Verschrikkelijk traag programma tijdens bewerken Wbdesigner 12 premium

leo-vandenberg schreef op 26.05.2017 om 09:21 uur

Heb al op verschillende items binnen deze community gezocht maar nergens wordt er een afdoende antwoord op gegeven

Ik heb Webdesigner 12 Premium plus. het programma werkte in begin naar behoren maar des te meer pagina's ik toevoegde des te trager werd het programma. er word door Magix met het beschuldigende vingertje gewezen naar de host, maar het gaat niet eens over het publiceren het gaat over het programma zelf.

Als ik een link wil invoegen ben ik per link bijna 3 minuten kwijt, leuk als je er een stuk of wat moet doen pfff. ook tekst invoegen of bewerken gaat onnoemelijk traag. als ik bijvoorbeeld een regel tekst wil intikken zie ik in eerste instantie geen tekst, ik zie wel de cursor bewegen en eindelijk zodra deze stil staat komt de tekst pas.

Ik heb een website met 145 pagina's, veelal foto's, dus ik kan mij voorstellen dat dit traag geëxporteerd of gepubliceerd word maar niet traag werkt op een snelle laptop tijdens de bewerking welke op de laptop zelf staat.

Ik zou hier wel een GOED antwoord op willen hebben

Reacties

mi-bo schreef op 26.05.2017 om 14:52 uur

Hallo Leo,

deze klacht kunt U het beste richten tot de Expert van MAGIX.

zie link hieronder

https://support2.magix.com/customer/index.php

registreren, service, en dan Uw verhaal,

Ik werk al jaren met MAGIX & XARA hosting en ken Uw probleem niet .

Misschien dat U het MAGIX product gebruikt met een niet MAGIX hosting,dan kunt U het probleem bij Uw hosting neer leggen..

Gr

Michael

 

leo-vandenberg schreef op 26.05.2017 om 15:10 uur

Indien het gepubliceerd word naar mijn host kan ik me dit voorstellen. maar ik bedoel dus puur wanneer ik het programma bewerkt met het bestand van mijn harde schijf op de laptop. Ik sta dan NIET in verbinding met mijn host. en mijn laptop is behoorlijk snel behalve met dit programma

 

mi-bo schreef op 26.05.2017 om 15:22 uur

Uw reactie gelezen, is het de bedoeling dat er bepaalde functies gebruikt gaan worden moet dit vanuit de Cloud bij MAGIX gebeuren,dit was in versie 9,10,11 niet zo.

Als er een Tekst geschreven dient te worden op T toets drukken en de tekst kan gewoon geschreven worden, wel rekening houden met of het Normaal tekst is of er een Heading heeft plaats gevonden. Fotos plaatsen gaat via import sneller dan het geluid.

Als de Website naar uw zin is, eerst opslaan in een aangemaakt map. dan exporteren dit dient altijd index te zijn, en dan naar uw Webhosting uploaden.

Gr

Michael

leo-vandenberg schreef op 26.05.2017 om 15:45 uur

Ik heb een normale standaard tekst Open sans, de stijl is "geen stijl" dus geen heading. de tekst schrijf ik ook via de "T" toets echter wanneer ik een gekopieerde tekst wil aanpassen dan werkt het onnoemelijk traag

Als ik web eigenschappen wil openen dan kan ik in de tussentijd naar de wc gaan voor een grote boodschap en wanneer ik dan terugkom is ie bijna geopend. ik zie ook geen andere mogelijkheden om links toe te voegen of wijzigen dan via de web eigenschappen

Foto's gaan inderdaad heel snel, maar dat is het probleem ook niet(meer)

verder doe ik alles precies zoals jullie voorschrijven, dus opslaan in een map daarna exporteren en daarna publiceren, en dan zijn we ongeveer een half uur of meer verder

Ik vind het gewoon vreemd dat ie alles zo verschrikkelijk traag opent

leo-vandenberg schreef op 26.05.2017 om 15:49 uur

en.......bijna vergeten. zodra ik exporteer en publiceer geeft ie na een hele tijd aan dat er een verkeerd font word gebruikt namelijk FontAwesome terwijl ik dit gecontroleerd heb en het nergens terug kan vinden. kijk anders zelf maar op mijn website www.shantykoor-neptunus.nl

mi-bo schreef op 26.05.2017 om 21:48 uur

Hallo Leo,

het verhaal gelezen.

