Video deluze 2021 wil niet installeren

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 16:17 uur

Nadat ik het nieuwe video Deluxe 2021 online had aangeschaft kreeg ik een link naar een download. Dit programma (videodeluxepremium2021.. etc) werd gedownload waarna je dit programma moet installeren. Vervolgens kreeg ik de foutmelding: "Bij de communicatie is een fout opgetreden. Wellicht is er geen verbinding met internet". Punt is, er is wel internet. Wat gaat hier fout? want ik heb het programma gekocht maar kan nu niet installeren?

Reacties

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 16:26 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Kijk eens via Start links onderin, en dan download, daar staat ook wat U heeft gedownload,

Probeer het vandaar uit te installeren.

Fijne kerst met Uw dierbare en een voorspoedig en gezond 2021

Sc6

M.vr.gr

Michael

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 16:29 uur

nee, dat werkt ook niet. het installatiebestand wordt wel gedownload, maar als ik daar (als administrator) op klik, verschijnt er na 10 sec een wit scherm met de mededeling over de communicatiefout. Wat blokkeert de installatie?

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 16:34 uur

zodra ik op het installatieprogramma klik verschijnt het volgende bericht:

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 16:39 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene.

Dank voor Uw feedback.

Een optie.

De Pc helemaal dood en stroomloos maken, even wachten en dan weer opstarten(over 1 uur ) en dan weer via de gekregen link van magix (email )het installeren

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 16:45 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene.

Een toevoeging op mijn antwoord.

U kunt negeren aan klikken of antivirus en firewall even uitschakelen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 24.12.2020 om 17:37 uur

@Rene-Verburg

Hallo René,

Het kan zijn dat niet alles goed staat ingesteld. Zie eens deze link: https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-er-kon-geen-internetverbinding-worden-gemaakt--154/

Succes, Rob

Aanvulling 24-12-2020 om 17:59uur

Laatst gewijzigd door Bol op 24.12.2020, 17:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 18:06 uur

Hallo Bol

dank voor de suggesties, helaas krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding:

wat ik heb gedaan: de TLS settings gecontroleerd (er stonden al vinkjes) en via de link stap 1 Controleer het configuratiescherm alle stappen doorlopen. De Intelligente achtergrondoverdracht staat op automatisch

Het bestand had ik al gedownload en opgeslagen. bij het opnieuw uitvoeren van het exe bestand (als admin) blijf ik de foutmelding krijgen (gen netwerkverbinding). stap 2 van de link niet gedaan: want het exe bestand is al gedownload (ik heb even gecontroleerd of ik een kopie van het exe bestand op een laptop kon installeren, dat kan), alleen dus niet op de desktop die ik hiervoor wil gebruiken. Bovendien gebruik ik firefox.

Kortom: het is exe bestand is gedownload maar bij het uitvoeren krijg ik de foutmelding. Ik kan me voorstellen dat evt virusscanner en firewall de zaak blokkeren, dus die heb ook uitgezet bij installatie. ook dan doet het installatiebestand het niet

Wat zijn nog meer mogelijkheden?

Zou ik het exe bestand op bv een externe HD kunnen uitpakken en dan alle bestanden overzetten naar mijn desktop? dat lijkt me niet te kunnen

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 18:29 uur

jemig wel balen. geld uitgegeven, maar het exe bestand wil echt niet uitvoeren, opnieuw gedownload, opnieuw gestart met steeds dezelfde foutmelding, ook na alle pc aanpassingen en ook nadat ik zowel de windows firewall als virusscanner heb uitgezet. ergens zit een blokkade. Ik zou eigenlijk de uitgepakte versie gewoon op dvd oid moeten hebben en dan installeren

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 18:33 uur

ook geprobeerd: de trial versie gedownload. download gaat goed maar bij installeren van het exe bestand, idem zelfde foutmelding

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 19:58 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene.

Er zijn 3 versie 's van MAGIX vdl 2021.

Classic.

Plus.

Premium.

Welke versie heeft U aangekocht, als dit bv de classic versie is kunt U niet de Prem versie installeren, maar ook niet anders om

Sc6

M.vr.gr

Michael

Rene-Verburg schreef op 24.12.2020 om 20:07 uur

Ik heb de premium versie gekocht en de premiumversie gedownload.

Mijn probleem lijkt op deze https://www.magix.info/nl/forum/error-tijdens-installatie--1237684/

Waar hetzelfde foutmeldingsscherm te zien is in de thread.

Helaas kon in die thread geen oplossing gevonden worden, behalve een mysterieus contactmet helpdesk. iig, de specifieke foutmelding komt meer voor.

