Update van 06/04/2022 lukt niet.

Leo-Kuppens schreef op 27.04.2022 om 18:58 uur

Beste,

Door omstandigheden kan nu pas de Patch van 06-04-2022 (2.138) installeren maar dat lukt niet.

Ik heb VDL 2022 21.0.0.130 en wil nu Patches.

Als ik VDL start komt het scherm voor te updaten en verdwijnt ook onmiddellijk en wordt vervangen door het scherm Vernieuwing Update Service en klik op installatie starten.

Dan krijg ik het scherm Update Service en bevestig ik met JA en dan dan houd alles op.

Als ik dan in de "Betrouwbaarheids- en probleemgeschiedenis" kijk zie ik dat er niets is geïnstalleerd. (mislukte installatie: 1603.)

Wat is hier aan de hand en kan mij iemand helpen?

VDL werkt vort de rest prima kan monteren en sjablonen en effecten gebruiken.

De beste groeten en al bedankt.

Groeten

Leo

Reacties

Bol schreef op 27.04.2022 om 19:31 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

....(mislukte installatie: 1603....)

Zie deze link: https://www.magix.info/nl/support/artikel/fout-tijdens-de-installatie-van-de-video-deluxe-upgrade--1469/

Ik zie, dat deze in de link van MAGIX Support in het Duits is. Hier in het Nederrlands: https://docs.microsoft.com/nl-NL/troubleshoot/windows-server/application-management/msi-installation-error-1603

Succes,

Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2022, 19:39, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.04.2022 om 19:59 uur

@Leo-Kuppens

Beste Leo,

Als de update service is verlopen, dan is het niet mogelijk gebruik te makken van de laatste Patch.

Wat U wel kunt doen een mail sturen naar infoservice@magix.net met een goede reden waarom U niet in de gelegenheid was de laatste Patch te installeren, misschien heeft men een oplossing voor U.

Wel aankoop bon mee sturen. en MXC nummer

Vriendelijke groet

Michael (FM)

mi-bo schreef op 27.04.2022 om 20:20 uur

@Leo-Kuppens

Beste Leo.

Reactie hierboven door mij geschreven ben ik er wel vanuit gegaan, dat update service bv op 10.04.2022 nog niet was verlopen.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Leo-Kuppens schreef op 27.04.2022 om 20:48 uur

Beste Michael,

Mijn update service is niet verlopen want mijn aankoopdatum en Datum registratie: 26-11-2021

Dus daar kan het niet aanliggen.

Grt, Leo

mi-bo schreef op 27.04.2022 om 21:03 uur

@Leo-Kuppens

Beste Leo,

Dank voor Uw Feedback.

Correct ,

Bij update service, heeft U misschien een andere P3 serienummer gekregen zo ja, heeft U dit dan gebruikt.

Als U naar hulp gaat, dan online actualiseren wat gebeurt er dan

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 27.04.2022 om 22:16 uur

@Leo-Kuppens,

Even een aanvulling op het bovenstaand antwoord. Als u een ander P3-serienummer hebt gekregen, doe dan het volgende:

  • ga naar: Hulp / Programma deactiveren
  • het VDL 2022 wordt afgesloten
  • start VDL 2022 opnieuw op
  • activeer en registreer VDL 2022 met het actieve P3-serienummer en emailadres.
  • ga nu naar: Hulp / Online actualiseren

Als dit u probleem ook niet oplost, dan is mijn advies, net als wat MAGIX Support beschrijft, de-installeer en instaleer VDL 2022 opnieuw.

Met vriendelijke groet,

Rob

Gewijzigd i.v.m. aanvulling

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2022, 22:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.04.2022 om 23:48 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Voordat u VDL 2022 geheel opnieuw gaat installeren, dan zou het onderstaande antwoord voor u de oplossing kunnen zijn.

  • Ga naar de UPS in de tijdelijke UPS map
  • Verwijder daar eens de map 6523544E.........

Waarschijnlijk bent u nu verlost van uw probleem

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.04.2022, 00:55, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 03.05.2022 om 20:36 uur

Hallo,

Mijn probleem is niet opgelost maar ik laat voorlopig zo.

Ik zal wel zien wat de toekomst brengt. Want VLD werkt voor de rest prima.

Groeten, Leo

Bol schreef op 04.05.2022 om 14:22 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Als ik bepaalde onverklaarbare problemen heb of krijg, dan deinstalleer en installeer ik VDL 2022 opnieuw, zoals Magix Support adviseert. Zie: Video Deluxe opnieuw installeren.

Meestal worden hiermee de meeste problemen opgelost. Ook wil ik u nog laten weten, dat bij een herinstallatie u nooit uw persoonlijk bestanden kwijt raakt. Na herinstallatie, kunt u waarschijnlijk weer via hulp / online actualiseren updaten van 21.0.2.130 naar 21.0.2.138. U hebt niets te verliezen alleen maar te winnen.

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Ps. Aangezien uw probleem (nog) niet is opgelost, haal ik als moderator de oplosmarkering weg.

