Verkeerd beeldformaat in MP4

Herman-Spaargaren schreef op 28.04.2022 om 14:59 uur

Als ik een video na bewerking opsla in MP4 formaat krijg ik een samengedrukt beeldformaat (6:9 samengedrukt tot 4:3)
Ik had dat in het begin ook al op een computer met Windows 10, maar op mijn nieuwe systeem met Windows 11:

Processor    11th Gen Intel(R) Core(TM) i9-11900K @ 3.50GHz   3.40 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    16,0 GB (15,6 GB beschikbaar)
Type systeem    64-bits besturingssysteem, x64-processor
NVIDIA Geforce RTX 3060 Ti

Ik heb hier nog steeds hetzelfde probleem. Ik had toch gehoopt en verwacht dat dit probleem al opgelost was.
Als ik uitvoer in WMV, krijg ik wel het juiste formaat. Is hier wat aan te doen, want anders heb ik niets aan deze versie. (Premium 2022)
Ook het werken via de omweg van Bestand en exporteren geeft hetzelfde resultaat.
Er moeten toch meer mensen zijn met precies ditzelfde probleem?

Reacties

Bol schreef op 28.04.2022 om 15:51 uur

@Herman-Spaargaren

Hallo Herman,

.....Als ik een video na bewerking opsla in MP4 formaat krijg ik een samengedrukt beeldformaat (16:9 samengedrukt tot 4:3)....

Als uw filmfragmenten opgenomen zijn als 16:9 en ook als zodanig op de tijdlijn van Video Deluxe zijn gezet, dan zal de export ook 16:9 moeten zijn. Hiervandaan is het moeilijk te beoordelen, waarom het bij u steeds fout gaat. Kunt u eens een afbeelding uploaden naar het forum, zodat ik kan zien wat u precies bedoeld. Misschien kan ik aan de hand van uw afbeelding zien, waar het fout gaat.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.04.2022 om 16:02 uur

@Herman-Spaargaren

Beste Herman.

Misschien heeft U hier iets aan ,

dit is het belangrijkste om met oa MVDL te gaan werken,

als dit niet goed staat heeft U problemen

sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Herman-Spaargaren schreef op 28.04.2022 om 16:21 uur

De oplossing van Michaël helpt me niet, want alles staat zoals het hoort. Als ik in WMV uitvoer, doet hij het met precies hetzelfde basisdocument wel goed. Ik heb in oktober vorig jaar dit cirkeltje op mijn vorige computer ook gedaan en moest uiteindelijk terugvallen op de versie van vorig jaar, want die doet alles gewoon goed.

johndebrock schreef op 07.05.2022 om 11:41 uur

Beste Herman,ook ik had deze ervaring met MVDL Plus 2022,16:9 film werd als 4:3 gerenderd,ik was hiervoor wel met 4:3 bezig geweest,nu nieuw project aangemaakt in 16:9 en gerenderd in MP4 maar eerst in Export scherm opnieuw ingesteld met keuze Full HD 1920x1080 25p,daarna verliep het renderen prima.

Succes,John

Herman-Spaargaren schreef op 10.05.2022 om 16:56 uur

Alles werkt inderdaad als ik een hoger kwaliteitsniveau kies, maar het gaat mij om de kleine bestanden. In alle voorgaande versies gebruikte ik dezelfde procedure en werkte het uitstekend. Als ik WMV gebruik, werkt het ook. Als ik SD lage resolutie gebruik werkt het ook, maar is het bestand groter dan via mijn favoriete exportmogelijkheid. Ik wil gewoon graag de instelling terug die in de voorgaande versies nog wel werkte, dat moet toch te doen zijn?

johndebrock schreef op 12.05.2022 om 20:24 uur

Herman,ik denk dat je met dit programma een keuze moet maken,MP4 kleinere bestanden of lage resolutie met groter bestand,Groeten,John

Herman-Spaargaren schreef op 12.05.2022 om 20:42 uur

Bedankt John, maar het moet toch een kleine moeite zijn, om iets dat in al de voorgaande versies goed werkte, weer terug te brengen in de nieuwste versie? Je stapt toch niet over naar een nieuwe versie om ineens minder te kunnen? Ik heb een modus gevonden om er omheen te werken door voor SD- lage resolutie te kiezen, maar het blijft aanvoelen als een nieuwe auto op drie wielen. Je wordt er niet echt blij van. Je wilt dat 4e wiel erbij.

abbak schreef op 13.05.2022 om 16:33 uur

salut,

Ik heb MAGIX ondersteuning voor Frankrijk.
Als het helpt:
Voor 4:3 export is het niet voldoende om de verhouding eenvoudigweg in 4:3 te veranderen.
U moet ook een resolutie kiezen die overeenkomt met 4:3. Zoals hier in de schermafbeelding de waarde 1920x1440 ( 1930 = 4x480 en 1440 = 3x480 , wat overeenkomt met de 4:3 verhouding) :
 

 

Abba

 

 

 

Bol schreef op 13.05.2022 om 18:31 uur

@Herman-Spaargaren

Hallo Herman,

Bedankt👍 voor het doorsturen van een filmfragment, zodat ik 1:1 e.a. voor u kon uittesten. Als ik het goed begrepen heb, wilt u een zo klein mogelijk MP4 bestand van uw film maken via Film op de computer opslaan. DVD kwaliteit / MPEG-4. Uw probleem heb ik ook met een eigen filmfragment kunnen reproduceren,

Ik ben tot de conclusie gekomen, dat wat u wilt doen een foutje moet zijn in de filmuitvoer van VDL 2022. Omdat ik geen VDL 2021 meer hebt, zal ik trachten e.a. te laten zien wat u bedoeld met VDL 2022 en VDL 2016

De uitvoer gedaan in VDL 2022 dan is het MP4 bestand geen 16:9 maar 4:3.

De uitvoer is: 4:3

Dezelfde uitvoer gedaan in VDL 2016, dan is en blijft het MP4 bestand 16:9

De uitvoer is: 16:9

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.05.2022, 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Herman-Spaargaren schreef op 14.05.2022 om 14:40 uur

Dit is inderdaad de juiste conclusie. Daarom hoop ik dat ze dat in VDL 2022 gewoon weer kunnen herstellen. Ik werk nu via: Naar mobiel apparaat exporteren en kies dan voor SD lage resolutie. Het bestand blijft dan iets groter, maar het werkt naar verhouding zo het best. Het is alleen jammer als je met een update juist iets kwijt bent inplaats van een verbetering krijgt.

Bol schreef op 15.05.2022 om 23:33 uur

@Herman-Spaargaren

Hallo Herman,

Via een persoonlijk bericht heb ik u reeds de oplossing van uw probleem doorgegeven. Om uw topic goed te kunnen afsluiten, zet ik een filmpje op het forum, hoe ik uw probleem hebt opgelost. De uitvoer is gedaan via VDL 2022 versie 21.0.2.138. Nu wordt het MP4 bestand uitgevoerd als 720x576 (16:9).

Ik wens heel veel succes met het maken van u filmpjes.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Herman-Spaargaren schreef op 17.05.2022 om 14:02 uur

Dit is voor mij duidelijk de oplossing. Bedankt Rob, voor het doortastend zoeken!

Bol schreef op 17.05.2022 om 14:18 uur

@Herman-Spaargaren

Hallo Herman,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Met de bovenstaande workaround kunt u weer uw filmpjes exporteren zoals u gewend bent.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-