eerste optie is 90% roteren.

dit werkt bij alle Magix Video Easy producten

beste wat betreft de versie, 3.0 is de laatste nieuwe met een Aesy video cd er bij.

succes.

erikwindenkitesurf schreef op 13.02.2011 om 18:24 uur

Hoi mi-bo,

 

Bedankt voor jouw snelle antwoord.

 

Ik vrees echter dat het niet werkt. In de trial versie kun je onder Effecten als eerste optie draaien (links/rechts) kiezen. In de Video Easy die ik nu heb gekocht, verschijnt er onder Effecten de keuze 'Fotorotatie 90°' en dan kun je Links/rechts kiezen. Ik kan vervolgens na het aanklikken van een foto inderdaad wel roteren, maar bij een stukje video werkt het niet...

 

Moet ik een update downloaden, oid?

 

Alvast dank,

 

 

Erik wind & kite surf

 

 

 

 

RiViS schreef op 13.02.2011 om 19:45 uur

Hallo Erik,

 

Ik heb het nog even gecheckt: in mijn versie van het programma werkt het precies zo als mi-bo beschrijft, ook op een stukje film. Er is bij jou kennelijk iets afwijkends.

Je kunt nog proberen of het commando via de sneltoetsen wel werkt: Alt + R (naar rechts) en Alt + L (naar links).

Ik neem ook aan dat je zelf al verschillende stukjes film hebt geprobeerd.

Verder is er altijd nog het paardemiddel: het programma opnieuw installeren. Dan moet je het wel eerst netjes volledig de-installeren (via Configuratiescherm/ progr verwijderen).

Als dat ook niet werkt, zou ik maar eens contact opnemen met Magix Support.

 

groet,

Rijk

erikwindenkitesurf schreef op 27.02.2011 om 18:22 uur

LS,

 

nee, opnieuw geinstalleerd, maar mijn Video easy blijft heel duidelijk onder 'Effecten' alleen de optie 'Fotorotatie 90°' zien. Bij het aanklikken van een geimporteerde foto kan ik inderdaad wel draaien, maar deze optie werkt niet bij een film-scene.

 

Ik mijn Video Easy bij Cameranu.nl gekocht en ik vraag me af of zij me een oudere versie hebben geleverd. Ik kan echter op de CD of de gebruikershandleiding geen versie nummer vinden. Kan het zijn dat ik een oudere versie geleverd heb gekregen?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Erik

 

 

RiViS schreef op 28.02.2011 om 21:15 uur

Hallo Erik,

 

Volgens mij moet die feature er gewoon op zitten.

Als je op Hulp klikt en dan op "Over Magix Video Easy", krijg je allerlei gegevens te zien, waaronder versienr en serienr. Mijn programma is versie 2.0.2.0. Als je een oudere versie hebt kun je via Hulp/ Online actualiseren de laatste versie downloaden.

Als dit ook niets oplevert zou ik contact opnemen met Magix Support en het probleem voorleggen.

 

groet,

Rijk

erikwindenkitesurf schreef op 02.03.2011 om 18:14 uur

Hoi Rijk,

 

Bedankt voor jouw reply.

Ik heb mijn versie gecheckt en hij geeft aan: Versie 1.0.1.3 (C1). Dat klink als een oudere versie die aan mij verkocht is.

Ik heb vervolgens getracht via Hulp/Online actualiseren updates te downloaden, maar ik krijg vervolgens de melding terug dat er geen nieuwere versies zijn. Ik vrees dat er onder 'Effecten' nog steeds staat: 'Fotorotatie' en het is nog steeds niet mogelijk om video's te draaien... :(

Toch bedankt voor jouw hulp.

 

Heeft iemand anders nog een verfrissend idee?

 

Met volhoudende groet,

 

 

 

Erik

 

Hallo Erik,

 

Volgens mij moet die feature er gewoon op zitten.

Als je op Hulp klikt en dan op "Over Magix Video Easy", krijg je allerlei gegevens te zien, waaronder versienr en serienr. Mijn programma is versie 2.0.2.0. Als je een oudere versie hebt kun je via Hulp/ Online actualiseren de laatste versie downloaden.

Als dit ook niets oplevert zou ik contact opnemen met Magix Support en het probleem voorleggen.

 

groet,

Rijk

 

Hoi Rijk,