Video de luxe premium: Analoge input 720x576 4:3 geeft 16:9 output.

hdijksterhuis schreef op 03.02.2023 om 11:37 uur

PC, Windows-10, MVDL-premium versie 2021. Digitaliseren VHS banden.

Film instellingen staan op 720x576 4:3. Na het inlezen van VHS tape is er een bestand maar dit wordt weergegeven in 16:9 formaat, dit betekent dat ik altijd moet exporteren (kost zomaar 2 uur extra) hoe krijg ik in 1x het ingelezen bestand meteen in het juiste formaat??

Met vriendelijke groet

Hans Dijksterhuis

Reacties

Bol schreef op 03.02.2023 om 12:50 uur

@hdijksterhuis

Hallo Hans,

U geeft aan, dat u met VDL 2021 premium werkt. In een van uw eerdere topic lees ik, dat u reeds werkt met VDL2022 versie 21.0.2.138.

Misschien kan dit voor u de oplossing zijn. Zet de resolutie eens op 640x480 4:3 en probeer het nu nog eens.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hdijksterhuis schreef op 05.02.2023 om 10:53 uur

Goedemorgen Rob,

dit werkt, maar dan heb ik een MVX output file. Dit file moet dan weer geëxporteerd worden naar MPEG en dat kost dan weer heel veel tijd. Voorbeeld: ik heb een 180 min vhs band gedigitaliseerd naar mvx, de export kost daarna nog eens 2 uur extra (zelfs op mijn zeer snelle PC). gr HansD

Bol schreef op 05.02.2023 om 16:42 uur

@hdijksterhuis

Hallo Hans,

...Na het inlezen van VHS tape is er een bestand maar dit wordt weergegeven in 16:9 formaat....

Via welk programma wordt uw mpeg bestand als 16:9 weergegeven? Hebt u dan links en rechts een zwarte balk?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 07.02.2023 om 08:57 uur

Hallo Hans, bij het binnenhalen van een oude film van 4x3 kan je het programma MAGIX wel als basis m.b.v. instellingen op 16x9 stellen maar dan moet je bij het binnenhalen van een 4x3 film even bij de vraag of je het programma wilt wijzigen kiezen voor de film NIET wijzigen daardoor krijg je de door Rob genoemde zwarte balk links en rechts die je door een zelfgekozen achtergrond in spoor 1 kan maken zoals je dat wil, i.p.v. zwart.
Na het bewerken en of plaatsen van overgangen kan je het project exporteren d.m.v. de toetsaanslg CTRL + ALT + G exporteren in b.v. mp4
Mvg Kees

hdijksterhuis schreef op 09.02.2023 om 12:05 uur

tHX, HET WERKT.

Bol schreef op 09.02.2023 om 12:45 uur

@hdijksterhuis

Hallo Hans,

Dit is een goed bericht, dat u met de gegeven antwoorden uw probleem hebt kunnen oplossen. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2023, 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-