verschil tussen 'Web Designer 6' en 'Website Maker 5'

rvelde schreef op 14.02.2011 om 19:23 uur

Is er iemand die mij het kenmerkende verschil tussen 'Web Designer 6' en 'Website Maker 5' duidelijk kan maken.

Zelf beschik ik over Web Designer6.

Kan ik met Webiste Maker 5 zelf flash widgets bouwen (die ik dan weer in Web Designer 6 kan gebruiken)?

Ik ben namelijk op zoek naar leuke animaties tbv fotoboeken/presentatie en filmpjes voor een vereniging voor mensen met een verstandelijke beperking.

 

groet,

Rien

Reacties

patrick0 schreef op 19.02.2011 om 20:33 uur

Kun je dat niet beter doen met de online website maker.

 Ik ga er vanuit dat je ook hier je website hoost.

Want dan kun je de flah widget maker starten gebruiken in je control center .

 

 

groeten

 

patrick

www.crappysounds.com

rvelde schreef op 21.02.2011 om 21:37 uur

Patrick, merci voor je input.

Ik heb Web Designer 6 reeds op de laptop staan. Ben zelf niet echt een volleerd site-builder en ben dus soms op zoek naar bepaalde zaken. Moet wel zeggen dat het me met Web Designer 6 prima afgaat.

Ik herbouw een bestaande site voor een vereniging die zich richt op vrijetijdsbesteding van verstandelijk beperkten. Zodra ik klaar ben draag ik het vaandel over.

Hoosten doet men al ergens anders (onder eigen domein).

 

Inmiddels heb ik flash widget maker ontdekt. Een mooi alternatief om materiaal extern op te slaan en keurig binnen de site te presenteren.

 

Wat ik me wel afvraag is of het materiaal / de widgets binnen de site te gebruiken zijn terwijl de site elders gehoost wordt ....

 

groet,

Rien

patrick0 schreef op 22.02.2011 om 12:31 uur

Hoi Rien,

 

Dit is inderdaad mogelijk je moet als je de widget door gelopen hebt aan het einde de html tekst kopieren en deze moet je dan invoegen in je website .Bij website extreem designer 5 kun je bij webseigenschappen plaatshouder kiezen en de html tekst plakken en dat dan invoegen op de site.En anders zou ik help raadplegen en daar bij zoeken html neerzetten en dan kom je er denk wel uit .

er is wel een kant tekening als je er bestanden voor wilt gebruiken die je wilt beschermen tegen downloaden dan is het niet geschikt omdat je namelijk heel makkelijk met een programma alles vanaf de bron kunt downloaden het is dus niet afgeschermd tegen downloaden.

 

Groeten patrick

 

www.crappysounds.com

 

rvelde schreef op 22.02.2011 om 20:49 uur

Hoi Patrick,

 

Clear! Ik heb inmiddels met de placeholders/plaatshouders gewerkt en dat gaat prima.

 

Toch nog even een vraag n.a.v. je opmerking aangaande 'bescherming van bestanden'.

Maak het dan voor de 'downloadbaarheid van beeldmateriaal' wat uit of ik beeldmateriaal op de site bij onze hostingpartij zet of dat ik beeldmateriaal extern (bij Magix) plaats. Is het dan op de ene locatie of op de andere tegen downloaden te beschermen? Ik heb altijd begrepen dat het sowieso moeilijk is beeldmateriaal tegen downloaden te beschermen.

 

groet,

Rien

patrick0 schreef op 22.02.2011 om 23:16 uur

Hoi Rien,

 

Ik had zelf het probleem met audio die wou ik dus zo gaan doen maar dat ging niet omdat je met een simpel programma zoals orbit van de broncode kunt downloaden.

Je kunt je afbeeldingen afschermen het in ieder geval moeilijker te maken door ze in een aparte map te plaatsen op je server en er dan een htaccces bestand bijvoegen(effe googlen op htacces).Dus met ftp bijvoorbeeld met fillezilla op je server inloggen.

Om de foto dan in te voegen moet je zijn url opgeven.daar kom je achter door als de foto in de map zit waar je hem wilt hebben op je rechter muis te klikken.

Ja kan ook een watermerk in je foto's plaatsen.

En om het te beschermen tegen rechter muis klikken en opslaan zet ik er zelf een andere afbeelding (leef je uit wat het kan zijn)overheen en die maak ik geheel transparant zodat die dus word opgeslagen ipv de foto.

 

Als je meer vragen hebt mail me dan maar gewoon.

 

Groeten

rvelde schreef op 23.02.2011 om 20:43 uur

Hoi Patrick,

 

merci voor de tips en hints.

Ik denk dat ik eens met je laatste tip begin. Een transparant 'iets' er over heen plaatsen.

Geestige oplossing hoor.

 

OK, mocht ik nog verdere vragen hebben dan probeer ik je weer te contacten.

 

groet,

Rien