VDL 2021 : Diashow - Beweging foto's

paul-v9847 schreef op 22.02.2021 om 17:00 uur

Hallo,

aan het einde van mijn montage (film-fragmenten van een huwelijk) wil ik ook een diashow toevoegen.

Ik heb gemerkt dat je van de foto's de 'beweging' kunt instellen :
- Pan links => rechts en vice versa
- Tilt boven => onder en vice versa
- in/uitzoomen

Bestaat er geen mogelijkheid om een 'random' beweging toe te kennen aan een selectie van foto's,
eventueel een combinatie van bewegen en zoomen ?
Ik wil nl. zo'n 70-tal foto's toevoegen, en dat zou het werk wel wat makkelijker maken ... 😉

En nu ik het toch over een diashow heb : is er een mogelijkheid om aan de diashow een achtergrond toe te kennen, vb. een natuur-foto in plaats van het reguliere zwart ?
Is absoluut geen prioriteit maar wel leuk om te weten ...

Alweer alvast bedankt voor jullie antwoord(en) 👍

Mvg,
Paul

Reacties

mi-bo schreef op 22.02.2021 om 17:41 uur

@paul-v9847

Beste Paul,

zet de 70 foto's op de tijdlijn, dan Crtl + M

dan deze optie dan wordt door Slideshow maker iets leuks gemaakt.

Dan een advies maak 2 versie's van de Huwelijk montage,1 voor het bruidspaar met alles, en voor te laten zien maximaal 10 minuten

Sc6

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 23.02.2021 om 12:13 uur

Hallo Paul, ik zou als ik jou was een tweede tab aanmaken in de arranger en daar in spoor 1 een achtergrond foto op 100% wel op 16x9 verhoudeing en dan in het 2e spoor je foto's en die dan op verschillende afmetingen en plaats op de achtergrond, en dan een slideshow maken.
En dan exporteren als .mp4
en in een 3e tab een andere achtergrond en dan op de zelfde wijze en tweede slideshow wel even een andere naam geven en dan kan je die op een andere plaats in je huwelijksmontage toevoegen
Mvg Kees

paul-v9847 schreef op 23.02.2021 om 14:22 uur

Michael, Kees,

bedankt voor de tips !

Mvg,
Paul