Titel met effect

CNH-vanDijck schreef op 27.08.2022 om 19:01 uur

Aan het begin van mijn project wil ik een titel maken met behulp van een "effet". Hiervoor heb ik de "openschuivende gordijntjes" gekozen. Als ik die op de tijdbalk zet en afspeel , dan verschijnt een plaaje met de tekst "USER FOOTAGE". Op deze plek moet MIJN titel natuurlijk verschijnen  , maa wat ik ook probeer...het lukt niet. Wat doe ik fout ? Graag uw antwoord of advies. Met vriendelijke groet.

Reacties

Bol schreef op 27.08.2022 om 19:33 uur

@CNH-vanDijck

Beste Kunci,

Als ik het goed zie, hebt u naast Video Easy nu ook Video Deluxe 2022 aangeschaft?

Dubbelklik met de linkermuisknop op spoor 3, zoals ik laat zien in de afbeelding.

U kunt nu uw tekst aanmaken en door op het "V" te klikken, bevestig u uw tekst

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.08.2022, 19:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.08.2022 om 19:45 uur

@CNH-vanDijck

Vermoedelijk overgestapt naar MVDL ,daar gaat het wel mee, ( een gekochte geregistreerde versie)

hier een kleine promo

Sc6

Michael

CNH-vanDijck schreef op 27.08.2022 om 19:59 uur

Hallo Rob en Michael.

Dank voor de reacties. Buiten de Magic video easy HAD ik in 2014 een versie van Magic video deluxe gekocht maar daar bijna niets mee gedaan...( Te moeilijk ). Nu probeerde ik het met video easy maar die versie is wel heel erg beperkt. Dus probeer ik het nu nog eens met de 2014 editie. Daarom loop ik toch ( vanwege mijn beperkte kennis van zaken) tegen problemen aan , maar er zit geen tijdslimiet aan zoals bij de proefversie van EASY. Ik kom graag terug bij jullie als ik weer eens ergens problemen mee ondervind. Met vriendelijke groeten.

Kunci.

Bol schreef op 27.08.2022 om 20:04 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat u verder bent gegaan in VDL 2014. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit wel.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 28.08.2022 om 18:43 uur

Hierbij een "NOODKREET". Ik heb waarschijnlijk door een stomme handeling helemaal geen Mediapool meer. Ik bedoel het rechter gedeelte van het scherm waar alle informatie stond. Hoe krijg ik het weer terug??

mi-bo schreef op 28.08.2022 om 18:45 uur

@CNH-vanDijck

Toets de F9 toets eens in

Sc6

Michael

Bol schreef op 28.08.2022 om 18:45 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Start VDL 2014 op druk "F9"

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.08.2022, 18:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 28.08.2022 om 18:51 uur

@CNH-vanDijck

Toets de F9 toets eens in

Sc6

Michael

Helaas.... helpt. niet. Bij indrukken van F9 start mijn laptop op. )Ook als ik VDL2014 heb opgestart.

CNH-vanDijck schreef op 28.08.2022 om 18:54 uur

EUREKA !!! Ik klikte op "venster" ( in de bovenbalk ) en zag het woordje MEDIAPOOL... Toen ik daar op klikte had ik de boel weer terug !! Wat ben ik toch voor een OEN !

Bol schreef op 28.08.2022 om 21:02 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Zo iets kan iedereen overkomen. U bent voor mij zeker geen OEN😉. Ik bewonder uw doorzettingsvermogen om Video deluxe 2014 alsnog onder de knie te krijgen. Hebt u nog andere vragen, laat het ons weten.

Maar nu even iets anders, staat uw toetsenbordinstelling goed ingesteld? Zie eens deze link: Toetsenbordinstelling

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 29.08.2022 om 09:12 uur

Goedemorgen beste mensen.

Ja, mijn toetsenbord staat goed ingesteld anders zou ik geen normale teksten met leestekens kunnen typen , maar uit het plaatje welke ik van Michael kreeg zie ik wel dat jullie pc-schermen er veel "gelikter" uitzien als die van mij. Mijn MVDL versie is 2014 welke ik laatst nog heb "ge-upgrade". Ik werk ook met Windows 10. Jullie systemen zijn veel meer up to date maar dat kan ik mij niet veroorloven.

Tot slot:

Mijn versie van het ( toneel) gordijntje. Intro. Als deze OPEN gaat ontvouwt zich een strand-tafereel. Dat is een VAST item. Wat ik steeds probeer is dat strand-tafereel weg te krijgen en te vervangen door een effen kleurige achtergrond met DAAROP mijn eigen Intro tekst. Ik zoek blijkbaar naar iets wat er niet is....

Groeten.