Punt is dus: op desktop installatiefout, op laptop niet (installatie loopt zonder foutmelding) maar ik moest dit afbreken omdat het niet mijn laptop is, maar vh werk. Beide draaien win 10, aan hetzelfde netwerk. En uitschakelen firewalls heeft niets opgeleverd

Rene-Verburg schreef op 26.12.2020 om 13:02 uur

ik ben nu al 2 dagen bezig, en ik kan nog steeds het programma niet downloaden, ik blijf het bericht krijgen dat er geen verbinding gemaakt kan worden NADAT ik het installatieprogramma WEL heb gedownload, wel tig keer en en vraag om uitvoeren:

en het is ONMOGELIJK om ergens een contact te vinden met de helpdesk van Magix, ik wordt voortdurend omgeleid naar het forum. Wat is dit voor gedoe? waarom kan ik niet gewoon magix bereiken? wel geld betalen, maar hulp ho maar.

Ik heb gedaan: alle virusscanners, firewalls etc uitgezet, download ok, installeren NOPE

deze link opgevolgd: https://www.magix.info/nl/tutorials/problemen-met-de-netwerkverbinding-op-te-lossen--1229665/, resultaat NOPE

dan "ga naar SUPPORT en rechts onderin kunt U een ticket aanmaken": NOPE onmogelijk om ergens een ticket aan te maken, HOE DAN?

Kortom, wat is dit voor gedoe? waarom moet ik betalen en kan ik niet eens het product uitpakken??

Heeft iemand nog ideeen?

Bol schreef op 26.12.2020 om 15:02 uur

@Rene-Verburg

Hallo René,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Hebt u al eens VDL 2021 grondig verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd? Zo niet zie dan deze link: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Om een Support aanvraag te doen, klik dan op Supportaanvraag sturen en maak uw aanvraag.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rene-Verburg schreef op 26.12.2020 om 15:59 uur

wel, zover kom ik helemaal niet. Ik kan het exe bestand dat ik gekocht heb gewoon downloaden. Vervolgens met VDL 2021 geintalleerd worden (en hiervoor moet het exe bestand weer (extern) contact maken. en daar gaat het mis, want ik krijg dus de melding dat er geen contact gemaakt kan worden, zie hiervoor mijn eerdere opmerkingen. Ik zit dus vast: wel een exe bestand om VDL te installeren, maar dat installeren gaat dus niet. Ik heb ook geen andere/eerdere versie van VDL op de pc staan. Helemaal niets, alleen een waardeloos exe bestand dat niet werkt (en waarvan ik inmiddels tig keer heb gedownload)

Bol schreef op 26.12.2020 om 18:02 uur

@Rene-Verburg

Hallo René,

...Op desktop installatiefout, op laptop niet (installatie loopt zonder foutmelding) maar ik moest dit afbreken omdat het niet mijn laptop is, maar v.h. werk....

Aan de door u gebruikte VDL installatiebestand (videodeluxepremium2021_dlm.exe ) kan het niet liggen, omdat dit bestand bij het installeren op uw laptop geen installatieproblemen geeft. Vandaar mijn advies om VDL 2021 eens grondig te verwijderen, want bij een herinstallatie wordt niet alles verwijderd en kan dan gemakkelijk uw foutmelding wederom genereren. Wat ik zelf ook wel eens doe, is om mijn PC op te schonen met CCleaner (freeware) te downloaden vanaf: https://www.ccleaner.com/ccleaner. Het registerbestand kan ook fouten bevatten.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.12.2020, 18:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Rene-Verburg schreef op 26.12.2020 om 22:06 uur

Dank je wel voor de suggestie. Ik heb met ccleaner een grote schoonmaak gehouden. Er stond nog niets van VDL op de pc, maar toch maar alles opgeschoond. Daarna opnieuw het exe bestand gedownload en vervolgens uitgevoerd. Helaas weer dezelfde foutmelding.... dus ook hier loopt het vast

Bol schreef op 26.12.2020 om 22:13 uur

@Rene-Verburg

Hallo René,

Op dit moment zou ik geen het ook niet meer weten. Hebt u al een ticket aangemaakt voor Magix Support. U moet er wel rekening mee houden dat het 5 à 7 werkdagen kan duren voordat u een antwoord krijgt.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

Rene-Verburg schreef op 27.12.2020 om 14:26 uur

Ik blijf het nog even proberen, maar tot nu toe hopeloos:

alle stappen en suggesties gedaan: pc opgeschoond, firewall uit, tcp dingen aangevinkt, etc.

Nu vind ik in de volgende link het volgende: https://www.magix.info/nl/support/artikel/geen-verbinding-met-de-netwerklicentiemanager--208/

ik lees dit door en nog eens, en nog eens.

Dit is wel het type foutmelding, alleen ik snap er helemaal niets van.

Om te beginnen:

Draait de NLM op de server correct?

"Roep de NLM-status op en kijk na of de dienst correct draait en of vrije licenties beschikbaar zijn."

> hoe doe ik dat? dat staat er namelijk niet bij

Is de poort voor de NLM in de firewall geopend?

"Zowel op de server als op de client moet de poort voor TCP-verbindingen open zijn. Controlleer ook eventuele ertussen gelegen firewalls/routers."

> hoe doe ik dat? dat staat er namelijk niet bij

Is het juiste adres en de juiste poort van de server in de client ingevoerd?

