Reacties

Bol schreef op 27.12.2017 om 11:32 uur

Hallo Picolosenior,

Start de PC in de veilige modus op en probeer het dan nog eens op de gebruikelijk manier te verwijderen.

Ga naar tabblad computer opstarten en zet een vinkje bij opstarten in veilige modus.

Als het programma verwijderd is, haal het vinkje bij opstarten in veilige modus weer weg en start de PC opnieuw op.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2017, 11:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 28.12.2017 om 11:11 uur

Hallo Bol,

Bedankt voor uw reactie en uw tip doch geen resultaat. Niet te verwijderen . Als boodschap komt er steeds dat de file niet bestaat niettegenstaande deze in de lijst van programmas aanwezig blijft met een inhoud van 51Mb . volgens mij heeft Magix dit ingebouwd in de update/upgrade2018 van Fotostory Deluxe 2017. Een soort link ? Ik heb de update/upgrade2018 verwijderd (omdat ik er niet meer wil mee werken ) en toch blijft Magix Pc check & tuning 2018 achter in de bestanden. Misschien moet Magix hier in tussenkomen ? mvg Picolosenior

Bol schreef op 28.12.2017 om 11:49 uur

Hallo Picolosenior,

Ik heb zo'n vermoeden dat het programma reeds verwijderd is van je PC. Alleen in de lijst van een programma verwijderen of wijzigen (Windows) blijft deze link bestaan. Ik heb dit ook wel eens gehad, maar als ik dan wederom op het te verwijderende programma klikt, krijg ik meestal een mededeling om deze link te verwijderen. U kunt hier met een gerust hart op verwijderen klikken en de link is, als het goed is, weg. Er blijven meestal resten achter in de map waar het in is geïnstalleerd. Ik verwijder deze map dan handmatig en schoon mijn PC op met CCleaner in de veilige modus.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2017, 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.12.2017 om 14:49 uur

Picolosenior,

Als U nu FotoStory Deluxe 2018 opstart krijgt U nog steeds deze mededeling MAGIX Autopilot. Als dit niet meer zichtbaar is bij opstarten is het product verwijderd.

Fijne jaarwisseling en veel montage plezier in 2018

Groeten

Michael

picolosenior schreef op 28.12.2017 om 16:23 uur

Dat is nu net het probleem . Ik heb mijn geld teruggevraagd van FotoStory Deluxe 2018 omdat ik er meer problemen mee had dat plezier . Ik kan het niet meer downloaden en de link van Magix Pc check & tuning 2018 is in mijn PC blijven hangen . prettige feesten Picolosenior

Bol schreef op 28.12.2017 om 16:29 uur

Picolosenior,

Wat voor link bedoeld u. Kunt u er een afbeelding van maken, zodat ik kan zien wat u nu precies bedoeld.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 28.12.2017 om 17:30 uur

Neen dat kan ik niet. Dit is er in gekomen met de upgrade naar 2018 te installeren. Maar door deze upgrade te de-installeren is dit achtergebleven. De Magix Autopilot zoals door Michael beschreven zat vast aan het opstarten van Fotostory 2018. Het programma zelf bestaat niet meer alleen staat deze nog vermeld in de programmalijst met 51Mb. Ik heb dus het vermoeden dat het nog enkel een link aan Fotostory 2018 dat is achtergebleven en niet te verwijderen op een normale manier. mvg Picolosenior

Bol schreef op 28.12.2017 om 19:46 uur

Picolosenior,

Toen u fotostory 2018 installeerde, kon u kiezen of u Magix Pc check & tuning 2018 mee zou installeren door het aan- of uit te vinken. Tijdens het installeren van Fotostory heeft u ervoor gekozen om Magix Pc check & tuning 2018 mee te installeren als een stand alone programma. Dit programma wordt automatisch mee opgestart als u de PC aanzet. Dit programma zou normaliter op de geijkte manier moeten kunnen deinstalleren.

Volgens mij wordt Magix autopilot altijd automatisch opgestart bij alle Magix programma's, tenzij u deze gedeactiveerd heeft.

