Ik heb een film van een video 8 camera gecaptured, het erd een WMV file. Maar ik kan het niet bewerken! Moet ik het omzetten naar MPEG4 of AVI? En hoe doe ik dat dan?
Beste Michael, jazeker, Magix red uw video's versie 7. Ik heb hem al heel lang maar nog nooit veel mee gedaan. Nu heb ik eindelijk tijd! Ik lees wel nu op de doos dat voor MPEG2 een gratis eenmalige activering via internet nodig is. Hoe pak ik dat aan?
MAGIX RUV 7 is speciaal gemaakt om te werken onder Windows 7,kan U geen advies geven of het zonder problemen wekt onder Windows ( geen update van drivers ), maar een uitleg staat hieronder,
hier een uitleg, MAGIX Video usb converter installeren
Ook namens mij: Welkom op het Forum voor en door Magix gebruikers
Zelf heb ik geen Red u Video op mijn PC staan. Wel Magix Video Easy 6.0
U schrijft: "Ik heb een film van een video 8 camera gecaptured, het werd een WMV file. Maar ik kan het niet bewerken! Moet ik het omzetten naar MPEG4 of AVI? En hoe doe ik dat dan?"
Als ik u goed heb begrepen, hebt u een film met uw video capturedevice overgezet naar de PC, maar dit wordt als een WMV op mijn HD / SSD schijf weggeschreven. Waarom Magix Video Easy niet werkt, zoals het zou moeten doen, daar heb ik hiervandaan ook geen verklaring voor. (misschien, dat de codec niet compatibel is). Maar wat u wel zou kunnen uitproberen is om uw WMV file met Handbrake https://handbrake.fr/ (freeware) te converteren naar bv. een MP4 bestand. Start Magix Video Easy op en zet dit MP4 bestand dan op de tijdlijn. Ik kan u niet garanderen dat het werkt, maar het is het proberen waard
Ik wil niemand te kort doen, maar zoals het er nu naar uitziet, wordt Red U Video7 uit 2014 niet meer correct ondersteund door Windows 10. Wat ik wel vreemd vind, is dat u een gecaptured WVM file niet (meer) kan bewerken in Magix Easy Video. Want ik lees, dat deze wel wordt ondersteund door Red U Video7