VDL 2021 werkt niet op Windows 11

Kees-K schreef op 23.12.2021 om 17:11 uur

Hi,

Net op een nieuwe Windows Surface Pro X mijn trouwe VDL2021 geinstalleerd. Komt keurig op, maar......
als ik dan een project maak en een (klein) mp4 filmpje wil importeren/open stopt hij meteen, crashed en sluit de applicatie af.

Ook als ik hem als administrator opstart. PC opnieuw opstarten heeft geen verandering in gedrag

Iemand hetzelfde gehad? misschien een siggestie?

Brgds Kees

Reacties

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 17:47 uur

@Kees-K

Beste Kees.

Het is beste mogelijk dat U het probleem zou moeten zoeken dat MVDL 2021 uitgebracht in 2020 niet compatibel is onder Windows 11.

Sc6

Blijf gezond , fijne feestdagen in vooruitzicht en een Covid-19 (Omikron)vrij 2022 toegewenst.

M.vr.gr

Michael

Kees-K schreef op 23.12.2021 om 18:15 uur

Dank voor snelle reactie Michael,

had dezelfde brainwave. Dus upgrade van 2022 VDL gekocht en gedownload...

Helaas precies het zelfde gedrag, ook na het installeren van de laatste upgrades.....

Wilde even een kerst groet in elkaar draaien.....dat lijkt lastig te worden...

Brgds Kees

Stay save and keep washing your hands :-)

Bol schreef op 23.12.2021 om 18:37 uur

@Kees-K

Hallo Kees,

Misschien heb u wat aan deze link: https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022-video-pro-x13--1282487/

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 19:32 uur

@Kees-K

Beste Kees.

Dank voor Uw Feedback.

Hierboven staat het zelfde antwoord dat Ik U had willen geven.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

M.vr.gr

Michael

Kees-K schreef op 23.12.2021 om 22:07 uur

Wederop dank.......maar helaas. Gedrag blijft hetzelfde. Wellicht heeft het te maken met de SQ2 processor.....

Ga nu op mijn oude surface proberen, als het daa werkt, gaat de hagel nieuwe surcafe terug!

Maar als iemand nog een idee heeft......

Groet Kees

 

mi-bo schreef op 23.12.2021 om 22:45 uur

@Kees-K

Beste Kees.

Dit is geen positief bericht, ik wilde zelf voor Windows 11 net z'n laptop kopen, maar het zal dan wel een duurdere versie moeten worden.

Ik had Microsoft al eerder aangeschreven betreffende een slim versie, maar hadden geen duidelijk antwoord, welke het beste voor videobewerking was.

Succes met het verder zoeken.

Blijf gezond, fijne feestdagen en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst.

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met betere info

 

Bol schreef op 23.12.2021 om 23:13 uur

@Kees-K

Hallo Kees,

Het is voor mij de eerste keer, dat ik van SQ2 processor  (ARMv8 (64-bit) hoort. Volgens mij is het geen laptop maar eerder een tablet. Voor zover ik weet zijn de programma's van Magix gebaseerd op Intel en AMD processors. Maar zeker weten doe ik dit niet. U zou dit kunnen voorleggen aan Magix Support. Ik vind het wel interesant om e.a. te gaan uitzoeken. Of Microsoft u een goed antwoord kan geven betwijfel ik, omdat zij zich niet bezig houden met andere programma's dan Microsoft programma's Als ik meer te weten ben gekomen, dan laat ik het u weten.

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2022.

Met vriendelijk groet, Rob

Diverse keren aangepast i.v.m correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2021, 23:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.12.2021 om 23:37 uur

@Kees-K

Hallo Kees,

Volgens mij had u i.p.v. Windows Surface Pro X de Windows Surface Pro 7 kunnen aanschaffen, want die is voorzien van een Intel processor.

Met vriendelijk groet, Rob

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2021, 23:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-K schreef op 24.12.2021 om 10:57 uur

heb de machine net weer ingepakt en gaar straks retour coolblue.

op mijn huidige surface werkt het prima, maar traag. Toch volgende keer maar weer een intel, en of het een surface wordt weet ik nog niet.

Dank voor jullie reacties en adviezen!

Fijne feestdagen en een prachtig 2022 gewenst!

Brgds Kees

 

Bol schreef op 24.12.2021 om 11:39 uur

@Kees-K

Hallo Kees,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Het is wel erg vervelend om te moet constateren, dat VDL 2021 niet draait onder Windows Surface Pro X.

U ook fijne feestdagen en een voorspoedig 2022
Met vriendelijke groet,
Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-