VDL 2023 - Hoe een Travel-map in etappes maken ?

paul-v9847 schreef op 22.02.2023 om 18:03 uur

Ik wil in VDL 2023 Premium via travel maps onze reis van 10 etappes in beeld brengen. Op dit moment heb ik dan ook 10 aparte routes aangemaakt : van stad1 naar stad2, van stad2 naar stad3, van stad3 naar stad4, enz.
Maar in het filmpje van stad3 naar stad4 zou ik ook graag nog de vorige routes (van stad1 naar stad2 en van stad2 naar stad3) zien staan (eventueel in een andere kleur, dikte of mss een stippellijn). Zodat ik bij de laatste etappe nog een overzicht heb van alle afgelegde etappes.
Kan ik een bestaand traject (vb stad 1 naar stad2) uitbreiden en daarna datzelfde filmpje vanuit stad2 laten beginnen ?
Of is er een andere mogelijkheid om dit effect te bekomen ?

Mvg,

Paul

Reacties

mi-bo schreef op 24.02.2023 om 15:05 uur

@paul-v9847

Hoi Paul,

Er is een nieuwe versie van MTM nu ( 5.0.0.481) , oude versie wordt wel eerst verwijderd

Dit is mogelijk, klik wat oranje is( bestaand project laden ) aan, gaat een scherm/ map open waar mxgeo bestanden staan ( Die staan bij U als vakantie dagen )

Met rode lijn ,ga naar Pad en Avantar, Padeigenschappen

dan kan er een kleur worden gewijzigd

zie:

en dan kan er ook een aanvulling worden gedaan

de nieuwe route kan dan weer opgeslagen, geëxporteerd worden ,

en wordt in mijn documenten gezet, en als er een Mp4 van is gemaakt gewoon weer tussen de film worden gezet.

zie voorbeeld

en dan kan het via C:\ users\Uw naam| documents de mp4 worden gesleept naar de tijdlijn

zie rood

en een stukje verder met andere kleur

zie geel

Gr

Michael

2x Wijziging aangebracht i.v.m meer info

paul-v9847 schreef op 27.02.2023 om 10:10 uur

Hey Michael,

bedankt voor je antwoord.
Waar kan ik die nieuwe versie (v5.0.0.481) van MTM vinden ?

Mvg,
Paul

mi-bo schreef op 27.02.2023 om 10:38 uur

@paul-v9847

Hoi Paul,

dit is hier te vinden.

Open Reisroute

klik geheel onderin op over het programma, daar is te zien welke versie je heb

Gr

Michael

 

Bol schreef op 27.02.2023 om 10:53 uur

@paul-v9847

Hallo Paul,

Als u op reisroute (Travel Maps) klikt wordt er automatisch gekeken of er updates zijn en wordt deze dan ook automatisch geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.02.2023, 10:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.02.2023 om 11:20 uur

@paul-v9847

Hallo Paul,

Het doet mij deugd om te lezen, dat hiermee al uw vragen zijn beantwoord. Ik wens u heel veel succes met het samenstellen van uw film met de juiste routebeschrijvingen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-