versie 2020

marten-hager schreef op 29.01.2022 om 19:42 uur

Ik ben nu bezig met een groot project. Hierin zitten storende windgeluiden. Ik heb iets gelezen over VST plug-ins. Hoe kom ik daaraan, hoe installeer ik die en hoe werkt dat globaal. Als ik in de mixer op een FX knopje druk dan komen er diverse opties naar voren, ik zie daar ook schuifjes van de diverse frequenties. Als op bv op Minder ruis klik (object is geselecteerd) dan gebeurd er niets bij mij.

Reacties

mi-bo schreef op 29.01.2022 om 22:39 uur

@marten-hager

Beste Marten,

zorg dat beeld en geluid op 2 sporen staat via Ctrl+H

Klik met rechtermuis op geluid spoor Audio Cleaning of Alt+ A dan gaat dit scherm open

Misschien komt U hier mee verder

hier heeft U niets aan dit is alleen maar om te mixen

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

 

Bol schreef op 29.01.2022 om 23:20 uur

@marten-hager

Hallo Marten,

...Ik ben nu bezig met een groot project. Hierin zitten storende windgeluiden....

Helaas, is hier weinig tot niets aan te doen. U kunt bij een volgende keer, als u opnames maakt, een Windjammer gebruiken.

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 29.01.2022, 23:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marten-hager schreef op 30.01.2022 om 10:59 uur

Dank je wel Michael voor de gegeven oplossing. Audio cleaning heb ik gevonden maar ik snap helaas de werking ervan niet. Als voorbeeld windruis: Wat en hoe moet ik nu iets instellen. Ook uit de handleiding kom ik niet veel verder. Moet ik bv Dehisser ruisniveau invoeren: Zeer sterk, daarna op OK? Echter ik hoor dan geen verschil. Is de knop Op alles toepassen dan voor de hele film of nog steeds enkel beschikbaar voor het geselecteerde fragment.

mi-bo schreef op 30.01.2022 om 11:13 uur

@marten-hager

Beste marten.

Dank voor Uw Feedback.

Als U met deze functies iets ondernemen zal de geluidspoor moeten zijn geactiveerd.

Wel belangrijk dat de stukjes die moeten worden bewerkt apart zijn geactiveerd. (Door het maken van splitsing evt met schaartje)

En na elke bewerking het weer wordt opgeslagen, anders is het mogelijk dat wat bewerkt wordt terug gezet wordt in zoals het was.

Dit is mogelijk als het project in zijn geheel is opgeslagen in een map met 00001, dan nog een keer 00002, dan gaat het bewerken beginnen, is dat stukje goed wordt het 00003,dan weer 00003 op de tijdlijn zetten en het volgende stukje bewerken en opslaan in map als 00004 enz.

Dit is monteren.

Heel veel succes

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

marten-hager schreef op 30.01.2022 om 11:26 uur

Michael ik heb een fragment video en audio op apart spoor. Moet ik het fragment degroeperen? Of stel ergens in het fragment heel veel ruis daar knippen en waar het weer beter wordt wederom knippen? Dan dat stukje van nieuw effect voorzien maar hoe sla je dat dan op? Ik begrijp echt niet hoe jij het hebt omschreven sorry. Uiteraard ben ik je wel dankbaar voor de tijd hieraan besteed.

mi-bo schreef op 30.01.2022 om 12:11 uur

@marten-hager

Beste Marten,

niet beeld en geluid ontkoppelen, anders zou het best mogelijk kunnen zijn dat beeld en geluid niet meer synchroon loopt

"Of stel ergens in het fragment heel veel ruis daar knippen en waar het weer beter wordt wederom knippen?" dit is correct dat stukje bewerken, en als het bewerkt is , in de aangemaakte map opslaan als, is dit gedaan, programma weer opstarten in de map de laatste nummer opzoeken en weer op de tijdlijn zetten, dan weer een stukje opzoeken waar hinderlijkgeluid is "daar knippen en waar het weer beter wordt wederom knippen? " en dan als dat naar Uw zin is weer opslaan als in de map met een vervolg nummer,

zoals hier al is omschreven

"Dit is mogelijk als het project in zijn geheel is opgeslagen in een map met 00001, dan nog een keer 00002, dan gaat het bewerken beginnen, is dat stukje goed wordt het 00003,dan weer 00003 op de tijdlijn zetten en het volgende stukje bewerken en opslaan in map als 00004 enz. "

 

Misschien heeft U iets aan deze Tutorial

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m toevoegen Tutorial

marten-hager schreef op 30.01.2022 om 14:01 uur

Het is gelukt. Ik snap nu ook de nummering. Dank je wel

mi-bo schreef op 30.01.2022 om 14:47 uur

@marten-hager

N

Beste Marten.

Dank voor Uw Feedback.

Succes met het afmonteren van Uw project.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael