Verkeerd bestand aan film/project gekoppeld

SanMagix schreef op 20.02.2021 om 13:58 uur

Ik heb Video Deluxe versie 2015 Plus. Ik heb enkele projecten naar een andere harde schijf gecopieerd en moest toen de bijbehorende bestanden opnieuw koppelen ("map"). Ik heb toen per ongeluk het verkeerde bestand aan het project gekoppeld en opgeslagen. Vraag: hoe kan ik dat verkeerde bestand uit het project verwijderen en alsnog koppelen aan het juiste bestand. Als ik Bestand/Instellingen/Film/Filminformatie open, zie ik de naam van het verkeerde bestand maar kan het hier niet verwijderen en vervangen.

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 20.02.2021 om 14:37 uur

Hallo San, als je in het vervolg geen probleem wilt hebben, heb ik een goede tip voor je
1e als je een nieuw project gaat maken ga dan met de verkenner naar de externe HD en maak een hoofdmap aan met de naam van je project b.v.
KERST2020, maak daar een submap aan met de naam EXPORT ook een map OPNAMEN en een map DVD BESTANDEN, en kopieer de nieuwe bestanden uit je camera in de map OPNAMEN
Na het opstarten van VDL ga je met de toetsaanslag 'Y' naar instellingen zie plaatje hier na in de tab MAP

Met behulp van de plijltjes kan je de zojuist aangemaakte mappen aanwijzen.
hierdoor komen alle hulp bestanden die VDL aanmaakt tijdens het monteren en behorende bij jou project
in de aangewezen mappen.
Zo heb je alles goed gerubriceerd en een volgend project kan je met behulp van toets Y dus weer andere mappen aan wijzen en of aanmaken.
Zorg wel als je monteerd dat de filmbestanden nooit in de C: drive staan maar doe alles in een extra of een externe HD.
Mvg Kees

SanMagix schreef op 21.02.2021 om 11:32 uur

Beste Kees, bedankt voor de tip. Weet je ook hoe ik mijn probleem moet oplossen: verkeerd bestand (.avi) gekoppeld aan project (.mvp)? Ik had dagen tijd besteed aan het editen van de film en wil niet alles overdoen. Ik wil dus de link naar het verkeerde bestand verwijderen en het juiste bestand weer aan het project koppelen. Groeten, Sander

Kees-Haremaker schreef op 21.02.2021 om 12:35 uur

Hallo San, ik zou buiten VDL om dus voordat je het programma start via de verkenner even zoeken naar het .avi bestand dat doe je in de zoekregel even *.avi in te typen en dan vind je alle avi bestanden wellicht weet je nog wel wat er voor de .avi moet staan en dan na de tip van mij deze in de map opgenomen zetten en dan VDL opstarten en eerst met de 'Y' toets de juiste mappen instellen wellicht zie je het bestand terug.
Ik ben benieuwd of dit een goede tip is.
ter info het .mvp bestand is alleen maar een lijst met verwijzingen en geen videobeelden .avi zijn wel beelden met geluid.
Mvg Kees

Bushflyer schreef op 21.02.2021 om 12:40 uur

Ik heb zelf geen VDL 2015 maar wel VDL 2021. Daar staat in de handleiding op blz. 66 onder hoofdstuk "Speciale functies voor het invoegen van nieuwe objecten":

Vervangen
Vervangt het object dat in het project is geselecteerd met het geselecteerde
object in de mediapool of het projectarchief of het geselecteerde gebied in de
bronmonitor. Als het nieuwe object een andere lengte heeft, worden
opeenvolgende objecten overeenkomstig verplaatst.
Sneltoets (wordt direct gebruikt): 4

Wellicht werkt dit ook in VDL 2015. Ik zou de handleiding er even op nakijken. Zoek op "vervangen". Via de Help krijg ik in VDL 2021 hetzelfde te zien.

