Video deluxe premium 2023 loopt telkens vast

Martijn-Huizinga schreef op 28.04.2023 om 22:54 uur

Ik ben de afgelopen dagen van het ene probleem in het andere gerold.

Ik gebruik al 2 jaar zonder problemen VDL premium 2021. Eergisteren kreeg ik bij opstarten ineens een foutmelding "msvcr120.dll access violation at adress". Programma wilde niet meer opstarten.

Wat gegoogeld maar ik durf het niet aan om van websites die ik niet ken nieuwe versies van dat bestand te downloaden

Vervolgens software opnieuw geïnstalleerd in mijn Magix omgeving kon ik alleen de download van VDL 2020 nog vinden.

Die wilde wel opstarten maar liep eigenlijk direct na het opstarten meteen al vast.

Vervolgens heb ik mijn laptop ge-uprade van windows 10 naar windows 11. Tevens meteen de laatste versie van VDL geïnstalleerd VDL2023 premium)

Programma start goed op. Een project geopend waar ik mee bezig was in VDL2021, gaat ook goed. Echter na het openen loopt het programma al vrij snel vast (bevriest) Nu las ik dat VDL 2021 en VDL 2023 projecten niet echt compatibel zijn.

Dus wilde ik maar opnieuw gaan beginnen. Muziekbestanden in het spoor zetten en editen gaat goed. Gopro bestanden in het spoor zetten ook. Echter zodra ik begin met editten (simpele trim actie) bevriest de boel.

Ik weet niet meer waar ik het probleem moet zoeken.. Heeft iemand ideeën?

verdere info:

besturingssysteem WIndows 11 home

Processor    Intel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz, 2592 MHz, 6 core('s)

grafische kaart NVIDIA GeForce RTX 2060

bvd
 

Reacties

Bol schreef op 29.04.2023 om 11:58 uur

@Martijn-Huizinga

Hallo Martijn,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Mijn advies is om alle voorgaande Video Deluxe versies te verwijderen. Zie: Video deluxe opnieuw installeren en Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Controleer of bij u wel de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 versies zijn geïnstalleerd.

Download en installeer alleen vc_redist.X86.exe en vc_redist.X64.exe versie vanaf: Latest supported Visual C++ Redistributable downloads

Controleer ook even of bij u de laatste Nvidia videokaartdrivers geïnstalleerd zijn!! Zie: Official Drivers | NVIDIA

Controleer gelijk eens of bij u ook de laatste Inteldrivers zijn geïnstalleerd!! Zie: Intel Support

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 29-04-2023 om 15:26uur

De foutmelding: fout in module "MSVCR120.dll" kan ook het gevolg zijn, dat bepaalde *.mxc2 hulpbestanden in de Cache map corrupt zijn geworden. Verwijder eens de gehele Cache map. Na verwijdering wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2023, 15:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-