Verbinding maken lukt niet

edith-s schreef op 28.07.2024 om 18:24 uur

Het lukt niet om verbinding te krijgen tussen de PC (Windows 10) en de aangesloten videorecorder
USB stick (met kabeltjes rood wit geel) zit in de PC en scart kabel (schuifje op out) in de videorecorder. Videorecorder krijgt stroom en staat aan.
Bij het scherm 'importeren' krijg ik geen opties in het drop down menu en op het ronde pijltje (verversen) klikken helpt ook niet.
PC opnieuw opgestart maar ook dat helpt niet.
Geen idee welke versie van 'Red uw Video's' dit is, heb het 6 jaar geleden gekocht. Updates zijn bij installatie uitgevoerd.

6 jaar moed verzameld om eraan te beginnen, die zakt me alweer in de schoenen. Hoop dat iemand een idee heeft wat ik niet goed doe.

Reacties

Bol schreef op 28.07.2024 om 20:15 uur

@edith-s

Hallo Edith,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

....Het lukt niet om verbinding te krijgen tussen de PC (Windows 10) en de aangesloten videorecorder....

Zie eens:

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

edith-s schreef op 28.07.2024 om 21:18 uur

Bedankt voor de reactie Bol!
Nu bezig met 'De video-omzetter wordt niet herkend (magix.info)
Heb de driverversie van de USB-video-omzetter Video converter (Zwart) gedownload. Ik neem aan dat ik deze moest hebben omdat mijn de USB stick die bij het pakket zwart is? Sorry, klinkt wss erg simpel maar zie geen andere manier om de 3 verschillende downloads (Video Converter Zwart, Rood of Premium) te kunnen onderscheiden?
Dan staat er verder (nog steeds in bovenstaande eerste artikel):

4 Voer het programma ook zelf uit als beheerder en reset het programma naar de standaardinstellingen. Kies in het menu Bestand de optie 'Bestand > Instellingen...' de optie 'Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden'.

5 Klik op de knop 'Geavanceerde weergave' en activeer de optie 'Optimaliseren voor oudere en slecht presterende computers'. 

Maar om welk programma gaat het hier dan? Zolang de pop-up voor verbinden in beeld is kan ik in het 'Red Uw Video's' programma in elk geval niets doen. Bij het sluiten van de pop-up sluit het hele programma meteen af.
 

edith-s schreef op 28.07.2024 om 22:32 uur

Inmiddels is het gelukt om de pop-up te sluiten.
'Programmainstellingen terug zetten naar standaardwaarden' heeft geen verschil gemaakt.

Een knop 'geavanceerde weergave' is in de instellingen niet te zien, de instellingen pop-up wordt niet volledig weergegeven, alleen het bovenste gedeelte van projectfolder en videomodus is te zien. Dus 'optimaliseren voor oudere en slecht presterende computers' zie ik niet.

Inmiddels ook een andere USB poort geprobeerd en privacy instellingen van de PC voor camera en andere opnameapparaten gewijzigd naar toegankelijk.