"Controlleer de install.cfg van het programma met behulp van een tekst-editor. U vindt dit bestand in de programmamap (in Windows 7 bijv. C:\Programma's\Magix\Programmnaam\). In dit bestand bevinden zich o.a. de volgende entry's:
NetworkServerName=
NetworkCommunicationPort="

> waar is dat, hoe doe ik dat? want er is geen programmamap met Magix (en echt alles 100% gecontroleerd) want ja, de exe wil niet installeren

Zijn er andere communicatieproblemen tussen client en server?

"U kunt de communicatie tussen client en server ook met behulp van Telnet bij de client testen. Roep daarvoor telnet "Adres van de server" "Poort van de NLM" op op de commandoregel. U komt dan in een console (zonder zinvolle uitvoer) terecht. Wanneer daar een verbindingsfout optreedt, controleert u de firewalls en het draaiende NLM."

> hoe doe ik dat?

"Controleer ook met behulp van de NLM-status, of bij het starten van de client het aantal "Licenties in gebruik" verandert. Als dat het geval is en er desondanks bij de client een foutmelding komt, ligt het probleem op het traject van de server naar de client. Als het aantal beschikbare licenties niet verandert, is de weg van de client naar de server al geblokkeerd."

> hoe doe ik dat?

Kortom: Magix heeft kennelijk vaker dit probleem gehad (zie mijn plaatje gepost op 24.12.2020 om 16:34 uur), en komt deze bovenstaande cryptische informatie. Ik kom er niet uit.

iemand een idee?

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 14:56 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene,

heel vervelend verhaal dat U het mooie MAGIX Product niet kunt installeren.

een suggestie:

verwijder via configuratiescherm mijn programma alles wat met MAGIX vdl te maken heeft.

Ook connect van MAGIX.

Dan

Volg voor de de-installatie onderstaande Probleemoplosser van Microsoft.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

alles verwijderen, dat is niet in 1 keer gedaan , het is beste mogelijk dat MVDl 2021 er verschillende keren staat.

Pc afsluiten helemaal dood, dan weer opstarten en via de link die U heeft ontvangen via mail van MAGIX Shop het programma weer installeren, dan moet het zeker gaan lukken, anders via MAGIX Support een ticket aanmaken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Rene-Verburg schreef op 27.12.2020 om 15:12 uur

Beste Michael

ook dit heb ik meerdere keren gedaan. als ik de link volg en de probleemoplosser start (en dan kies voor installatieproblemen, want daar gaat het om) staat MVDI (VDL 2021) niet in de lijst van programma's die problemen met installatie veroorzaken (ik denk omdat er NIETS geinstalleerd is). dan kan ik alleen kiezen voor 'programma staat niet op de lijst' en daarna draait het programma wel, maar er gebeurd niets. Dit heb ik meerdere keren toegepast

Ik denk, nogmaals, dat het probleem wellicht bij de connectie van de magix server ligt. Alleen is de beschrijving nogal cryptisch, ik kan niets doen.Het is wel vervelend, omdat ik vandaag videos had willen bewerken. Ik heb niet veel vertrouwen in de helpdesk, ze zijn vrijwel niet vindbaar, dat geeft te denken

Bise schreef op 27.12.2020 om 15:17 uur

Beste Rene, Bol had al de suggestie gedaan om alles te verwijderen, mibo doet het nogeens. Zelf heb ik dit meegemaakt met een Adobe-programma via cccleaner enz..probleem bleef. Een kennis van mij zei mij: ga via zoeken (links onderin) en tik in "regedit", En kijk bij HKEY_CURRENT_USER naar software en verwijder alles van Adobe. Ook bij HKEY_ LOCAL _ MACHINE software. Bij mij was toen alles opgelost. Vergeet niet eerst een kopie te maken van het register, mocht het niet lukken dan kan je het nog weer terug zetten. Succes,

Cees

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 15:37 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene.

Dank voor Uw feedback.

Als het klopt staat er niets van MAGIX VDL meer op Uw Pc.

Ga naar magix.com installeer vandaar uit de trial (free)versie 4.8 mb.van MAGIX vdl 20 21 Prem.

Zet daarna de antivirus en firewall even uit.

Ga via start naar Download en installeer vandaar uit MAGIX VDL PREM 2021.

is dit gedaan dan weer antivirus en firewall inschakelen en online actualiseren.

Misschien is dit een optie

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 27.12.2020 om 15:42 uur

Beste Rene, dat kan mibo wel zeggen maar het klopt NIET dat dan alles weg is van Magix. Er blijft nog genoeg staan van van verwijderde programma,s in het register.

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 16:02 uur

@Rene-Verburg

Beste Rene.

Heeft U misschien een Pc die nog onder 32 Bits werkt en harde schijven die onder Fat 32 werken.

Als dit zo is kunt U MAGIX vdl 2021 niet installeren gezien het programma alleen maar onder 64 Bits werkt.

Sc6

M.vr.gr

Michael