Video Deluxe freezes/crasht doorlopend

SvdV schreef op 14.07.2021 om 08:48 uur

Ik was zooooo blij met Magix Video Deluxe Plus omdat het zo snel en stabiel was, ook bij langere en complexe projecten. Maar sinds gisteren loopt het programma constant vast. Alleen te beëindigen via de taskmanager. Probleem lijkt er te zijn nadat ik de software upgrade heb aangeklikt. Kan het probleem daar in zitten? Kan ik terug naar de vorige versie? (nu actief: versie 19.0.2.58 (UDP3) UG code 8444 KA2 op Windows 10 home, I5 1,6/1,8 GHz 64 bit 8GB processor). Nogmaals, op deze laptop tot afgeloipen week geen enkel probleem. Alvast bedankt!

Reacties

mi-bo schreef op 14.07.2021 om 09:52 uur

@SvdV

Beste S.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Dit is vervelend.

Misschien is dit een optie.

Bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde, dan wordt alles weer terug gezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m slip op toetsenbord verkeerd woord verbeterd

SvdV schreef op 14.07.2021 om 22:14 uur

Het was even schrikken omdat het programma vrijwel helemaal opnieuw geinstalleerd wordt maar het heeft het probleem waarschijnlijk opgelost (gaat alweer de hele avond goed). Thanks!

mi-bo schreef op 14.07.2021 om 23:26 uur

@SvdV

Beste S.

Dit is een positieve reactie.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

SvdV schreef op 16.07.2021 om 16:37 uur

Helaas: de oplossing geldt maar voor 1 sessie. Na afsluiten en opnieuw opstarten van Magix loopt het programma wederom steeds vast en moet ik de instellingen weer terugzetten naar standaardwaarde (wat steeds een bijna volledige herinstallatie lijkt). Erg tijdrovend en vervelend.

mi-bo schreef op 16.07.2021 om 17:44 uur

@SvdV

Beste S,

Ja, terug gaan naar vorige versie zal via

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

alles moeten worden verwijderd, dan zal ik aannemen dat Uw vorige versie MVLPlus 2020 was dan via

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/,

inloggen , mijn programma hier MVL Plus 2020 opzoeken en via installatiemanager het programma weer installeren.

Nu is 8 Gb geheugen, niet erg veel voor Video montage, en heeft U nog toeren schijven of Ssd schijven

En evt opstarten als administrator wat is dan het resultaat. en het programma afsluiten via Alt+F4 is misschien ook een optie.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.07.2021 om 17:51 uur

@SvdV

Hallo S. v.d. V,

Voordat u het VDL opnieuw installeert, zou u het volgende kunnen doen.

Verwijder het Videodeluxe.ini bestand. Het kan zijn, dat deze corrupt is geworden. Als u het INI-bestand verwijderd, dan worden al uw programma-instellingen op de standaardwaarde teruggezet, incl. uw persoonlijke instellingen. Ook worden er configuratie fouten gerepareerd. Het INI-bestand wordt bij het opstarten van VDL weer automatisch aangemaakt.

Dit doet u zo:

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.07.2021, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.07.2021 om 18:27 uur

@SvdV

Hallo S. v.d. V,

Hier een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-