Kunci.

mi-bo schreef op 29.08.2022 om 09:33 uur

@CNH-vanDijck

Kunci, het filmpje is gemaakt met MVDL 2022, ik wist toen nog niet dat U(ook) MVDL 2014 heeft vandaar dat het er iets anders uitziet,

Het strand-tafereel bij u, is dat het begin van de film(project) wat op de tijdlijn staat.(in filmpje vliegtuig)

Dan zal U als eerste op de tijdlijn kunnen zetten, een kleur, dan staat de kleur erachter als het gordijn opengaat of wat misschien mooier is een foto(totaal plaatje van vakantie )

Sc6

Michael

3x Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 29.08.2022 om 09:57 uur

@CNH-vanDijck

Beste Kunci,

De afbeeldingen van mij komen ook uit Video Deluxe 2022 premium. Hier een afbeelding uit Video Deluxe 2014.

Als u een filmpje op de tijdlijn zet en u klikt dan op het gordijn, dan zal de achtergrond door uw filmpje worden ingevuld.

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.08.2022, 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.08.2022 om 10:21 uur

@CNH-vanDijck

even 2014 opgestart.

Als volgt net zoals U heeft dit is begin van de film

hier heb ik alles via Degroeperen ( Shift + G ) los gemaakt, originele beeld en geluid naar achter geschoven,dan wolken aangeklikt, lezen wat er staat(op negeren drukken). dan wolken( alleen importeren of kopiëren)die in begin van de film zetten, als Nu gordijn open gaat ziet U als achtergrond wolken, daar kan uiteraard ook een vliegtuig in worden gezet

Sc6

Michael

Bol schreef op 29.08.2022 om 12:48 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Het bovenstaand antwoord nog een goed gelezen. Omdat u een beginner bent, adviseer ik u om een intro- of outro nooit te de-groeperen, omdat het geluid / beeld waarschijnlijk niet meer synchroon loopt. Wanneer u uw eigen afbeelding achter het gordijn wilt hebben, zet dan uw eigen filmpje of foto op de tijdlijn van VDL 2014 en koppel daar dan een intro- of outro aan vast.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op 29-08-2022 om 13:04uur

Laatst gewijzigd door Bol op 29.08.2022, 13:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.08.2022 om 13:10 uur

@CNH-vanDijck

Kunci,

Mijn gegeven antwoord is gebaseerd , daar er al een gordijn info op de tijdlijn staat.

Als de intro die vast aan de film wilt verwijderen wordt alles verwijderd gezien het een project is geworden, vandaar optie omschreven om 10.21 uur

Maar het is ook mogelijk beeld en geluid minimaal 10 seconden naar rechts schuiven, als er nog geen intro onder staat dan bv wolk of vakantie foto op leeg stuk aan de linker kant van de filmzetten op spoor 1.

Dan intro gordijn onder wolk of vakantie foto zetten, en film aansluiten

Sc6

Michael

CNH-vanDijck schreef op 30.08.2022 om 12:57 uur

Ja Rob en Michael , jullie zijn nog niet van mij af 😥😥 !

Mijn vraag is hoe ik een te donkere clip die ik in mijn project wil zetten , kan ophelderen. In het eenvoudige "easy" programma lukte het me wel , maar nu met de VDL 2014 zou ik het niet weten. Heb al van alles geprobeerd.

Bol schreef op 30.08.2022 om 13:10 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

...hoe ik een te donkere clip die ik in mijn project wil zetten , kan ophelderen....

Dit doet u zo:

  • ga naar Effecten / Video-Effecten / Helderheid-contrast

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 30.08.2022 om 13:37 uur

Sorry Rob. Ik zal erop letten dat als ik een ''nieuwe' vraag heb er een nieuwe Topic aan te hangen.

Nogmaals mijn excuses.
Kunci

Bol schreef op 30.08.2022 om 13:49 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Bedankt👍 voor uw reactie op mijn persoonlijk bericht, om voor een nieuwe vraag een nieuwe topic aan te maken. U hoeft niet steeds op citeren te klikken om een antwoord te geven. U klikt gewoon op "Schrijf iets..."

Maar nu de hamvraag, is uw probleem met Donkere clips opgelost?

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.08.2022, 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 30.08.2022 om 16:41 uur

JA!!!! Misschien een beetje omslachtig gedaan door mij , maar uiteindelijk goed resultaat!

Dank.

Bol schreef op 30.08.2022 om 17:40 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Werken in VDL 2014 is wel even wennen, maar vergeleken met Video Easy hebt u veel meer mogelijkheden.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 02.09.2022 om 14:33 uur

Goedemiddag allen.

Omdat mijn volgende vraag geen nieuwe topic bevat, neem ik aan dat deze hier gewoon gesteld mag worden.

De vraag.

Aan het begin van mijn project komt een titel met als achtergrond een foto of clip en daar is al het nodige over geïnformeerd. Geen punt van discussie dus , maar VÓÓR die titel wilde ik eerst een langzaam over het scherm bewegende informative tekst tegen een egaal donkere achtergrond laten lopen. Dus NIET met een clip of plaatje als achtergrond. Ik heb al een beetje geëxperimenteerd, maar het lukt van geen kant.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst.

Kunci.

 

Bol schreef op 02.09.2022 om 14:50 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci

.....VÓÓR die titel wilde ik eerst een langzaam over het scherm bewegende informatieve tekst tegen een egaal donkere achtergrond laten lopen.....

Dit is mogelijk. zie filmpje

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2022, 15:07, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-