Trimmen van video vóór plaatsen in storyboard

peter-b1225 schreef op 04.12.2020 om 14:23 uur

Als ik een videofragment trim en dit ingekorte deel vervolgens sleep naar mijn storyboard blijkt bij afspelen het geluid niet meer synchroon te lopen. Het lijkt alsof het geluid vanaf het begin van het oorspronkelijke fragment wordt weergegeven. Ik gebruik net aangeschafte VideodeLux Premium 2021 op een Windows10 machine. Ik had al 15 minuten op voorgenoemde wijze in mijn storyboard zonder dit probleem maar krijg het nu niet meer voor elkaar. Ook niet in een nieuw {test} project. Het geluid blijft "voorlopen" op het beeld.

Reacties

mi-bo schreef op 04.12.2020 om 14:34 uur

@peter-b1225

Beste Peter.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Een vraag waarom gebruikt U in het mooie MAGIX product de storyboard modus optie en niet de tijdlijn modus optie .

Dit werkt namelijk veel preciezer en loopt U niet tegen dit probleem aan.

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

peter-b1225 schreef op 04.12.2020 om 16:32 uur

Ik schreef storyboard maar bedoel tijdlijn. Ik heb nu een andere mogelijkheid getest met weer een ander resultaat. Ik heb het geheel geladen in de tijdlijn vervolgens een knip gemaakt en gekozen voor "begin verwijderen". Nu loopt het geluid ver achter bij het beeld... Hoe krijg ik nu dat beeld en geluid synchroon blijven na trimmen of knippen en deel verwijderen?

mi-bo schreef op 04.12.2020 om 16:48 uur

@peter-b1225

Beste Peter,

heeft U iets aan deze uitleg, op deze manier blijft beeld en geluid aan elkaar gekoppeld

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7510048/

bewust wat foutjes er in gelaten en weer hersteld ???

Sc6

M.vr.gr

Michael

peter-b1225 schreef op 04.12.2020 om 17:39 uur

Helaas, ook bij deze methode is beeld en geluid niet synchroon, zodra ik 2 minuten van het begin van een fragment van 15 minuten afhaal gaat het mis. Integraal het hele fragment afspelen gaat goed, zodra ik maar iets verwijder, loopt het restant niet meer synchroon. Ik ben bezig met het verslag van een uitvaart met sprekers dus is het wel belangrijk om e.e.a. synchroon te krijgen.

mi-bo schreef op 04.12.2020 om 18:04 uur

@peter-b1225

Beste Peter..

Dit is duidelijk

Heeft U meer dan één camera gebruikt.

Dan is er een optie om multicam te gebruiken,dan is het wel mogelijk lipcynchroon te monteren

M.vr.gr

Michael

peter-b1225 schreef op 05.12.2020 om 21:59 uur

Alle opnames zijn gemaakt met één en dezelfde camera. Ik ben er nu achter dat korte delen (7 minuten) wél synchroon blijven na trimmen en het bewuste deel van 17 minuten dus niet.

mi-bo schreef op 05.12.2020 om 22:53 uur

@peter-b1225

Beste Peter.

Dank voor Uw feedback.

Even verder meedenken,

Is het project in 1 keer opgenomen of zijn het verschillende fragmenten .

Is het niet mogelijk om het stuk van 17 minuten in partjes te delen en dan te bewerken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 05.12.2020 om 23:24 uur

@peter-b1225

Beste Peter,

het project is dit vanaf een bandje op de Pc gezet of van een sd kaartje ( als het van een sd kaartje is geïmporteerd is dat dan vanuit de camera gedaan of via cardreader )

heeft U dat stukje van 15 minuten al eens "Frame Table ( Nieuw ) aanmaken" gedaan, dan worden alle 1 & 0 weer goed onder elkaar gezet.

En U heeft toch wel via Ctrl + H beeld en geluid op 2 sporen staan.

Klik met rechtermuis op icoon en dan de bovenste optie Stretchen op deze manier kan het geluid ten opzichte van het beeld iets opgerekt worden.

Sc6

M.vr.gr

Michael

peter-b1225 schreef op 06.12.2020 om 11:20 uur

Het project bestaat uit verschillende meestal korte (<10 minuten) losse delen en enkele langere zoals het bewuste deel van 17 minuten. Ze zijn afkomstig van een Sony handycam met SD kaart, alle delen op dezelfde manier eerst naar de harddisk binnengehaald en daarna pas in het project. Doordat dit de eerste keer is dat ik met dit pakket werk maakte ik nogal wat fouten waardoor ik steeds weer opnieuw moest beginnen dus daarna werd het het tussentijds met een nieuwe naam opgeslagen zodat ik altijd een versie terug kon m.i.d. Over het in partjes delen, ik zou niet weten hoe dat te doen. Als ik het oorspronkelijke deel afspeel, ook via de [ ] trim methode blijft alles goed, zodra ik, op wat voor manier ook, ga inkorten verschuift audio t.o.v. video en komt ver achter de beelden aan. De spreker is al klaar met z'n verhaal, draagt de microfoon over en dan pas komt z'n stem, kan grappig zijn maar is dat nu niet. Beeld en geluid zijn niet op aparte sporen gezet. Dat stretchen via separaat beeld en geluidspoor zou toch niet nodig moeten zijn, bij de andere delen heb ik dat ook niet gedaan en daar blijft geluid gewoon synchroon met de beelden. Maar ik kan wel eens kijken wat er met het geluidspoor gebeurt bij die methode. Wordt vervolgd...

mi-bo schreef op 06.12.2020 om 11:32 uur

@peter-b1225

Beste Peter,

Ja, dit is dan een hele opgaven om een zeer belangrijke opdracht te maken met een product dat U niet goed kent.

Hier een Tutorial,

hoe te monteren met MAGIX vdl

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Dan toch reageren op Uw uitgebreide Feedback.

Heeft U nadat het gehele project op de tijdlijn staat, ook beeld en geluid op 2 sporen gezet,

Heeft U ook al zoals eerder is omschreven "Frametable( nieuw ) aanmaken gedaan.

Dan is het heel erg vreemd als er in een project wordt gesplitst , en beeld en geluid zit aan elkaar vast dat er een verschuiving komt tussen beeld en geluid, want dit zit namelijk met Uw gemaakte Sony handycam met SD kaart als een stuk aan elkaar vast

Sc6

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

peter-b1225 schreef op 06.12.2020 om 13:04 uur

"Frame Table ( Nieuw ) aanmaken" bleek de oplossing. Het blijft toch vreemd dat eerdere delen wel zonder dit te doen synchroon bleven. Zelfs een deel van 34 minuten waaruit verschillende fragmenten waren gebruikt... In elk geval bedankt voor de support!

mi-bo schreef op 06.12.2020 om 13:53 uur

@peter-b1225

Beste Peter.

Fijn te lezen dat advies gegeven 05.12.2020 om 23.24 uur en 06.12.2020 om 11.32 uur "Frame table (nieuw)aanmaken" voor U de oplossing is.

Veel sterkte met het afmaken van Uw project.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.