Video easy 3 dvd branden

Woefie schreef op 21.11.2011 om 20:11 uur

Ik heb een project van 22GB, deze wil ik op dvd branden, het zal dan over 5 dvd's moeten. Het programma roept dat ik het project moet verkleinen tot één dvd. Graag hulp hoe ik het project over de dvd's verdeeld kan krijgen? Ik mag toch hopen dat Magix het programma wel zo gemaakt heeft dat het project over dvd's verdeeld kan worden omdat ik al ergens een antwoord heb gelezen over apparte projecten maken. Dit kan niet waar zijn. Roxio snapt ook als een bestand te groot is dat dit over meerdere dvd's moet dus waarom zou Magix dit niet kunnen. Mijn oude programma Video 8 deed dit trouwens wel.

Reacties

Cinecor schreef op 22.11.2011 om 08:17 uur

 

Uw vraag roept in eerste instantie wat vragen op om een goed antwoord te kunnen geven.

 Wat bedoelt u met een poject van 22Gb? Zo groot zal het Magix projectbestand (extensie .MVP) toch niet zijn?

Of bedoelt u een filmbestand ter grootte van 22Gb? Zo ja, wat is dan het format daarvan? En is dat dan één film die liefst 5 uur duurt als u deze op mar liefst 5 DVD's wilt gaan branden?

Graag dus even een toelichting.

Woefie schreef op 22.11.2011 om 13:53 uur

 Het betreft inderdaat een film bestand van 22GB wat ik op DVD's wil branden. Via film voltooien en daarna keuze dvd.

Cinecor schreef op 23.11.2011 om 16:25 uur

Advies: De totale flm opdelen in een aantal films en elke film afzonderlijk op een DVD branden of met hoodstukken meerdere korte films op één DVD.  Op één DVD maximaal één uur vanwege technische kwaliteit. Als je rekening wilt houden met de aandacht van de kijker:  per film een maximale speelduur van zo'n 20 min, liever zelfs max. 15 min. Langere films houden de aandacht van de kijker onvoldoende vast is na onderzoeken vastgesteld (men kwam uit op ca 13 min). Je kan het zelf "controleren": als je kijkers met elkaar beginnen  te praten, te geeuwen, rond te kijken of iets anders gaan doen, is het maximum van de aandacht bereikt...