track vertraagd na inspelen

erickmuziek schreef op 13.02.2016 om 06:33 uur

met mijn yamaha keyboard speel ik verschillende tracks in om een geheel te krijgen. Nu is het probleem dat de tracks ten opzichte van elkaar vertragen. Waardoor ik de tracks niet synchroon krijg afgesteld, terwijl ik toch op de noot speel. Hoe  is dit probleem op te lossen ? En wat doe ik verkeerd ? mijn computer heeft een werkgeheugen van  8 gb en is tamelijk snel.

Reacties

RiViS schreef op 13.02.2016 om 11:42 uur

Gaat het om een MIDI keyboard of geeft het keyboard een audiosignaal?

groet,

Rijk

erickmuziek schreef op 14.02.2016 om 15:13 uur

Hallo Rijk.

het keyboard geeft een audio signaal... nu heb ik begrepen dat het aan de instellingen van de buffer/latency kan liggen. het audio ingangs/ uitgangs sgnaal komen middels een USB verbinding tot stand via een Allesus M1 active 320 usb. Dus zowel opname als afluisteren gaat via deze studio boxjes.  Gr Erik

RiViS schreef op 14.02.2016 om 15:59 uur

Hallo Erik,

Wat zou kunnen helpen: Meeluisteren uitzetten. Ga naar Bestand/ Instellingen/ Audio-opname en haal daar het vinkje weg bij Meeluisteren.

groet,

Rijk

 

erickmuziek schreef op 14.02.2016 om 17:47 uur

Hallo Rijk..Heel erg bedankt voor je advies.....Ik ben er uiteindelijk uitgekomen....instellingen bij tijdens opnemen heb ik veranderd....opname instelling.. audiostuurprogramma.....microfoon usb audio codec ( allesis M1 320 usb) ....daarna klik  geavanceerd...Realtime resampelen naar samplingrate project....Op OK  klikken...en klaar.. speelt nu de sporen gelijktijg af...Maar nogmaals heel erg bedankt voor je tip....gr  erik

erickmuziek schreef op 21.02.2016 om 22:37 uur

Het probleem zat in de instellingen van de audio opname. het was even zoeken....maar microfoon input moets gewijzigd worden naar usb audio codec....daarna alles prima  nu....

erickmuziek schreef op 09.07.2016 om 11:22 uur

Hallo Rijk.

Het keyboard geeft een audio signaal....