Verschil Video deluxe vs Photostory deluxe

Lex-Verloop schreef op 27.05.2021 om 13:20 uur

Ik heb ooit eens Photostory deluxe gekocht. Later Video deluxe. Ik zag toen weinig of geen verschillen tussen beide programma's. Ik krijg nu steeds emails van Magix dat de updateservice van Photostory deluxe verlopen is. Als ik Video deluxe heb, is het dan nog zinvol om Photostory deluxe daarnaast te hebben?

Reacties

mi-bo schreef op 27.05.2021 om 13:32 uur

@Lex-Verloop

Beste Lex.

Als U een persoonlijk antwoord van mij wil.

Magix vdl is een montage programma speciaal door MAGIX ontwikkeld (gemaakt) om video opname te bewerken,als er foto's tussen moet komen geen enkel probleem.

MFS is speciaal ontwikkeld voor het maken van foto bewerken .

Met MAGIX vdl heeft U meer mogelijkheden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Lex-Verloop schreef op 27.05.2021 om 14:05 uur

Dank voor uw reactie.

Inderdaad als het gaat om het monteren van foto's in een filmpje, kun je net zo goed Video deluxe gebruiken. Voor het puur bewerken van foto's zijn er betere programma's zoals van Adobe Photoshop Elements, Lightroom etc. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom Magix door blijft gaan met Photostory deluxe. Tenzij ik iets mis in de functionaliteit, echter ik heb nog weinig of niets kunnen ontdekken wat een motivatie zou kunnen zijn om Photostory deluxe te blijven gebruiken.

mi-bo schreef op 27.05.2021 om 14:29 uur

@Lex-Verloop

Beste Lex,

Dank voor Uw Feedback.

voorbeeld:

Als ik alleen foto's wil bewerken en een leuke montage wil maken en het pakket is goedkoper dan MAGIX vdl waar ik niets mee van doen heb, dan zijn het 2 verschillende pakketten en zijn 2 verschillende gebruikers tevreden.

verder kan ik met Uw gedachten mee gaan. maar wat is het kosten plaatje van Adobe Photoshop Elements, Lightroom etc

blijf gezond,

M.vr.gr

Michael

Lex-Verloop schreef op 27.05.2021 om 14:43 uur

Dank Michael voor je beschouwende opmerkingen. Magix wil graag verkopen, dat snap ik, echter ik hou het maar bij Vdl.

Groet, Lex

mi-bo schreef op 27.05.2021 om 15:07 uur

@Lex-Verloop

Beste Lex,

Dank voor Uw Feedback.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product vdl,

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Kees-Haremaker schreef op 03.06.2021 om 11:09 uur

Hallo Lex je zou ook het gratis programma GIMP kunnen gebruiken voor fotobewerking en dan het resultaat verwerken in jou VDL project.
Mvg Kees

Lex-Verloop schreef op 04.06.2021 om 13:21 uur

Beste Kees, bedankt voor je reactie. Inderdaad is GIMP een prima programma om te gebruiken voor fotobewerking. Al met al begrijp ik nog steeds niet wat de verschillen zijn (functioneel) tussen Photostory en Video deluxe. Beide programma's kun je gebruiken voor het maken van filmpjes met foto's en video's. Beide programma's hebben dezelfde layout en functionaliteit (m.i). Kortom: nog steeds niet echt duidelijk wat de verschillen zijn.