VHS banden digitaliseren

v.kan schreef op 01.04.2023 om 19:24 uur

Hallo Rob,

Is het mogelijk om de VHS banden naar zuiver digitaal te bewerken. Mij lukt het steeds niet. Ik heb 't met Video Saver 2023 en met

Video de Luxe plus 2023 bewerkt ( video effecten). Toch vind ik het nog niet duidelijk genoeg. VHS banden zijn van 1998.

Wat denk je, oud is oud en kan wel iets verbeterd worden?

Met vriendelijke groet, Victor.

Reacties

Bol schreef op 01.04.2023 om 23:04 uur

@v.kan

Hallo Victor,

De beeldkwaliteit hangt sterk af van de kwaliteit van uw VHS banden. Zijn het eigen opnames of zijn het gekochte banden. Natuurlijk zou u uw banden met video effecten kunnen bewerken, maar verwacht daar geen wonderen van. Want zo als u zelf al schrijft: "oud is oud en kan wel iets verbeterd worden?"

Als de videokoppen van uw videorecorder sterk vervuild zijn geraakt, dan zou u deze kunnen reinigen met bv. een Hama video VHS/S-VHS reinigingscassette? Misschien komt dit ten goede aan de beeldkwaliteit.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

v.kan schreef op 02.04.2023 om 14:50 uur

Hallo Rob,

Had net een reinigingscassette besteld en ga het morgen reinigen. De VHS banden zijn van een 40e trouwerij in1999. Het zal wel iets met de kwaliteit gaan verbeteren, maar meer verwacht ik niet. Bedankt voor de tip, had er helemaal niet aan gedacht.

Groet, Victor.