Reacties

mi-bo schreef op 20.06.2020 om 11:11 uur

@Frans-Soer

Beste Frans,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Gezien U met Windows 8.1 werkt is dit een 32 of 64 bits machine ( zelf een 32 bits laptop en wil RUV 9 niet goed op werken ) MAGIX RUV 9 is namelijk een 64 Bits product,

Heeft U na het installeren ook via hulp online actualiseren gedaan ( Ctrl+Shift +F12 ) laatste versie is ( Alt+Shift +F1) 6.0.2.31

 

misschien een oplossing, ga naar ,

dan kijken of de instelling wel op 720: 576 staat.

M.vr.gr

Michael

Frans-Soer schreef op 20.06.2020 om 14:31 uur

Michael, dank voor je reactie. De schermbeelden die je toont na "dan" krijg ik niet. De versie van het programma klopt. Ik werk met 64 bit. De instelling die je laat zien komt neer op beeldverhouding 4:3. Dat geeft een vertekend beeld (te smalle gezichten). Wil mijn weergave "natuur" zijn dan zou dat breedbeeld moeten worden, dus ongeveer 16:9. Is dat ook in te stellen? En waar vind ik dat?

Groet, Frans

mi-bo schreef op 20.06.2020 om 14:47 uur

@Frans-Soer

Beste Frans,

Dank voor Uw uitgebreide feedback

Analoge beelden die worden gedigitaliseerd zijn altijd 4:3 als U op hardware & stuurprogramma klikt dan ziet U het wel.

Als U het later gaat bewerken kan het wel omgezet worden naar 16:9 en worden geëxporteerd naar externe harde schijf ( usb stick )op dvd branden blijft het 4:3

Sc6

M.vr.gr.

Michael

 

Bol schreef op 20.06.2020 om 15:43 uur

Hallo Frans.

U schrijft: "Bij overzetten van Videoband VHS naar computer vervormd het beeld." Ik neem aan, dat het gaat over een VHS videoband die op 16:9 is uitgebracht. Dan moet u voor dat u gaat importeren (overzetten) aangegeven in wat voor format u dat wilt doen. Zelf heb ik helaas geen RUV versie 9.0 en kan u daarom geen afbeeldingen uploaden hoe u dat zou kunnen doen. Maar Mi-Bo zou dit zeker weten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.06.2020, 15:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.06.2020 om 15:53 uur

@Frans-Soer

Beste Frans,

Ik lees dat de Forum Moderator het weer over heeft genomen.

Ik wens U veel succes met het oplossen van Uw probleem

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.06.2020 om 16:09 uur

Hallo Frans,

Het is jammer, dat Mi-Bo als moderator schrijft, dat ik het van hem zou hebben overgenomen. Als Mi-Bo mijn antwoord goed leest, heb ik alleen een hint willen geven. Maar misschien komt u er zo ook wel uit.

Groet,

Rob

PS. Mijn slogan is: "Twee forumleden weten altijd meer dan één forumlid".

Laatst gewijzigd door Bol op 20.06.2020, 16:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-