timecode plugin

Kees-Haremaker schreef op 17.03.2021 om 12:39 uur

Hallo Wie kan mij vertellen waarom in het ene project de timecode wel werkt en in een ander project krijg het niet aan de praat
Mvg Kees

Reacties

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 12:58 uur

@Kees-Haremaker

Beste Kees.

Een keer wel timecode van te voren ingesteld en de andere keer misschien niet ingesteld

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht woord eer moet keer zijn

Kees-Haremaker schreef op 17.03.2021 om 13:33 uur

Dat is het niet want in wel 5 andere projecten werkt het wel maar in die ene net niet dus is er wat anders aan de hand
Kees

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 14:34 uur

@Kees-Haremaker

Beste Kees.

Als het project waar via MAGIX geen time-code wordt weer gegeven , speelt dit project in de camera dan wel met time-code af.

Want er zal iets niet goed ingesteld zijn in die ene camera, of zijn alle projecten met 1 camera opgenomen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 17.03.2021 om 14:58 uur

@Kees-Haremaker

Hallo Kees,

Helaas heb ik, als moderator geen antwoord op uw vraag. Bij mij werkt het uitstekend. Zie afbeeldingen.

De timecodes: Datum&Tijd opnamen, Opnamedatum en Opnametijd kunt u alleen gebruiken als er een datum / tijd tijdens het filmen is mee opgenomen. Zijn de Timecodes niet mee opgenomen, dat zal deze niet naar behoren werken.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd. i.v.m met correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2021, 15:19, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 15:15 uur

@Kees-Haremaker

Beste Kees.

Vraag: wordt er met bandjes gewerkt of memory card in de camera.

M.vr.gr

Michael

 

Bise schreef op 17.03.2021 om 15:25 uur

Beste Kees,

Zoals Bol al schreef, als er op het bandje en/of kaartje geen tijdcode is mee opgenomen dan staat het er niet op.

Ik heb 3 soorten materiaal Hi8, DV en een kaartje en op alledrie staat de tijdcode. Dus... wie weet is er toch iets over het hoofd gezien.

Mvg,

Cees

Bol schreef op 17.03.2021 om 15:26 uur

@Kees-Haremaker

Hallo Kees,

Ik heb zo'n gevoel, dat uw sjablonen niet meer correct zijn ingeladen.

  • ga naar: Hulp / Lokale store-inhoud wissen...
  • Nu wordt alles weer opnieuw ingelezen vanaf de server bij Magix Duitsland.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 19.03.2021 om 00:32 uur

Hallo allen het ging hier niet om een bandjes van welke oorsprong dan ook maar om een montage die ik maakte van een rondetafelgeprek in onze studio met drie camera's die ik in de regiekamer die boven in het gebouw is, en de opname kwam op een professionele recorder van datavideo die zelfs tot en met 8 sporen audio kan opnemen. Deze opname heb ik thuis ingeladen in Magix en in vier delen geknipt en verdeelt in vier tabbladen
Omdat ik van de opdrachtgever een lijst kreeg van de hun eerder toegestuurde bestanden, ter beoordeling, waardoor ik aanvulling kreeg van b.v. titels en namen die in de titels moesten worden opgenomen, maar wat belangrijk was ook een lijst van tijden waarbij er gedeelten weggelaten konden worden, en aangezien de tijden links en rechtsboven in het previewscherm wat klein zijn wilde ik om naukeurig te kunnen werken want het gaat om seconden en frames wilde ik die teller onder in beeld hebben.
Maar aanvankelijk lukte dat niet terwijl in 4 andere projecten die ik op HD's heb lukte het wel in alle tabbladen.
Maar gisteravond is mij het toch gelukt door de naam van het project te wijzigen en toen lukte het wel en bleek dit
ook een prima oplossing te zijn om zo de niet gewenste scene's weg te laten en daarna met de opdracht gaten weghalen de juiste film ontstond.
Een lang verhaal maar ik dacht zo heeft ieder er wat aan.
Mvg Kees

mi-bo schreef op 19.03.2021 om 09:49 uur

@Kees-Haremaker

Beste Kees,

dit is een positief bericht, dat door de naam verandering aan te brengen door U het probleem voor U is opgelost,

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.03.2021 om 11:12 uur

@Kees-Haremaker

Hallo Kees,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u bij toeval de juiste oplossing hebt gevonden voor uw timecode probleem. Waarom, bij u de timecode het nu opeens wel werkt op alle tabbladen, is voor mij nog niet echt duidelijk geworden. Ik kan uw probleem (nog) niet reproduceren. Voor zover ik het nu kan beoordelen zal .MVP-projectbestand, dat alleen maar uit verwijzingen bestaat, niet goed overweg kunnen met een en dezelfde filmbestandsnamen. Door uw filmbestanden nu allemaal een eigen bestandnaam te geven, gaat het bij u het nu wel goed. Mocht ik hiervoor een goede verklaring hebben gevonden, dan laat ik u dit zeker weten.

Ik wens u heel veel succes👍👍👍, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 19.03.2021, 11:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-