Verzamelmap voor MPH project

lutgartdenil schreef op 24.06.2022 om 13:25 uur

Beste mensen

Ik gebruik Photostory Deluxe op een Pc met Windows 11.

In welke map van de verkenner vind ik alleen de gebruikte bewerkte en geknipte foto's, video's, Magix geluiden, (dus alleen die met het rode bolletje) bijeen in 1 map ? Ik zou graag al de rest van mijn mappen hieromtrent willen opschonen dus alle overtollige jpg's; mp3's, mp4's.... weggooien. De inhoud van de slideshows mvn 's (in de verkenner) waarin al deze foto's staan is niet te bereiken. Graag uw reactie hieromtrent.

Lutgart

Reacties

mi-bo schreef op 24.06.2022 om 13:34 uur

@lutgartdenil

Beste Lutgart.

In MAGIX worden geen files geknipt maar gesplitst, maw als U iets wilt verwijderen bent U de gehele files kwijt, de opgeslagen files nemen weinig geheugen in beslag.

Optie gewoon laten staan, en anders met opschonen het gehele project verwijderen als U het niet meer nodig heeft.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 24.06.2022 om 14:05 uur

@lutgartdenil

Hallo Lutgart,

......In welke map van de verkenner vind ik alleen de gebruikte bewerkte en geknipte foto's, video's, Magix geluiden, (dus alleen die met het rode bolletje) bijeen in 1 map ?........

Uw MPH slideshow projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Er wordt door Photostory niets fysiek opgeslagen en / of gewijzigd. Uw gebruikte foto's, Mp3, JPG files e.d. blijven helemaal in tact. Wanneer u de gebruikte bestanden verwijderd en u start het MPH slideshow bestand weer op, dan geeft het programma aan, dat de bestanden niet gevonden kan worden. U moet ook de bestanden niet verplaatsen, wat dan krijgt u hetzelfde probleem. U kunt dit ondervangen door een Veiligheidskopie te maken.

Als u dat doet, dan worden alle gebruikte files en het MPH slideshow projectbestand in één map opgeslagen. U kunt deze map in zijn geheel verplaatsen naar een externe datadrager. U kunt dan uw MPH slideshow bestand vanuit deze map op de tijdlijn van Photostory zetten. Als u het dan wenst kunt u de gebruikte bestanden van uw interne harde schijf verwijderen.

Mocht u nog vragen hebben, laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-