....Bij het opstarten van mijn Magix Photostory Deluxe 2022 krijg ik steeds "Vernieuwing updateservice"...
Dit probleem heb ik regelmatig op het forum voorbij zien komen. Dit probleem kan in alle Magix Programma's voordoen. Het programmaatje dat bij u niet geïnstalleerd kan worden regelt dat u via Hulp / Online actualiseren kan uitvoeren. Dit krijgt u alleen te zien bij het opstarten en niet bij het afsluiten.
Wat u zou kunnen doen is het volgende:
Ga naar C:\Program Files\MAGIX\Photostory Deluxe\2022
zoek het bestand "Service_rel_u_x64_vc16.exe"
zet een tilde voor dit bestand ~Service_rel_u_x64_vc16.exe
nu wordt het online actualiseren uitgezet.
Zolang er geen update wordt uitgebracht is er niets aan de hand. Photostory blijft gewoon werken, maar u bent wel verlost van het steeds terugkerende melding "Vernieuwing updateservice"
Het doet mij deugt om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Maar het is voor mij en andere forumleden nog niet echt duidelijk hoe u uw probleem hebt opgelost. Het kan voor ander forumleden belangrijk zijn om te weten, hoe u u uw probleem het opgelost. Voor zover ik het kan beoordelen hebt u een tilde (~) geplaatst voor het bestandje: ~Service_rel_u_x64_vc16.exe
Via een persoonlijk bericht heb ik van u vernomen, dat uw probleem vernieuwing updateservice niet echt is oplost, maar dat u tijdens het opstarten deze maar gewoon blijft wegklikken, zoals reeds in het eerder antwoord is aangegeven. Vandaar dat ik dit antwoord als oplossing markeert. Ik heb u in mijn persoonlijk bericht aangegeven, dat ik uw probleem heb voorgelegd bij Magix Support. Zodra ik hier een antwoord op terug op krijgt, zal ik dit op het forum vermelden. Succes met het maken van uw slideshows.
Ik vind het hel triest om te moeten constateren, dat een forum moderator een antwoord van Magix Support in twijfel trekt. U verwijdert niks definitief, u lost alleen uw probleem op.
Ik heb mijn best gedaan voor u om voor een oplossing aan te reiken. Het is aan u of u deze oplossing van Magix Support wilt aannemen. Even goede vrienden.
Met vriendelijke groet,
Rob (forum moderator)
Aanvulling op: 30-06-2022 om 21:54uur
Een antwoord op de vraag: "Wat zijn de consequenties op den duur als MAGIX geen controle meer kan uitvoeren op Uw product".
Magix Programma's / Producten worden altijd via een Magix Account gecontroleerd en niet via MAGIX Photostory Deluxe (Update Service) (online actualiseren)
Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen dat u probleem is opgelost met wat Magix Support Duitsland als antwoord hebt gegeven. Als moderator heb ik het antwoord van Magix Support als oplossing gemarkeerd, zodat ander forumleden hier ook wat aan kunnen hebben.
Voor alle zekerheid heb ik, als moderator, bij Magix Support Duitsland even nagevraagd of het verwijderen van MAGIX Photostory Deluxe (Update Service) consequenties hebt op de werking van Photostory 2022.
Dit antwoord kreeg ik vandaag van Magix Duitsland.
Hallo Rob, Thank you for your message. You will still get a notification, when an update is available. Best regards, MAGIX Software GmbH
Vertaling:
Hallo Rob, Dank je voor je bericht. Je krijgt nog steeds een melding, wanneer er een update beschikbaar is. Met vriendelijke groet, MAGIX Software GmbH
Conclusie: als u MAGIX Photostory Deluxe (Update Service) hebt verwijderd, dan blijft u altijd een melding krijgen wanneer er een update beschikbaar is.