uitvouwen tekst in MAGIX Web Designer Premium 15.1.0.5360

gijsbersb schreef op 22.08.2018 om 15:19 uur

Op veel site zie je dat er een tekst kan worden uitgevouwen door op een +te tikken en het teksveld te sluiten om weer op een - te tikken

Is dit ook mogelijk in Magix Web disigner premium 15 / 2018
Als dat mogelijk is hoe moet dit dan?

al vast hartelijk dank voor het antwoord.
groet
Ben

 

Reacties

mi-bo schreef op 22.08.2018 om 16:40 uur

@gijsbersb

Ben,

Welkom voor de eerste keer op MAGIX.INFO Forum.

deze optie is mogelijk in MAGIX Webdesigner 15 Prem.

Tekstlinks

U kunt een link toevoegen aan elk deel van een tekstobject, zodat na export van het document als HTML de tekst verschijnt als een aanklikbare link in browsers.

Gebruik het Tekstgereedschap om de woorden of karakters te selecteren waar u de link op wilt toepassen, en klik dan op de knop Link op de Web gereedschapsbalk.

Dan verschijnt de dialoog Web-eigenschappen, waarbij het tabblad Link is geselecteerd. Op tabblad kunt u kiezen of u wilt linken naar een URL, naar een andere pagina van uw website of naar een pop-uplaag.

Wanneer u een link toepast op tekst, wordt deze tekst standaard onderstreept getoond en met de kleur voor tekstlinks die is gedefinieerd voor het document. U kunt de linkkleur en het al dan niet onderstrepen van links wijzigen op het tabblad Website van de dialoog Web-eigenschappen (Menu Acties -> Web-eigenschappen). U kunt ook de kleur instellen voor wanneer de gebruiker over een link gaat met de muis ("MouseOver-kleur") en de "Bezochte kleur" voor links die de gebruiker al heeft bezocht.

Wanneer u de drie algemene tekstlink-kleuren instelt kunt u ofwel bestaande benoemde kleuren gebruiken uit de uitklaplijst, of u kunt met de knop Bewerken de Kleuren-editor inschakelen waarmee u elke willekeurige kleur kunt kiezen.

Ook is het mogelijk om voor bepaalde links de algemeen ingestelde link-kleuren niet toe te passen. Op de tabblad link van de dialoog Web-eigenschappen de-selecteert u daarvoor de optie "Gebruik algemene link-kleuren". De geselecteerde link wordt dan weergegeven in de algemene tekstkleur die u heeft geselecteerd i.p.v. de algemene tekstlink-kleur.

Is dit de bedoeling.

( in het boek WEBDESIGNER "het officiële cursusboek oplage 2e staat het op pag 146-147 )

een voorbeeld kunt U vinden op http://www.mi-bo.nl ( dit wordt binnen 24 uur weer verwijderd

mvg

Michael

gijsbersb schreef op 09.09.2018 om 11:02 uur

Dank voor de uitleg. Ik ga er mee aan de slag

mi-bo schreef op 09.09.2018 om 19:29 uur

@gijsbersb

Gijsbersb,

dank voor Uw feedback en verl succes.

mvg

Michael

gijsbersb schreef op 10.09.2018 om 15:17 uur

Hallo Michel,

Het is gelukt om een tekstlink te maken. Je heb voor elke link wel een pagina nodig zoals ik het gemaakt heb. Maar ik vraag me af of dit op een makkelijker manier gemaakt kan worden. Kan dat doormidden van een aantal lagen aan te maken. Dit heb ik geprobeerd maar daar kom ik niet geheel uit.

Heb je nog een advies hoe ik di moet doen,
Bij voorbaat Dank.
groet,

Ben

 

 

 

mi-bo schreef op 10.09.2018 om 15:34 uur

@gijsbersb

Ben.

Dit is de manier die ik zelf toepas.

Misschien dat de Duitse expert(BERO) een aan vullende oplossing heeft.

Mvg

Michael

BeRo schreef op 10.09.2018 om 16:32 uur

[...] Misschien dat de Duitse expert(BERO) een aan vullende oplossing heeft. [...]

Ja, hij heeft... 😍

Klik hier voor de online demo.
Hier kan je het voltooide projectbestand downloaden voor je eigen experimenten.

Als je teksten in het Duits kunt lezen, vind je in deze thread een uitleg van de demo.
Als je de tekst niet begrijpt, laat het me weten. Ik zal dan proberen het in het Nederlands te vertalen.

Veel succes 👍

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

mi-bo schreef op 10.09.2018 om 18:15 uur

@gijsbersb

@BeRo dank voor Uw snelle en spontane reactie

Ben,

het snelle antwoord dat ( BERO ) heeft gegeven is in MAGIX Webdesigner 15 Prem te vinden via lokale ontwerpgalerie

mvg

Michael

gijsbersb schreef op 12.09.2018 om 18:49 uur

Dat is waar ik op naar zocht. Dank voor je advies