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 04.05.2022, 14:43, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 04.05.2022 om 17:04 uur

Dag Rob,

Ok, ik ga het in het weekend proberen.

Grt,

Leo

Bol schreef op 04.05.2022 om 17:22 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Hierbij wens ik u heel veel succes, met de herinstallatie in het weekend.

Ik verneem wel van u wat het resultaat is.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 04.05.2022 om 20:45 uur

Dag Rob,

Ik laat het zeker weten zonder fout.

Groeten, Leo

Leo-Kuppens schreef op 06.05.2022 om 18:54 uur

Beste Rob,

Hier ben ik weer en met slecht nieuws.

Eerst al een foutmelding bij het verwijderen van VLD: Fout 1602.

Heb in genegeerd en toch doorgegaan met verwijderen.

Alles volgens boekje verwijderd in de mappen.

Opnieuw geïnstalleerd, ging goed, geregistreerd, ook goed.

VLD opstarten en dan begon het weer Update niet kunnen instaleren (Fout 1603)

Er staat nog altijd service: 5.15.36.13 kan hem niet updaten naar 5.15.36.14.

Grt, Leo

Bol schreef op 06.05.2022 om 19:31 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Wat er bij u verkeerd gaat, kan ik helaas hiervandaan niet bepalen, maar misschien moet u VDL 2022 nog eens op deze manier verwijderen. Zie: Fout tijdens de installatie van de "Video deluxe" upgrade

De onderstaande regels staan niet vermeld, maar moet ook verwijder worden.

  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe28_premium\

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.05.2022, 20:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 06.05.2022 om 20:49 uur

Dag Rob,

Morgen ga ik verder met alles te onderzoeken.

Grt, Leo

Leo-Kuppens schreef op 08.05.2022 om 11:05 uur

Dag Rob,

Ik denk dat het opgelost is.

Ik krijg geen meldingen meer en VDL werk prima.

Ik heb Microsoft Probleemoplosser zijn werk laten doen.

Dus hopelijk is nu alles in orde.

Groeten, Leo

Bol schreef op 08.05.2022 om 11:23 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat u de mededeling Vernieuwing updatservice niet meer te zien krijgt nadat u Video Deluxe grondig hebt verwijderd met Microsoft Probleemoplosser. U kunt nu zelf controleren of de juiste versie updateservice is geïnstalleerd.

Ga hiervoor naar: zie afbeelding:

Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet, Rob

Aanvulling op: 08-05-2022 om 12:49uur

Hebt u ook al geactualiseerd via: Hulp / Online actualiseren tot de laatste versie 21.0.2.138?

Laatst gewijzigd door Bol op 08.05.2022, 12:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 08.05.2022 om 19:52 uur

Dag Rob,

En nu maar hopen dat alles goed blijft.

Grt, Leo

Bol schreef op 09.05.2022 om 20:32 uur

@Leo-Kuppens,

Hallo Leo,

Als ik het goed heb begrepen, hebt u via Microsoft Probleemoplosser (Microsoft Fix It) uw probleem geheel opgelost. Ik zal het juiste antwoord als oplossing aanmerken, zodat ook andere forumleden met een gelijksoortige probleem er ook gebruik van kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.05.2022 om 21:36 uur

@Leo-Kuppens

Beste Leo.

Het is best mogelijk, dat na bv 2 dagen de melding weer terug komt,(dit is namelijk een online controle vanuit MAGIX)mits update service is verlopen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 09.05.2022 om 22:23 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Ik heb het (nog) nooit meegemaakt, nadat de updateservice datum is verlopen de vernieuwing updateservice niet wordt geïnstalleerd. Maar goed, ik blijf positief denken. Laat mij weten, als u andere ervaringen hebt of krijgt.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.05.2022 om 22:49 uur

@Leo-Kuppens,

Hallo Leo,

Nog een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord. Ook al is de updateservice datum verlopen, dan wordt er om de 30 dagen nog steeds een licentie controle uitgevoerd of uw programma nog legaal is. Zolang u via het internet verbonden bent, zal u van deze licentie controle niets merken, maar als u 30 dagen niet verbonden bent met internet, dat wordt u verzocht om dit alsnog te doen. Doet u dat niet, dan zal het programma niet meer werken, totdat er een licentie controle is uitgevoerd via het internet.

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling op 09-05-2022 om 23:05 uur

Zie deze link: Herhaaldelijk programma activeren

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 09.05.2022, 23:11, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leo-Kuppens schreef op 10.05.2022 om 13:35 uur

Beste Rob,

In ben een en al aandacht hoe het verder verloopt.

Als er iets speciaals te melden is doe ik dat onmiddellijk.

Groeten, Leo

Bol schreef op 10.05.2022 om 13:53 uur

@Leo-Kuppens

Hallo Leo,

Als bij u het bestand Service_rel_u_x64_vc16.exe de bestandsversie 5.15.36.14 heeft, dan zijn uw problemen voor zover het kan beoordelen voor 100% opgelost.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.05.2022, 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-