van landscape naar vierkant

Arnoud-Gijsen schreef op 12.10.2020 om 10:43 uur

Goedemorgen,

Ik wil van een horizontaal (16:9) gefilmde video een horizontale én een vierkante (1:1) video maken.

Als ik in de horizontale video ga snijden naar een vierkante video, dan wordt het beeld een stuk kleiner.

Als ik de filminstellingen wijzig naar een vierkante video, dan wordt deze ook een stuk kleiner.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, zonder dat de video kleiner wordt en zonder zwarte balken aan de zijkant?

Met vriendelijke groet,

Arnoud

Reacties

mi-bo schreef op 12.10.2020 om 12:23 uur

@Arnoud-Gijsen

Beste Arnoud,

een vraag is dit de bedoeling, wat in de link omschreven staat,

https://onlinecursuswebsites.nl/neem-je-online-coaching-sessie-op-met-zoom-en-lever-extra-waarde/

dit is een mogelijkheid in MAGIX video Pro X 12

als optie proportie behouden is aangevinkt is het object te verkleinen en blijft de beeld verhouding het zelfde

m.vr.gr.

Michael / Forum Moderator

Arnoud-Gijsen schreef op 12.10.2020 om 20:53 uur

Bedankt voor je reactie Michael,

Dat is niet wat ik bedoel. Ik wil landscape video's maken die ik dan vervolgens in landscape formaat én vierkant formaat (zonder dat de video ook verticaal een stuk kleiner wordt) kan exporteren. Via de optie die je hierboven weergeeft ontstaat er een kleine video.

Hartelijke groet,

Arnoud

mi-bo schreef op 12.10.2020 om 22:38 uur

@Arnoud-Gijsen

Beste Arnoud.

Landscape opname noemt men voor een smartphone.

Als ik mpeg 4 of 4K opname achter elkaar zet wordt het gewoon 16:9 weer gegeven.

Met de zoom optie van mijn PNG van 12.23 uur kunt U het in of uitzoomen zonder dat beeldverhouding veranderd en bij optie eigenschappen (door op het beeld te activeren ) is nog een 2:1 optie en dan wordt het een beetje breedbeeld.

Een andere mogelijkheid moet ik U schuldig blijven .

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 12.10.2020 om 23:13 uur

Hallo Arnoud,

Misschien is dit de oplossing voor u, om landscape video's te kunnen maken, die u dan vervolgens in landscape formaat in een vierkant formaat 1920x 1920 (1:1) af kan spelen.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2020, 23:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arnoud-Gijsen schreef op 13.10.2020 om 16:08 uur

Ja, die laatste kijkt de goede oplossing!

Heel erg bedankt voor het snelle meedenken!!

Hartelijke groet,

Arnoud

Bol schreef op 13.10.2020 om 16:33 uur

Hallo Arnoud,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn antwoord voor u een goede oplossing lijkt te zijn.

Succes 👍👍👍

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-