Video deluxe

alexander132 schreef op 13.10.2022 om 01:05 uur

Hallo,

Ik werk nog met een oudere versie van videodeluxe op windows 2018 op mijn wat oudere laptop. Om nu ook op mijn windows 10 laptop te kunnen werken, zit er niks anders op dan dat ik een extra versie aanschaf die daar op werkt (ook al kan ik helaas niet de oudere projecten gebruiken).

Kan iemand mij het werkelijke verschil vertellen tussen de standaardversie en de premium/plus versies daar waar het gaat om kleurcorrectie ? Er wordt geadverteerd met 'eenvoudige kleurcorrectie' voor de standaardversie en 'gedetailleerde kleurcorrectie bij premium/plus. De premium versie (2019) waar ik mee werk heeft voor wat mij betreft een 'eenvoudige kleurcorrectie'. In ieder geval geen hoog - midden - laag tonen zoals bij de Pro versies. Wat houdt dan die gedetailleerde kleurcorrectie in bij premium/plus? Of is het gewoon de zelfde effects interface met extra presets van bv Newblue ? Daar kan ik heel weinig mee.

Ik zit ook nog even te denken aan Pro X (juist voor die uitgebreidere kleurcorrectie) maar wat is precies het grote voordeel van bv Pro X t.o.v. videodeluxe behalve die uitgebreidere kleurcorrectie ? Kan men bv ook met LUT's werken ? Zijn bv de fades van betere kwaliteit dan de videodeluxe versies ? Bij renderen ziet het er soms heel lelijk uit bij een fade out/in.

Ik vroeg me ook af of de audiofades zijn verbeterd in videodeluxe 2023. In de 2019 is het een lachertje. Wanneer je een lange fade out maakt in de audio hoor je een hele tijd geen verschil in volume en aan het einde van de fade is ineens het geluid zeer snel weg. Niet echt lineair en zeker niet subtiel dus. Praktisch onwerkbaar Bij de versies daarvoor was dat beter maar dan hoorde je een storing daar waar de fade zat (kraken van de audio). Dus vroeg me af of dat verholpen was (kan me niet bedenken dat hier niet veel klachten over geweest zijn).

Reacties

Nog 0 reacties - Schrijf de eerste reactie