Track sporen

HEJ-Pasterkamp schreef op 02.10.2022 om 22:25 uur

Goedendag ik werk. Al jaren met Magix de laatste versies zijn de video X pro series. Momenteel werk ik met de X Pro 14. Ik ben er niet happy mee. Programma loopt regelmatig vast. Ondanks ik met de zwaarste processor werk die momenteel re verkrijgen is plus een amd video kaart met 4gb. Plus 128 gb intern geheugen ddr4. In ieder geval het systeem is meer dan overkill te noemen. Maar net wat ik al vertelde het programma loopt regelmatig vast. En dan nog het belangrijkste als ik 4 stukjes film heb van 3 tot 4 gb. Kan ik de eerste Drie er op kwijt maar als ik er nog een stukje film bij sleep op hetzelfde spoor dan geeft hij een rood kruis aan, en het programma accepteert het niet meer. Met gevolg dat ik niet meer kan bewerken dan ongeveer 8 tot 9 gb aan film op 1 spoor. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, ik zie dit nu voor het eerst, is hier een oplossing voor. Want ik werk nogal veel met 4K bestanden en die zijn zomaar groot 12 gb. Wie weet hier een oplossing voor. Ik heb het programma ook al twee keer opnieuw geïnstalleerd. Helaas. Dit mag toch niet kunnen met software die staat voor uhd tot 8 K als je het moeten geloven. Groetjes Henk

Reacties

mi-bo schreef op 02.10.2022 om 23:03 uur

@HEJ-Pasterkamp

Heeft U al gekeken of de grafische (video)kaart up to date is, updaten via fabrikant.

Als U een project van 3 gb heeft en dit opsla via bestand opslaan in(een aangemaakte map)als 00001 dit weer vanuit de map op de tijdlijn zetten, dan 3 gb er achteraanzetten, dit weer opslaan via bestand opslaan in, (in de aangemaakte map)als 00002, dan 00002 vanuit de map op de tijdlijn zetten, enz, enz.

Misschien werkt het dan wel

Gr

Michael

HEJ-Pasterkamp schreef op 02.10.2022 om 23:15 uur

Wat u zegt met telkens het bestand opslaan dat doe ik al. Dan verwijder ik vervolgens een stuk film om vervolgens weer een ander stuk er in te slepen. En dan weer opslaan onder een andere naam of nummer, maar dat kan toch zo de bedoeling niet zijn op een gegeven moment heb ik zoveel diverse bestanden. Wat die videokaart betreft. Dat had ik nog niet gedaan. Dat zal ik morgen even proberen, maar het is niet zoals het programma moet zou moeten werken. Vooral die diverse vastlopers, ik werk trouwens nu met Windows 11 pro. Daar is toen ook gelijk Video X pro 13 opgezet. Later weer de nieuwste update naar pro 14, Je zou toch mogen verwachten dat ze daar bij Magix wel rekening mee hebben gehouden dat er nu velen met W11 draaien. Tenminste??

Bol schreef op 02.10.2022 om 23:16 uur

@HEJ-Pasterkamp

Hallo Henk,

Hiervandaan kan ik niet echt beoordelen wat er bij u fout gaat. U zo het volgende kunnen doen.

Optie -1-

  • Zet Pro X14 eens terug op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Optie -2-

Optie -3-

  • het kan ook zijn dat u Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-20XX nog moet updaten naar de Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022.
  • Download en installeer alleen vc_redist.X86.exe en vc_redist.X64.exe versie vanaf: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

Optie -4-

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. Dit zijn de aanbevolen systeemeisen: SYSTEEMEISEN

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2022, 23:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HEJ-Pasterkamp schreef op 02.10.2022 om 23:27 uur

Dank u voor deze beschrijving, ik zal er morgenavond per direct aan beginnen, is nu al te laat om het systeem op te starten. Morgen weer vroeg op . Ik laat het morgen weten. Hopelijk ben ik bij terug naar standaard waarden niet al mijn opgeslagen projecten kwijt, want er zitten er nog 12 in die ik zit te bewerken met Audio en film. Dat is net allemaal gesynchroniseerd ik speel namelijk orgel dus beeld en audio is apart opgenomen maar dat moet dus wel gelijk lopen, dus vandaar dat er nogal wat ruw materiaal is opgeslagen, waar ik weer mee verder kan gaan bewerken. Dus dat mag absoluut niet verdwijnen, anders kan ik alles van voor aan weer opnieuw doen. Nu en daar zit al een 8 weken werk in. Dus morgen zal ik er mee aan de slag. Bedankt voor u snelle reactie. Groetjes Henk

Bol schreef op 02.10.2022 om 23:38 uur

@HEJ-Pasterkamp

Hallo Henk,

Bij het terugzetten naar de standaardwaarden raakt u geen bestanden kwijt. Wel moet even opschrijven waar u uw MVP projectbestanden hebt weggeschreven. Want bij een programma reset wordt het menu laatst geopende projecten geledigd.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 03.10.2022 om 09:03 uur

@HEJ-Pasterkamp

Dank voor Uw Feedback

U hoeft niet steeds een andere naam te gebruiken, mijn antwoord was.

Maak een map aan bv orgel(dit voorbeeld gezien U schrijft over orgel muziek,).

Misschien is deze Tutorial duidelijker,

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Dit is uiteraard ook voor de MVPX (MAGIX Video Pro X14) het zelfde.

U zet het eerste project op de tijdlijn, dan via bestand naar opslaan in als 00001 hier begint U mee..

De opgeslagen bestanden nemen (bij het MAGIX product) bijna geen geheugen in beslag,(A4,tje per opslag) omdat bij monteren, MAGIX geen beelden verwijderd bij splitsen(snijden), want alles blijft precies in geheugen staan zoals het er is neergezet.

Veel plezier.met Uw mooie hobby,

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m betere info

Bol schreef op 03.10.2022 om 09:50 uur

@HEJ-Pasterkamp

Hallo Henk,

.....Programma loopt regelmatig vast. Ondanks ik met de zwaarste processor werk die momenteel te verkrijgen is plus een AMD video kaart met 4gb....

Voor zover ik het heb begrepen, wilt u een antwoord op de vraag waarom loopt Pro X14 steeds vast bij mij? Als moderator probeer ik u daar een antwoord op te geven. Volgens mij is het hoe u een MVP projectbestand opslaat hier ondergeschikt aan. Volgens mij hebt u voldoende ervaring hoe Pro X werkt en met de opslag daarvan. Laten ons nu even focussen op: Hoe kan het vastlopen van Pro X14 voorkomen.

Mochten mijn antwoorden voor u niet de oplossing zijn, dan adviseer ik u, om u probleem voor te leggen aan Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.10.2022, 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-