Update van 30 naar 31

jan99 schreef op 11.01.2023 om 17:14 uur

Vorig jaar signaleerde ik dat de update steeds stukliep. Intussen met succes tussendoor de slag van Windows 8.1.naar Windows10 gemaakt. En daarna weer een update poging. Resultaat:

  • de update liep, net als vorig jaar, al stuk op het de-installeren van de oude versie; handmatig de-installeren van alles wat MusicMaker in de loop der jaren had neergezet, ging ook niet;
  • maarrr....toen ik dan maar mijn oude MusicMaker wilde herstarten, bleek de nieuwe niet alleen wel degelijk geïnstalleerd, maar ook te werken, zij het zeker niet 100% vlekkeloos, maar toch: soundpools en VSTi's doen het (bijna) allemaal
  • raar was dat dit een update was van 30.0.4.44 naar 31.0.1.13. De eerste melding die ik daarna krijg is dat we al in 31.0.2.21 zitten. Dus weer een nieuwe update?

Reacties

Bol schreef op 11.01.2023 om 23:41 uur

@jan99

Hallo Jan,

Ik kan hiervandaan niet goed beoordelen waardoor bij de problemen ontstaan. Daarom mijn advies om alle oude MMM versie te verwijderen, zoals ik reeds eerder aan een ander forumlid heb aangereikt. Zie: Installatie/De-installatie (magix.info)

De laatste versie is: 31.0.3.26

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jan99 schreef op 12.01.2023 om 09:02 uur

Beste Rob,

er doen zich drie rare dingen voor:

a) de 'normale' uninstall functies (Windows, resp CCleaner) zeggen dat MM zich niet laat de-installeren ('mislukt'); ik zag wel ergens dat er een andere (betere?) procedure of tool voor is...
b) nog veel opvallender: in weerwil van alle foutmeldingen heb ik uiteindelijk een functionerende update...hij doet het dus gewoon. En zolang dat het geval is...
c) maar MMaker blijkt alweer meer recente updates te hebben. Dus gaat dit proces zich waarschijnlijk nog een keer herhalen. We will see..
Groet,

Jan

 

jan99 schreef op 12.01.2023 om 23:30 uur

Beste Rob,

sorry, ik had de link naar Installatie/de-installatie over het hoofd gezien. Dat lijkt een werkende oplossing, dus tzt zien toe te passen.

Bol schreef op 13.01.2023 om 00:07 uur

@jan99

Hallo Jan,

Het is jammer, dat u de link Installatie/De-installatie (magix.info) over het hoofd hebt gezien. Zelf gebruik deze procedure ook voor andere Magix programma's. Uit ervaring weet ik, dat na het verwijderen middels de Apps en Onderdelen van Windows de Updates van Magix niet mee worden verwijderd. Deze updates zijn ook nergens anders terug te vinden, dan met de Probleemoplosser van Microsoft. Bij een volgende keer kunt u deze procedure zeker toepassen.

Met vriendelijke groet,

Rob (form moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.01.2023 om 23:14 uur

@jan99

Hallo Jan,

Ik ben zeer benieuwd of Magix Music Maker versie 31.0.3.26 goed blijft werken bij u.

Alvast bedankt👍 voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jan99 schreef op 15.01.2023 om 15:31 uur

Beste Rob,

Ik heb zojuist eerst ge-update naar 31.0.3.21, en direct daarna naar 31.0.3.26. Die installaties gingen probleemloos, en alles lijkt vlekkeloos te functioneren. Opmerkelijk!

Bol schreef op 15.01.2023 om 15:41 uur

@jan99

Hallo Jan,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met uw gegeven antwoord kunnen andere forumleden met vertrouwen Magix Muziek Maker versie 31.0.1.13 (her)installeren en update naar het laatste versienummer.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jan99 schreef op 08.02.2023 om 22:02 uur

@Bol Stand van zaken MMaker: een dezer dagen ga ik waarschijnlijk 31.04.35 zien te installeren. Maar voor ik dat doe dit bericht: mijn huidige 31.03.26 draait al een hele poos stabieler dan ik de laatste jaren heb meegemaakt. Ook 3d-party pools/ samples (die willen nog wel eens problemen of crashes veroorzaken) doen het goed. Tot nu toe één crash, terwijl ik hem aardig op de proef stel. Top dus.
En dat mag ook wel eens gezegd!

Bol schreef op 08.02.2023 om 22:54 uur

@jan99

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de MMM versie 31.0.3.26 de stabielste versie is. Naar aanleiding van uw antwoord heb ik gelijk maar de update MMM versie 31.0.4.35 gedownload en geïnstalleerd. Dit is bij mij probleemloos verlopen. Dit zijn de verbeteringen in deze update.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jan99 schreef op 09.02.2023 om 10:53 uur

Dag Rob,

ook bij mij verliep de update naar 31.04.35 soepel en zonder problemen.
 

Bol schreef op 09.02.2023 om 11:38 uur

@jan99

Hallo Jan,

Ik ben zeer benieuwd naar uw ervaringen of deze versie 31.04.35 net als versie 31.03.26 ook nagenoeg feilloos blijft werken. Laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-