Video deluxe 2024 proxy overgeslagen

loos_5 schreef op 28.06.2024 om 22:22 uur

Ik maak al mijn videos in 4k doorgaans flink bewerkt.
Ik wil dus proxy bestanden gebruiken.
Echter vind magix dat een proxy aanmaken niet nodig is.... gevolg dat mijn systeem (ryzen 9 met radeon 6800gpu nog steeds hakkeld)
Hoe kan ik video deluxe forceren om toch proxy bestanden aan te maken ?
versie 23.0.1.192

Daar bij als ik 50 fragmenten in video deluxe sleep stopt hij na een fragment met de melding dat een proxy niet nodig is. en stopt met importen. hierdoor kan ik fragment voor fragment er in slepen en steeds de pop up weg klikken.

alvast bedankt!

Reacties

Bol schreef op 29.06.2024 om 16:26 uur

Hallo @loos_5,

Zijn uw videokaartdrivers wel up-to-date? Neem eens een kijkje bij AMD Radeon™ RX 6800 XT Previous Drivers

Zelf gebruik ik nooit proxy bestanden. Wat u zou kunnen doen is het volgende:

  • bij het opstarten van Video Deluxe zet ik de projectinstellingen op FullHD 1080p (1920x1080) 16:9
  • sleep een 4k files naar de tijdlijn
  • klik op: niet aanpassen
  • maak uw project
  • exporteer het als bv. MP4 UltraHD 3840x2160 50p

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Aanvulling: 29-06-2024 om 16:45 uur.

.....Daarbij als ik 50 fragmenten naar de tijdlijn van Video Deluxe sleep stopt het na één fragment met de melding dat een proxy niet nodig is en stopt met importeren.....

Ik heb dit probleem kunnen reproduceren. Mijn advies, stuur een mailtje naar infoservice@magix.net en leg dit probleem aan Magix Support voor.

Peter-vanBinnendijk schreef op 02.07.2024 om 09:11 uur

Ik heb dit probleem eerder aan Magix voorgelegd en kreeg het volgende antwoord: "
De proxy-modus is niet nodig in de nieuwe versies, je moet deze uitschakelen, integendeel, het kan een bron van problemen zijn."

Dat lijkt me geen juiste benadering, maar goed.

Mocht je proxy bestanden willen aanmaken, importeer dan niet op de tijdlijn, maar in de Story bord modus. Dan gaat het wel zoals gebruikelijk.

Peter
 

Bol schreef op 02.07.2024 om 11:11 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Bedankt👍 voor het aandragen van de oplossing om toch via de Storyboardmodus alsnog Proxybestanden aan te maken.

Vanaf versies VDL 2014 Premium | Plus is het al mogelijk om proxybestanden aan te laten maken. zie afbeelding

Bij mij leverde het toen al heel veel problemen op, waarop ik het aanmaken van Proxybestanden heel snel links liet liggen. Daarbij wil ik nog een kanttekening plaatsen, dat als er proxybestanden worden aangemaakt de opslag van gegevens worden verdubbeld. Dus 50Gb word dan ca. 100Gb

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

loos_5 schreef op 11.07.2024 om 21:29 uur

sorry voor de vertraging. ik was een tijdje weg voor video opnames. hierdoor helaas de reacties niet meer gezien. ik ga dit meteen even proberen

 

loos_5 schreef op 11.07.2024 om 21:38 uur

zojuist peter zijn oplossing geprobeert maar dit maakt helaas geen verschil. ook in de story board modus geeft hij aan dat een proxy niet nodig is.
ik ben nu met een project bezig welke 104GB aan video data bevat (18 minuten video)
Met de regelmaat (met name als een video bijgesneden wordt) duurt het vooraf laden enorm lang. soms lijkt magix ook te bevriezen voor minuten.
framerates droppen en transities hakkelen. dit maakt monteren erg lastig.

Hier voor gebruikte ik video deluxe 2022 deze kon wel proxy gebruiken, echter crashte deze met regelmaat.
maar video editing ging verder wel snel en soepel.

video deluxe 2024 slaat hier in mijn ogen de plank volledig mis door de proxies over te slaan.

 

loos_5 schreef op 11.07.2024 om 21:40 uur

videos worden geladen vanaf een interne ssd en een nvme drive. verwacht niet dat de schijven hier een bottlenek zijn.

loos_5 schreef op 20.07.2024 om 20:41 uur

Op dit moment wordt video editen vrijwel onmogelijk.
1 op de 10 keer duurt het laden voor dat hij gaat spelen enkele minuten. heel magix lijkt te bevriezen.
frame rate is enorm laag terwijl cpu en gpu load vrijwel niets iets.
ik ga weer terug naar de oude versie en neem de crashes voor lief. dan maag vaker tussendoor opslaan. maar de proxy bestanden zijn een must.