VdL 2023 boycot.

gany schreef op 28.09.2024 om 19:08 uur

Beste redactie.

Sinds jaar en dag gebruik ik Magix producten. Video Deluxe Premium gebruik ik ELKE dag in verband met films voor mijn website. De effecten in het programma zijn niet meer in beweging te krijgen. Tenslotte heb ik de oorspronkelijke software tweemaal opnieuw gedownload. Maar ook de installatie loopt muurvast. Ik las ergens (reactie Bol?) dat Magix de versie 2023 niet meer ondersteunt!

Ik heb alles herhaaldelijk gecontroleerd. De registratie klopt, de naam klopt, het wachtwoord klopt. De originele versie had geen ondersteuning nodig want die werkte tot aan vandaag vrijwel perfect. Waarom kan ik die versie niet opnieuw downloaden? Is Magix niet alleen gestopt met ondersteunen maar is ook sprake van een boycot van originele downloads? Moet ik elk jaar een nieuwe versie van het programma kopen? Het staat bij mijn weten nergens in de voorwaarden dat de aanschaf voor 1 jaar geldig is en dat het programma na 1 jaar wordt geblokkeerd.

Ik wil mijn VdL 2023 in maagdelijke staat opnieuw installeren. Ik wil geen nieuwe versie, want die voegt niets toe en gaat uitsluitend over winstbejag. De originele versie 2023 heb ik gekocht en is mijn eigendom. Die werkte uitstekend. Magix hoeft dus niets te ondersteunen. Magix dient slechts met haar tengels van mijn software af te blijven. Hoe gaat Magix dit probleem oplossen?

Met vriendelijke groet,

Gany2

Reacties

Bol schreef op 29.09.2024 om 16:35 uur

@gany

Beste Gany2,

....Ik las ergens (reactie Bol?) dat Magix de versie 2023 niet meer ondersteunt!...

Dit staat er in de handleiding:

Met ondersteuning bedoelde ik, dat er na ca. een jaar geen updates meer wordt uitgebracht, nadat de nieuwe versie 2024 en hoger is uitgekomen. U kunt altijd een vraag stellen via Magix.info en Magix Support. Zie onze Communityregels – onze nettiquette | magix.info

....Waarom kan ik die versie niet opnieuw downloaden?....

Hierop is geen eenduidig antwoord op te geven. Hier is meer informatie voor nodig, zoals uw computerconfiguratie. Welke processor, hoeveel geheugen, welke videokaart, enz... Zie ook eerst eens deze link: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

.......Is Magix niet alleen gestopt met ondersteunen maar is ook sprake van een boycot van originele downloads?.....

Magix Duitsland is niet gestopt met de ondersteuning van VDL2023 maar wel met het uitbrengen van updates. Van een boycot van uw originele downloads is geen sprake.

.......Het staat bij mijn weten nergens in de voorwaarden dat de aanschaf voor 1 jaar geldig is en dat het programma na 1 jaar wordt geblokkeerd....

Ik kan hier duidelijk over zijn, wanneer u een permanente (nieuwe aankoop of upgrade) hebt aangeschaft dan kunt deze onbeperkt installeren en gebruiken. Maar als deze is aangeschaft als een Maand- of als een Jaarabonnement, dan is deze alleen te gebruiken in het lopende abonnementsperiode.

....Ik wil mijn VdL 2023 in maagdelijke staat opnieuw installeren....

Maak een eigenbijdrage aan op dit forum of leg uw probleem voor aan Magix Support

.....De originele versie 2023 heb ik gekocht en is mijn eigendom.....

Voor zover ik het weet wordt een gebruiker nooit de eigenaar van een programma. Zie deze link: Software en auteursrechten: de ins and outs – NLdigital

.....Magix dient slechts met haar tengels van mijn software af te blijven. Hoe gaat Magix dit probleem oplossen?....

Mijn antwoord hierop is kort maar krachtig: "Het is niet uw software, u bent niet in het bezit van de auteursrechten, die liggen bij Magix Duitsland".

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 29.09.2024, 16:40, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gany schreef op 29.09.2024 om 18:50 uur

Dank voor uw commentaar.

Ik ben het niet helemaal met u eens. Ik heb een huurwoning. Ik ben bij mijn weten niet verplicht om wie dan ook in mijn huurwoning toe te laten zolang ik keurig huur betaal, dus zelfs de eigenaar van mijn woning kan ik buiten de deur houden. Hij kan toegang zonder prangende reden hooguit via de rechter proberen af te dwingen. In zekere zin is dus wel degelijk sprake van mijn eigendom.

Bij de aankoop van software is eveneens sprake van eigendom. D.w.z. dat de verkoper (in dit geval Magix) niet ongevraagd en/of zonder mijn instemming wijzigingen in de originele software mag aanbrengen, laat staan als die ertoe leiden dat de software niet (meer) functioneert. Het auteursrecht geldt in principe uitsluitend voor de geleverde originele software. Niet voor ongevraagde wijzigingen achteraf als deze niet nadrukkelijk in de koopovereenkomst staan vermeld.

Het niet meer ondersteunen van updates mag er niet toe leiden dat de software na een jaar blokkeert. Het programma werkte naar behoren. Ik heb geen updates nodig en ik heb niet om verdere ondersteuning gevraagd. M.a.w.: Magix heeft niet alleen de ondersteuning stopgezet (wat ik bizar vind na een jaar en zonder enigerlei toelichting) maar mijn resp. haar programma dusdanig gewijzigd dat de versie 2023 niet meer functioneert. Bijv. Windows ondersteunt XP reeds lang niet meer maar Microsoft heeft het gebruik ervan niet onmogelijk gemaakt. Ik gebruik overigens W11.)

Ik heb de download van VdL 2023 destijds opgeslagen, dus de originele versie. Als ik die versie probeer te herstellen kom ik in een blokkade terecht. Wat heeft Magix gedaan om herstel te blokkeren? Ik heb daar geen bericht van gekregen en het staat nergens in de voorwaarden dat originele downloads na de eerste installatie niet meer functioneren. Vervolgens heb ik de originele aankoopversie via mijn aankoopgegevens van de Magix website gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Mijn pc is een HP Envy Laptop 17-cw0xxx. Alles werkt perfect, behalve Magix VdL 2023. Het probleem zit evident bij Magix. Een briefje aan Magix leidt naar mijn ervaring tot een oeverloze discussie en gaat weken duren. Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,

Gany

 

Bol schreef op 30.09.2024 om 14:45 uur

@gany

Hallo Gany,

U hoeft het niet met mij eens te zijn, maar in beide gevallen kunt geen aanspraak maken op de eigendomsrechten. U wordt nooit de eigenaar van een huurwoning en/of de softwareprogramma's van Magix Duitsland. Omdat dit forum en forum is voor en door Magix gebruikers wil ik het hierbij laten. U kunt dit natuurlijk voorleggen aan Magix Support zelf of bij een van de Juridisch loketten. Zie: Contact voor gratis juridisch advies | Het Juridisch Loket

Maar nu uw eigenlijke probleem. U kunt dit probleem op te lossen door VDL 2023 in zijn geheel te verwijderen zoals Magix aangeeft: Video deluxe opnieuw installeren (magix.info) Na verwijdering kunt VDL2023 opnieuw installeren met uw opgeslagen originele versie of met het installatiebestand, die u kunt vinden en downloaden vanaf Mijn account / Mijn producten. Zie hiervoor nogmaals deze link: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info) Ik wens u succes met herinstalleren van VDL2023

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator
  

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-