Veel crashes

Tjitte-Dijkstra schreef op 09.05.2022 om 20:36 uur

In januari 2022 deed ik een upgrade naar Video de Luxe 2022. Sindsdien stort het programma nogal eens neer! wat mij opvalt is dat het vooral gebeurt als ik iets doe met de teksteditor. Vandaag wilde ik twee tekstvelden over dezelfde videobeelden zetten. In de eerste twee seconden de eerste mededeling, dan aansluitend een tweede mededeling. Die wilde ik een beetje laten overlappen. Eerst accepteerde het programma het tweede tekstvenster niet. Toen ik het nog eens probeerde, stortte het programma neer, Wat is er aan de hand met versie 2022?
Ik gebruik een laptop met daarop Windows 10. Met de vorige versie van Magix Video de Luxe had ik NOOIT problemen.

Reacties

Bol schreef op 09.05.2022 om 20:53 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Hebt u Video Deluxe 2022 al eens gereset? Zo niet, ga dan naar: Bestand / instellingen / Programma-instellingen terugzetten...

Succes,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.05.2022 om 21:33 uur

@Tjitte-Dijkstra

Beste Tjitte.

MVDL2022 is een zwaarder programma, en anders geschreven als Uw vorige versie.

Het is beste mogelijk dat de configuratie van de Laptop niet voldoet aan de eisen van MVDL2022

U wilt in een project, twee titels maken.

Er is een tekst gemaakt in een project(dat staat er)Zet afspeelmarker op de plaats waar de tweede titel(tekst)moet komen, toets de T toets in((dan wordt een splitsing gemaakt) dan is het wel mogelijk,en door bv 2de tekst op een lijn lager zet dan is het te overlappen.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM))

Tjitte-Dijkstra schreef op 09.05.2022 om 23:23 uur

@Michael: Hoe kan ik de eisen voor de laptop vinden? Hoe het moet met titels maken, is voor mij geen geheim. Ik doe dat al jaren, zonder moeite. Ik heb nu wel gekozen voor programma-instellingen resetten. Daarna moest ik de hele lay-out van het programma weer terugzetten, want de verhoudingen tussen de verschillende onderdelen (import directory / monitor / sporen) was echt onlogisch (bijv. monitor heel groot en weinig ruimte voor sporen.)
Ik ga kijken of het programma nu minder crasht.

Bol schreef op 10.05.2022 om 00:21 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Het klopt, dat als u Video Deluxe reset naar de standaard instellingen, dat u alles weer naar u wensen moet terugzetten. Maar ik ben nu zeer benieuwd hoe het met de crashes is. Kunt u nu wel twee teksten plaatsen op een filmfragment?

Het zou best kunnen zijn, dat uw laptop niet toereikend is voor VDL 2022 want u had op 03-03-2022 als een topic geschreven dat u VDL 2022 instabiel vindt. zie: Programma instabiel?

U zou uw Laptop specificatie kunnen opvragen met Speccy (Freeware)

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum moderator)

aanvulling op 10-05-2022 om 00:49uur.

Ik zie, dat de bovenstaande Speccy (freeware) downloadlink niet meer actief is.

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en toevoeging afbeelding

Laatst gewijzigd door Bol op 10.05.2022, 00:50, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.05.2022 om 07:38 uur

@Tjitte-Dijkstra

Beste Tjitte.

Dank voor Uw feedback

Als MVDL is opgestart toet Y toets in, en zet de instellingen zoals ze hier staan zet alles op CPU

kijk of dit beter gaat

Anders een mailtje sturen naar infoservice@magix.net met Uw probleem, zij kunnen U dan een systemscheck laten doen, en weet U direct waar het probleem moet worden gezocht en of de laptop aan de gestelde eisen voldoet om video te bewerken in MVDL 2022

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

mi-bo schreef op 10.05.2022 om 07:50 uur

@Tjitte-Dijkstra

Beste Tjitte.

Een aanvulling op mijn reactie.

Als U via bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde, dat dan gedaande instellingen worden gereset, dit zal dan weer moeten worden goed gezet.

Heeft U gekeken via help, extra programma's installeren of hier niet ergens een vinkje staat, dan dit ook weer installeren.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 10.05.2022 om 10:00 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Het was gisteren te laat geworden om u nog van een werkende Speccy (freeware) link te voorzien. U kunt een portable Speccy (freeware) versie hiervandaan downloaden. [Klik hier].

Succes, Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.05.2022, 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-