Van 2 preview schermen naar 1

sharan-Kandhai schreef op 09.08.2021 om 21:29 uur

Kan iemand mij misschien helpen?

Bij een van mijn vorige MMM had ik 2 previewschermen. In 1 scherm zag ik dan de beelden die ik kon bewerken en in het ander scherm zag ik hoe mijn film eruit zou komen te zien. Van de een op andere dag veranderde het en sindsdien heb ik1 previewscherm. Op zich natuurlijk te doen maar als ik de multicam functie gebruik dan wordt het wel een beetje klein allemaal. Ik heb nu MMM pro premium 2021.

Weet iemand of het mogelijk is om de 2 schermen terug te krijgen en zo ja, hoe dat te doen?

Bij voorbaat dank,

Sharan

Reacties

mi-bo schreef op 09.08.2021 om 21:54 uur

@sharan-Kandhai

Beste Sharan,

ga naar Venster, vensterordening, vermoedelijk staat hier wat U van plan bent

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 09.08.2021 om 21:59 uur

@sharan-Kandhai

Beste Sharan,

Als U MAGIX Video Pro X heeft, Venster, minimaal is 1 scherm, standaard zijn 2 schermen,

en dan is er ook nog een optie Monitor met gemaximaliseerde Video Monitor

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 09.08.2021 om 22:23 uur

@sharan-Kandhai

Hallo Sharan,

Om u een goed antwoord te kunnen geven, over welk Magix Programma gaat het nu eigenlijk? U maakt een topic aan onder de rubriek Video Deluxe en schrijft in uw topic, dat het om Magix Music Maker pro premium 2021 gaat en ineens gaat het over Magix Video Pro X.

Wat is het juiste Magix programma wat u gebruikt?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sharan-Kandhai schreef op 09.08.2021 om 22:28 uur

@Bol Goede avond,

Mijn excuus voor de onduidelijkheid. Het gaat om Magix Movie Edit Pro Premium 2021

Bol schreef op 09.08.2021 om 22:51 uur

@sharan-Kandhai

Hallo Sharan,

Bedankt voor de gegeven duidelijkheid.

Magix Movie Edit Pro Premium 2021 (Engels) is hetzelfde als Magix Video deluxe 2021 Premium (Nederlands). In beide Magix Video programma's hebt u alleen maar de beschikking over een previewscherm. In Magix Video Pro X hebt u een previewscherm en een bronscherm.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.08.2021, 23:04, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.08.2021 om 23:03 uur

@sharan-Kandhai

Hallo Sharan,

Als u Magix Movie Edit Pro Premium 2021 liever in het Nederlands wilt hebben, ga dan naar: File / Settings / Language / Nederlands

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 10.08.2021 om 11:14 uur

Hallo Sharan, als je op tabblad Venster klikt krijg je het rolmenu te zien zie hier onder

Als je dan kiest voor Vensterordening dan zie je een tweede rolmenu verschijnen en dan kan je
jou instelling vastleggen doormiddel van opslaan te kiezen en een naam te geven.
Als je dit gedaan hebt kan je door functie toets F9 te kiezen weer terug in de normale stand en door F10 te kiezen komt jou instelling weer in beeld.
In mijn voorbeeld ik gebruik drie beeldschermen linker het previeuwscherm het middelste scherm het werkscherm met de sporen, en rechts de ordening op de computer met de verschillende tabbladen zoals import Effecten enz
Succes
Mvg Kees

sharan-Kandhai schreef op 10.08.2021 om 12:14 uur

@Kees-Haremaker dank je wel. Als ik op venster klik en dat submenu krijg kan ik multimonitor niet selecteren. Is uitgeschakeld bij mij. Maar dank je wel voor de reactie.

M vr Gr,

Sharan

Kees-Haremaker schreef op 10.08.2021 om 12:20 uur

Hallo Sharan, heb je wel meerdere schermen aangesloten want als je geen extra schermen hebt is het ook niet actief
Mvg Kees

Bol schreef op 11.08.2021 om 11:48 uur

@sharan-Kandhai

Hallo Sharan,

@Kees-Haremaker schrijft: "In mijn voorbeeld ik gebruik drie beeldschermen linker het previewscherm het middelste scherm het werkscherm met de sporen, en rechts de ordening op de computer met de verschillende tabbladen zoals import Effecten enz."

Volgens mij hebt Kees via zijn PC drie monitoren (beeldschermen) aangesloten. Deze monitoren worden dan via Vensterordening / Multimonitor met gemaximaliseerde previewmonitor met elkaar verbonden. Als u maar met één monitor (beeldscherm) werkt, dan kunt u Multimonitor met gemaximaliseerde previewmonitor niet activeren en blijft grijs, zoals Kees het ook reeds hebt omschreven in zijn laatste antwoord.

Bij Kees wordt dan op de:

  • linker monitor het Previewscherm weergegeven
  • middelste monitor het Project (sporen) weergegeven
  • rechter monitor de Mediapool (Import, Effecten, etc...) weergeven

Maar wat u vraagt, is in Movie Edit Pro Premium 2021 niet mogelijk, wel Magix Video Pro X. Zie afbeelding

Als er nu een vierde monitor zou worden aangesloten, dan zou u het Bronvenster daarop kunnen weergeven.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.08.2021, 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-