Gr, Jaap

Bol schreef op 21.02.2021 om 13:06 uur

@SanMagix

Hallo San,

Als ik het goed begrijpt, als u op een AVI bestand kikt, dan start VDL 2015 op en wordt uw AVI bestand op de tijdlijn gezet en dat wenst u niet. U kunt het AVI op deze manier loskoppelen van VDL 2015:

• klik met de rechtermuisknop op een willekeurige AVI bestand
  • ga naar: Openen met / kies een andere app
  • maak uw keuze, met welk programma uw .avi bestand moet opstarten
  • zet een vinkje bij: Altijd deze app gebruiken voor open van .avi bestanden
  • klik op OK

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2021, 13:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SanMagix schreef op 21.02.2021 om 21:50 uur

Beste Kees, Jaap en Rob,

Bedankt voor jullie suggesties. Helaas lossen ze mijn probleem niet op. Ik weet waar mijn .avi bestand staat en kan het openen (buiten Magix met bijvoorbeeld Windoews Media Player). Maar daar gaat het niet om.

Ik wil in Magix in een gemaakt en opgeslagen project (.mvd), het verkeerde .avi-bestand verwijderen ("loskoppelen") en het juiste .avi-bestand toevoegen (er aan "vastkoppelen").

Doordat ik het verkeerde .avi-bestand aan het betreffende project gekoppeld heb, krijg ik in de tijdslijn een totaal corrupte film te zien.

Groeten, Sander

Bol schreef op 21.02.2021 om 22:44 uur

@SanMagix

Hallo Sander,

.MVP en .MVD-projectbestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen en bevatten fysiek geen filmfragmenten, audiobestanden e.d.

Als u een .MVP of een .MVD-projectbestand niet op de tijdlijn van Video deluxe kan zetten, dan is het .MVP of het .MVD-projectbestand corrupt geworden en is helaas niet meer te herstellen. U moet dan uw project helemaal opnieuw opbouwen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.02.2021, 00:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 22.02.2021 om 12:01 uur

@SanMagix

Ik wil in Magix in een gemaakt en opgeslagen project (.mvd), het verkeerde .avi-bestand verwijderen ("loskoppelen") en het juiste .avi-bestand toevoegen (er aan "vastkoppelen").

Doordat ik het verkeerde .avi-bestand aan het betreffende project gekoppeld heb, krijg ik in de tijdslijn een totaal corrupte film te zien.

Precies zo had ik het ook begrepen. Je wilt dus in je project een "verkeerd .avi-bestand" vervangen door een "juist .avi-bestand".

Na enig gegoogle vond ik de handleiding van VDL 2015. Het blijkt dat het vervangen op dezelfde wijze werkt als ik in mijn eerdere post heb aangegeven.

https://www.gebruikershandleiding.com/Magix-Video-Deluxe-2015/preview-handleiding-668627.html

Het vervangen van een object staat in hoofdstuk "Speciale functies voor het invoegen van nieuwe objecten" op blz. 59, zie item "Vervangen" op blz. 60. Ga als volgt te werk:

- Zet het project met het "verkeerde .avi-bestand" op de tijdlijn.
- Ga in de mediapool naar de map waar het "juiste .avi-bestand" staat.
- Klik in de tijdlijn op het "verkeerde .avi-bestand".
- Klik in de mediapool op het "juiste .avi-bestand". Beide .avi-bestanden (het verkeerde en het juiste) zijn nu highlighted.
- Druk op sneltoets "4". Het "verkeerde .avi-bestand" in het project wordt vervangen door het "juiste .avi-bestand".
- Klaar!

Bij mij werkt dit perfect.

Gr, Jaap

Bol schreef op 22.02.2021 om 13:04 uur

@SanMagix

Hallo Sander,

Als uw .MVD bestand niet corrupt is en deze gewoon op de tijdlijn van Video deluxe kan worden gezet, dan werkt de oplossing van @Bushflyer (Jaap) perfect.

Succes, Rob

aanvulling op: 22-02-2020 om13:14uur

Laatst gewijzigd door Bol op 22.02.2021, 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

SanMagix schreef op 23.02.2021 om 10:34 uur

Beste Jaap en Rob,

Hartelijk dank voor de suggesties. De suggestie van Jaap heeft gewerkt. Ik kon het corrupte .mvd-project met verkeerde .avi-bestand in de tijdlijn zetten en het verkeerde .avi-bestand vervangen door het juiste .avi-bestand zoals beschreven door Jaap. Gelukkig, scheelt me dagen werk! Nogmaals bedankt. Groeten, Sander

Bushflyer schreef op 23.02.2021 om 11:38 uur

@SanMagix

Fijn dat het gewerkt heeft 👍.

Gr, Jaap