Zojuist mijn video Deluxe premium geupdate naar versie 20.0.1.65 (2021 versie). Als ik mp4,of m2ts bestanden importeer is er geen beeld, wel geluid. Wat gaat er fout?
U hebt VDL 2020 geüpgraded naar VDL 2021. Het lijkt er op, dat uw Videokaart in VDL 2021 niet meer overweg kan met de Hardware versnelling bij de weergave?
Ga naar: Programma-instelling / Import/export en haal het vinkje weg bij "Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk".
Sluit VDL 2021 en start het programma opnieuw op en probeer het dan nog eens.
Het is altijd prettig om te lezen, dat er weer een Magix gebruiker is geholpen. Dit is voor mij de drijfveer om dagelijks op dit forum vragen te beantwoorden.
U kunt het beste er een gewoonte van maken om na een patch, update, upgrade naar: hulp / extra inhoud installeren te gaan. Zo blijft ook deze programma's up-to-date
Natuurlijk kunt u ook het Mainconcept downloaden en activeren.
Zelf heb ik het Mainconcept niet geactiveerd, omdat ik naast mijn Nvidia GeForce GTX 1660Ti ook de Intel UHD Graphics 630 heb geactiveerd. Magix is voor het merendeel nog gebaseerd op Intel CPU's. Ik laat de programma's zelf kiezen welk videokaart het beste is.
Het lukt zowel door het vinkje weg te nemen bij "Hardwareversnelling bij weergave", als door terug mijn grafische kaart "Intel(R) UHD Graphics 620" te kiezen i.p.v. mijn "NVIDIA Geforce MX150".
Hallo, ik heb net de update geïnstalleerd en zag ook geen beelden meer.
Ik heb ook het vinkje van hardwareversnelling weggedaan en zie opnieuw beelden. Zal alles nu verder lukken omdat onder dat vinkje nog een ander vinkje staat i.v.m. 'hardwarematige encoding tijdens het exporteren, wanneer mogelijk'. Zal dit tijdens het exporteren naar een DVD of naar een harde schijf ook nog moeten weggevinkt worden of niet ?
Ben alvast blij dat ik kan verder werken dankzij Rob. Dikke merci voor je tip.
Fijn om te lezen, dat door het weghalen van het vinkje bij "Hardware versnelling bij de weergave, indien mogelijk" bij u ook dit vervelende beeldprobleem is verholpen.
Wat betreft de "hardware matige encoding tijdens het exporteren, wanneer mogelijk" , deze kunt u gewoon aangevinkt laten staan. Als uw PC deze wel ondersteund, zal deze geactiveerd worden, zo niet dan wordt deze gewoon genegeerd.