Traag en bevriezen van programma

Marcel-Coenen schreef op 11.04.2024 om 20:30 uur

Hallo

Ik heb net Video Deluxe gekocht, nieuwste versie (Magix video de luxe 2024 premium versie 23.0.1.192 (UDP3), maar als ik een film edit van 8 camera angles, van ongeveer een uur en 50 minuten dan bevriest het scherm bij elke scroll die ik doe binnen het pakket, soms wel tot 7 minuten, en soms wel nog langer.
Het is zelfs zo erg dat er nauwelijks mee te werken is.
Het lijkt wel alsof het pakket eerst alle images van de video kanalen wil showen voordat het pakket weer reageert, ik zie hem letterlijk dit opbouwen (ook goed inde video terug te zien) en als ie dit aan het doen is dan reageert het pakket nergens op.

Ik heb dezelfde film ook in andere programma's getest en geen problemen !

Ik heb ook al op forums gezocht naar dit probleem maar heb niets kunnen vinden, alles wat daar werd voorgesteld heb ik geprobeerd. Legen van Cache, film en project in zelfde map, pc getuned, alle componenten zijn in laatste stand, ik gebruik Windows 11 op een Intel pc met I7, 10e generatie processor met 32 GB intern geheugen en meer dan genoeg (14 TB) HDD, dit zou toch ruim voldoende moeten zijn ?
De PC is virusvrij en ook spam vrij (heb ESET en malware bytes en die houden dat tegen)

Ik heb er een video bijgedaan zodat jullie kunnen zien wat voor problemen ik heb.
https://drive.google.com/file/d/122oDujM7uDrvWXS0Q7Y3ClD43oDLgqba/view?usp=drive_link

Wat kan ik hieraan doen ?????

Wat ik wel lees is dat meer mensen hier last van hebben maar een oplossing is er niet echt lijkt het wel
Zou jammer zijn als ik het pakket moet gaan verlaten en naar een concurrent moet gaan.

Reacties

Bol schreef op 13.04.2024 om 13:29 uur

@Marcel-Coenen

Hallo Marcel,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Als ik het goed leest hebt u met acht camera's gefilmd en daarvan wilt u nu een film van samenstellen. Ik zie dat u de filmfragmenten op meerdere sporen hebt gezet en zo u film samenstelt. Het kan klopt, dat als door de film scrolt dat deze bevriest. Dit komt, omdat een MVP project alleen maar bestaat uit verwijzingen en deze steeds weer moet herschrijven.

....Ik heb dezelfde film ook in andere programma's getest en geen problemen...

Hier heb ik geen antwoord op, omdat ik niet weet over welk filmprogramma's u het hebt.

Het legen van de cachemap zal alleen maar u probleem verergeren, want deze wordt gebruikt om e.a. sneller te laten verlopen. Bij foutmeldingen, raad ik meestal aan om deze te legen.

....ik gebruik Windows 11 op een Intel pc met I7, 10e generatie processor met 32 GB intern geheugen en meer dan genoeg (14 TB) HDD, dit zou toch ruim voldoende moeten zijn?.....

U geeft aan dat uw computer een intel i7 processor hebt, maar welke type is dit? Ook geeft u aan dat u 14 TB HDD gebruikt. Dit zal waarschijnlijk een NAS zijn. Dit zou ook wel eens een vertragende factor zijn.

Maar als u met acht camera's hebt gefilmd, waarom maakt u geen gebruik van de Multicammodus?

Zie: Multicam-modus (magix-hub.com)

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 13.04.2024, 13:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-