VDL2025 loopt steeds vast

Genster schreef op 13.09.2024 om 12:26 uur

De eerste 3 filmpjes heb ik er geen last van gehad, maar sinds gisteren loopt VDL2025 om de haverklap vast en moet ik het programma steeds via taakbeheer beëindigen. Soms kan ik 1 handeling doen, snel opslaan en opnieuw opstarten... Ik heb de computer zelf ook al een paar keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.

Ik heb deze keer wel grote fotobestanden gebruikt (niet vooraf verkleind naar 1920x1080) maar dat deed ik "vroeger" met Picture To Exe ook. Toen gebruikte ik zelfs TIF-bestanden, dus dan zouden de grote jpg's moeten kunnen in VDL. Of niet?

Het gaat om 23 foto's van tussen de 7 en 15 MB p/st plus wat muziek en andere toevoegingen -met name- uit VDL zelf (overgangen etc.)

 

Reacties

Bol schreef op 13.09.2024 om 14:34 uur

@Genster

Hallo René,

U kunt TIF files wel importeren en bewerken maar (nog) niet exporteren.

Maar misschien zou het terugzetten op de standaardwaarden helpen. Ga dan naar: Bestand / Instellingen / programma-instelling terugzetten op de standaardwaarden

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 13.09.2024 om 15:06 uur

'Bedankt, ga ik vanavond proberen!

Bol schreef op 13.09.2024 om 16:02 uur

@Genster

Hallo René,

Als mijn eerder gegeven antwoord niet het gewenste resultaat oplevert, verwijdert dan eens het videodeluxe.ini bestand. Bij verwijdering wordt Video Deluxe ook op de standaardwaarde teruggezet en eventuele computerconfiguratiefouten hersteld. Na verwijdering wordt dit bestand weer automatisch aangemaakt.

Er kunnen ook foutjes zitten in de Cache map. U kunt deze met een gerust hart verwijderen, want deze wordt ook weer automatisch aangemaakt.

De mappen AppData en Cache zijn verborgen mappen. Zie: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Genster schreef op 13.09.2024 om 20:41 uur

Ok, bedankt weer Rob!

Vanavond komt het er helaas niet van, maar ik laat nog weten of het opgelost wordt

Genster schreef op 15.09.2024 om 13:49 uur

Terug naar standaard instellingen gezet, ini-file en cache-map verwijderd.

Even (weinig tijd op het moment) gestes en het lijkt weer ok.

Bedankt weer Rob!

Bol schreef op 15.09.2024 om 14:16 uur

@Genster

Hallo René,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het maken van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-