Video de Luxe Premium Staat een tijdje vast na iedere opdracht

Eric-Cramer schreef op 15.01.2022 om 16:14 uur

Ik bezit Video De Luxe 2019.
Computer HP Pavilion Gaming 690-0970nd.
Intel Core i7-8700 processor
16 GB geheugen
NVIDIA GeForce GTX 1060 Videokaart

Besuringssysteem Windows 10

Sinds een week heb ik in een bestaand project steeds problemen bij iedere bewerking.
Na iedere bewerking bevriest mijn PC enige tijd. Dit verschilt van een 10 tal seconden tot enkele minuten
voor ik een volgende handeling kan gaan doen.

Super irritant. Hoe kan ik dit verhelpen?

 

Reacties

Bol schreef op 15.01.2022 om 16:31 uur

@Eric-Cramer

Hallo Eric,

Hebt u VDL 2019 al eens teruggezet op de standaard programma-instelling? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen.....

Wanneer dit niet het gewenste resultaat oplevert, verwijdert dan eens het videodeluxe.ini bestand. Nu worden de programma-instellingen ook op de standaardwaarden teruggezet; incl. eventuele PC configuratiefouten. Bij het opnieuw opstarten van VDL 2019 wordt het videodeluxe.ini automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2022, 16:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric-Cramer schreef op 15.01.2022 om 16:46 uur

Bedankt voor je super snelle reactie. Ik ga het gelijk proberen.

Eric-Cramer schreef op 15.01.2022 om 20:22 uur

Helaas Rob,

Hij is wel ietsje sneller maar daar blijft het bij.
Verder merk ik dat hij de updates niet meer wil installeren.
Ook de updates die hij het eerste jaar had geïnstalleerd lukt nu niet.
Heb je nog tips?

Gr. Eric

Bol schreef op 15.01.2022 om 23:54 uur

@Eric-Cramer

Hallo Eric,

Hebt u soms VDL2019 verwijderd en daarna weer opnieuw geïnstalleerd? Als dat zo is, dan zal bij u uw Updateservice datum verlopen zijn. U kunt VDL 2019 helaas niet meer updaten via: Hulp / Online actualiseren naar de eerdere verkregen updates Zie: Updateservice van Magix

Het zou best kunnen zijn, dat uw probleem, toen een bug was die gerepareerd is met een latere update.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2022, 23:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric-Cramer schreef op 16.01.2022 om 09:41 uur

Hallo Bob,

Nee dat niet ik heb hem eerst teruggezet. Toen dat niet het gewenste resultaat gaf heb ik het Videodeluxe.ini bestand verwijderd. Ik denk dat ik mijn hele PC maar via recover naar de beginstand ga brengen. Is het jou bekend of Videodeluxe 2019 goed draait op Windows 11?

mi-bo schreef op 16.01.2022 om 09:59 uur

@Eric-Cramer

Beste Eric.

Ik zag Uw vraag voorbij komen

"of Videodeluxe 2019 goed draait op Windows 11?"

Dat zal het niet zijn, voor MVDL2022 geeft MAGIX ook geen 100% garantie

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.01.2022 om 10:24 uur

@Eric-Cramer,

Hallo Eric,

Als u VDL 2019 niet opnieuw hebt geïnstalleerd, dan hebt u nog steeds de laatste versie, totdat u de updateservice datum is verlopen. Welke versie is uw VDL 2019? Persoonlijk, zou ik het u niet kunnen vertellen of VDL2019 goed draait onder Windows 11. Wat u nog zou kunnen doen, als u het nog niet hebt gedaan, is om uw PC te schonen met bv: CCleaner (Freeware).

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 10:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric-Cramer schreef op 16.01.2022 om 19:54 uur

Bedankt Rob,

Ccleaner vond wel een aantal fouten. Resultaat is nog niet top. Ik denk dat ik mn PC toch maar naar zijn begin stand ga brengen.

Bol schreef op 16.01.2022 om 23:41 uur

@Eric-Cramer,

Hallo Eric,

Wat u ook nog zou kunnen proberen, is om het bliksemschichtje op de middelste werkbalk te activeren (blauw). Als deze is geactiveerd (blauw), hebt dit geen invloed op het eindresultaat van uw project.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 23:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.01.2022 om 12:16 uur

@Eric-Cramer

Beste Eric,

Zelf zou ik het gratis programma CCleaner nooit gebruiken .

Kijk maar eens naar deze reactie op het Duitse Forum.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. naam verbetering was Erik, moet Eric zijn

Bol schreef op 17.01.2022 om 12:45 uur

@Eric-Cramer,

Hallo Eric,

Even een reactie van mijn kant over het gebruik van CCleaner. Zelf gebruik ik het al jaren zonder dat ik ooit in problemen bent gekomen. Maar ik gebruik het dan ook alleen om het register op te schonen en om tijdelijke internetbestanden te verwijderen. Maar ik gebruik deze nooit om drivers te updaten, want deze is optie is niet altijd betrouwbaar. Ga voor de juiste drivers altijd naar de site van de fabrikant. Met het gebruik van welk schoonmaakprogramma dan ook loop je altijd risico's. Daarom mijn advies maak altijd goede back-ups.

Met vriendelijke groet, Rob

Aanvulling: 17-01-2022 om 13:35uur

Lees: Is CCleaner nu veilig? en oordeel zelf.

 

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2022, 13:36, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-