Download eens autoruns: https://docs.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/ of https://docs.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/downloads/autoruns

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2017, 19:59, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 02.01.2018 om 18:25 uur

Hallo Bol, Vooreerst beste wensen voor het nieuwe jaar en bedankt voor de interesse aan mijn problemen. Ik heb autoruns laten uitvoeren en er is een lijst ontstaan zoals hierboven op de foto. Maar dan heb ik iets fout gedaan . Ik heb hier uit de lijst Magix Pc check & tuning 2018 ge-DELETE ipv de instructies te volgen en ik kan het niet meer terugkrijgen met een vorig herstelpunt. Resultaat ; ik heb het nog niet kunnen verwijderen. mvg Picolosenior

Bol schreef op 02.01.2018 om 19:57 uur

Hallo Picolosenior,

Ik heb een vraagje, wat was de kleur van de gedeletet link Magix Pc check & tuning 2018?

Je schrijft, dat je Magix Pc check & tuning 2018 nog niet heb kunnen verwijderen van je PC. Maar hoe zie je dat dat het programma nog niet is verwijderd?

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 03.01.2018 om 13:00 uur

De kleur was dezelfde zoals deze in de lijst met programma's/verwijderen via configuratiescherm in mijn PC nml blauw. Het staat er nog altijd in met een inhoud van 51Mb . Door deze "autoruns" te laten lopen is er een probleem ontstaan waardoor ik niet meer in mijn PC geraakte nml "de RPC-server " is niet beschikbaar.

groet

Picolosenior

Bol schreef op 03.01.2018 om 14:56 uur

Hallo Picolosenior,

U schrijft zelf al: "Maar dan heb ik iets fout gedaan . Ik heb hier uit de lijst Magix Pc check & tuning 2018 ge-DELETE ipv de instructies te volgen".

U had alleen het vinkje moeten weghalen en deze had u dan weer terug kunnen plaatsen, wanneer er iets fout was gegaan. Ik betwijfel het, dat door het deleten van Magix Pc check & tuning 2018 uit de lijst, uw RPC-server niet beschikbaar meer zou zijn. zie https://support.microsoft.com/nl-nl/help/555839

Zoals u weet, zit u op een gebruikersforum (dit staat geheel los van Magix Support), die mensen zoals u proberen te helpen. Dit betekent wel, dat u als gebruiker zelf altijd verantwoordelijk blijft voor het geen u doet op en met uw PC. Dat wil echter niet zeggen, dat ik het niet jammer vind, dat u nu grotere problemen heeft gekregen.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 03.01.2018 om 16:40 uur

Na een 4 tal uurtjes "zoeken en proberen " ben ik terug aan de slag. groetjes Picolosenior

Bol schreef op 03.01.2018 om 16:51 uur

Hallo Picolosenior,

Het is goed om te lezen, dat alles weer werkt.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

picolosenior schreef op 16.02.2018 om 18:04 uur

Hallo Bol, het verwijderen is mij nu gelukt. Eerst een tijdje laten rusten en dan er terug tegenaan. Eerst had ik de trial versie Magix Pc check & tuning 2018 gedownload maar dat was geen succes. Ik kreeg telkens de boodschap dat het programma reeds aanwezig is .

Ik heb Fotostory 2017 Deluxe terug geinstalleerd en daarna de upgrade2018. Via deze upgrade wordt ook Magix Pc check & tuning 2018 terug geinstalleerd. Het was niet mogelijk om in het programma te verwijderen omdat de melding verscheen "uw proefperiode is verlopen" ,maar het lukte nu wel door de programmamap in C/Programfiles (x86) /Magix/Magix PC check & tuning 2018 te verwijderen. Conclusie ; probleem opgelost en met deze ben je ook op de hoogte. mvg Picolosenior

Bol schreef op 16.02.2018 om 18:16 uur

Hallo Picolosenior,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het op deze manier nu wel is gelukt.

Fijn weekend,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2018, 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-