Als aangegeven wordt dat FontAwesome is gebruikt, dan wordt ook in MAGIX Webdesigner aangegeven waar het staat.

Home : Wat zijn Shanties en het verhaal er onder is de zelfde Tekst wijze.

Soorten Shanties is wel degelijk een Heading.

Verder ziet de Website er verzorgt uit , Als er wordt opgeslagen wordt dit via de index pagina gedaan.

Als er regelmatig veranderingen zijn,( wat ik dan doe is de inhoud van de map verwijderen )en dan opnieuw opslaan in ( als ) en dan exporteren dan staat alles weer vers in de doelmap.er is ook een mogelijkheid bij Webhosting FTP het geheel te verwijderen en dan opnieuw te Publiceren.

En waarom alles verschrikkelijk traag is, kan ik U niet vertellen.

een mail naar https://support2.magix.com/customer/index.php kan wonderen doen, zij kunnen u een systeem check op Uw Pc laten doen en U vertellen welke programma's eventueel een probleem veroorzaken.

Regelmatig defragmenteren is ook heel belangrijk, en een mailware programma over het systeem loslaten.

gr

Michael

 

leo-vandenberg schreef op 26.05.2017 om 22:55 uur

Beste Michael

Bedankt voor je tips. ik ga het morgen direct proberen. naar de support heb ik al een systeem check gestuurd en wacht nog op antwoord van hen. ik heb het exporteren al in een nieuwe map gedaan maar ik vermoed dat die verkeerde font de boel daar vertraagd. ik ga het proberen. thanks

h.martens schreef op 16.07.2017 om 13:16 uur

Beste Leo,

Ik herken je probleem volledig, want ook ik ervaar al langere tijd dezelfde traagheden. Ik ben zeer benieuwd of je ondertussen al een oplossing hebt en zo ja wat deze oplossing is, deze traagheid frustreert wel.

Ik heb eerder hier al een vraag over gesteld, maar nog geen oplossing gekregen.

Ook ik werk met Webdesigner 12 en MAGIX hosting, maar had dit probleem ook al met de vorige versie Webdesigner.

Ik ben zeer benieuwd,

gr Hans

 

 

 

leo-vandenberg schreef op 18.07.2017 om 09:06 uur

Beste Hans. er is mij een oplossing aangeboden. Ik zou de website in delen moeten opslaan

Dat is voor mij ondoenlijk aangezien ik een website heb met 150 pagina's en je moet in elk gedeelte wat je opslaat ook nog eens de navigatielinken aanpassen. ik heb het geprobeerd maar het werkte bij mij niet. dat is leuk als je een website heb met 20 pagina's. maar dan is ie ook niet zo traag. het programma zelf vertraagd heel erg. heb echt spijt van de aankoop

h.martens schreef op 18.07.2017 om 22:23 uur

Beste Leo, Bedankt voor je reactie. Mijn website bestaat op dit moment uit 85 pagina's, maar heb dezelfde problemen als jij omschrijft. Ik hoop echt nog op een oplossing, wat het programma op zich vind ik duidelijk, overzichtelijk en fijn werken (m.u.v. de wachttijden natuurlijk).

gr Hans

leo-vandenberg schreef op 19.07.2017 om 09:31 uur

Het programma is inderdaad heel erg gebruikersvriendelijk, maar ja, een simpele aanpassing aan een pagina kost je al snel 15 minuten tot een half uur. en dat is niet prettig