Reacties

mi-bo schreef op 30.04.2020 om 12:42 uur

@guus

Beste Guus,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Als U naar voltooien gaat.klik dit open,

dan optie op computer opslaan,heeft U gedaan

Dit moet zijn en dan kunt U het wel open en bewerken.

Sc6

met vriendelijke groet.

Michael ( Moderator )

 

guus schreef op 30.04.2020 om 19:19 uur

Ik krijg geen keuzemogelijkheid, hij geeft alleen windows media video.

mi-bo schreef op 30.04.2020 om 19:33 uur

@guus

Beste Guus.

Dank voor Uw feedback.

Op welke manier heeft U dan de beelden van Sony 8 gedigitaliseerd.

Want als het op de tijdlijn staat en U naar voltooien gaat krijgt U de optie te zien zoals om 12.42 uur is omschreven met (PNG)

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

 

guus schreef op 30.04.2020 om 19:57 uur

Ik krijg geen keuzemogelijkheid, hij geeft alleen windows media video.

guus schreef op 30.04.2020 om 20:01 uur

Met de video capturedevice

mi-bo schreef op 30.04.2020 om 20:31 uur

@guus

Beste Guus,

Als U op voltooien klikt krijgt U dan dit niet te zien zo ja klik dan de optie "Op de computer opslaan "

en dan optie

Sc6.

Michael ( Moderator )

 

guus schreef op 30.04.2020 om 23:26 uur

Nee, ik krijg alleen de keuze videodisk branden, op de computer opslaan internet (FB Youtube, Magix).

mi-bo schreef op 30.04.2020 om 23:55 uur

@guus

Beste Guus.

U geeft zelf aan "een optie op de computer opslaan"

Klik daar op en komt een scherm film voltooien," film op de computer opslaan" daar is mpeg 2 te vinden.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

guus schreef op 01.05.2020 om 00:17 uur

Niet dus, ik krijg alleen maar de optie WMV, dat is juist het probleem. Moet ik opnieuw installeren, of kan ik updaten?

mi-bo schreef op 01.05.2020 om 08:45 uur

@guus

Beste Guus.

Ja opnieuw installeren kan geen kwaad.

Maar het totaal pakket van U om bandjes te digitaliseren is dit een MAGIX product"video capturedivece".

Verneem dit graag van U.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

guus schreef op 01.05.2020 om 11:50 uur

Beste Michael, jazeker, Magix red uw video's versie 7. Ik heb hem al heel lang maar nog nooit veel mee gedaan. Nu heb ik eindelijk tijd! Ik lees wel nu op de doos dat voor MPEG2 een gratis eenmalige activering via internet nodig is. Hoe pak ik dat aan?

mi-bo schreef op 01.05.2020 om 12:48 uur

@guus

Beste Guus,

zelf heb ik nooit MAGIX RUV 7 gehad wel versie 6,

zie kleine compilatie https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-6-0--1094447/

MAGIX RUV 7 is speciaal gemaakt om te werken onder Windows 7,kan U geen advies geven of het zonder problemen wekt onder Windows ( geen update van drivers ), maar een uitleg staat hieronder,

hier een uitleg, MAGIX Video usb converter installeren

https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

en

daarna versie RUV8 zie uitleg hoe te installeren en registreren en online actualiseren,

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-mijn-magix-red-uw-video-8-programma--1183834/

het activeren van Mpeg2 gaat automatisch na het registreren, wel ervoor zorgen dat U internet heeft.

Sc6

met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

Bol schreef op 01.05.2020 om 13:30 uur

Hallo Guus,

Ook namens mij: Welkom op het Forum voor en door Magix gebruikers

Zelf heb ik geen Red u Video op mijn PC staan. Wel Magix Video Easy 6.0

U schrijft: "Ik heb een film van een video 8 camera gecaptured, het werd een WMV file. Maar ik kan het niet bewerken! Moet ik het omzetten naar MPEG4 of AVI? En hoe doe ik dat dan?"

Als ik u goed heb begrepen, hebt u een film met uw video capturedevice overgezet naar de PC, maar dit wordt als een WMV op mijn HD / SSD schijf weggeschreven. Waarom Magix Video Easy niet werkt, zoals het zou moeten doen, daar heb ik hiervandaan ook geen verklaring voor. (misschien, dat de codec niet compatibel is). Maar wat u wel zou kunnen uitproberen is om uw WMV file met Handbrake https://handbrake.fr/ (freeware) te converteren naar bv. een MP4 bestand. Start Magix Video Easy op en zet dit MP4 bestand dan op de tijdlijn. Ik kan u niet garanderen dat het werkt, maar het is het proberen waard

Succes,

Rob (Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

guus schreef op 01.05.2020 om 14:19 uur

Bedankt voor de tips, ik heb weer even wat te doen!

mi-bo schreef op 01.05.2020 om 15:06 uur

@guus

Beste Guus,

Mijn antwoorden waren allemaal gebaseerd op MAGIX RUV9, maar na Uw schrijven om 01.05.2020 om 11:50 uur, had U het over MAGIX RUV 7

 

toch in mijn archief RUV 7 gevonden

en kunnen installeren,

het programma is van 2012,

ook ben ik er achter gekomen dat net zoals U omschreven had alleen maar WMV files kunnen worden opgeslagen,.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

Wijziging aangebracht ( Mp4 ) is niet mogelijk in RUV7 te importeren

Bol schreef op 01.05.2020 om 16:56 uur

Hallo Guus,

Ik wil niemand te kort doen, maar zoals het er nu naar uitziet, wordt Red U Video7 uit 2014 niet meer correct ondersteund door Windows 10. Wat ik wel vreemd vind, is dat u een gecaptured WVM file niet (meer) kan bewerken in Magix Easy Video. Want ik lees, dat deze wel wordt ondersteund door Red U Video7

Zie het hele artikel op: https://hifi.nl/artikel/22857/Magix-Red-uw-videos!-Versie-7.html

Succes,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2020, 20:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.05.2020 om 17:29 uur

@guus

Beste Guus.

Een persoonlijke vraag.

Bezit U nog andere MAGIX Programma's buiten MAGIX RUV 7om.

Graag verneem ik dit van U.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

guus schreef op 01.05.2020 om 20:49 uur

Beste Michael, nee. Ik werk met Pinnacle

mi-bo schreef op 01.05.2020 om 20:57 uur

@guus

Beste Guus.

Dank voor Uw feedback.

Dat is jammer,

in het verleden heb ik wel eens gehoord dat Pinnacle ook een eigen omzetter had (voor analoog naar digitaal).

Misschien dat U dit nog ergens kunt kopen, dan is Uw probleem opgelost.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

guus schreef op 01.05.2020 om 22:48 uur

Beste Michael en Rob, ik heb de suggestie van Rob gevolgd en de conversie-site gebruikt. Die deed het dus ik ben blij. Mijn dank!

mi-bo schreef op 01.05.2020 om 23:04 uur

@guus

Beste Guus,

Dit is een positief bericht,fijn dat U de oplossing op het Forum heeft gezet.

Sc6,

met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

pollas-k schreef op 30.05.2021 om 08:41 uur

Ik had dezelfde situatie. Ik heb de Movavi-videoconvertor https://www.movavi.com/nl/videoconverter/ gebruikt om WMV naar AVI-formaat te converteren.